Чому банкінг у смартфоні набуває особливих обертів у 2020-му та до чого це призведе

17 грудня 2020, 18:47
Україна займає 4-те місце в Європі за темпами приросту обсягів NFC-платежів

В Україні зріс попит на банки в телефоні. За останній рік зросли й пропозиції, а необанкінг стає конкурентним на нашому ринку. Саме з початком пандемії українські споживачі все більше надають перевагу онлайн-послугам. У світі тенденція ще суттєвіша. За даними Business Insider Intelligence, у 2020-му році користувачів необанків стало на 12 млн більше, ніж у 2019-му. А в найближчі 4 роки, за прогнозами експертів, кількість юзерів збільшиться майже вдвічі та сягне позначки 98 млн.

У "рік кризи" споживачі різного віку та економічного рівня оцінили зручність купувати вдома, робити різноманітні фінансові операції та навіть сплачувати штрафи онлайн. На першому місці, серед користувачів онлайн-маркетів – так зване покоління Z. Саме на них роблять ставки новітні банки в маркетингових стратегіях, активно змагаючись за сучасну молодь.

До прикладу, izibank, один із нових гравців на полі українського необанкінгу, що цьогоріч стартував у бета-режимі, фокусується на простоті, яку цінують понад усе міленіали.

Українська бізнесвумен Анна Тігіпко, що навчалась у лондонських бізнес-школах та має досвід правління у групі ТАСКОМБАНКУ, а нині й засновниця izibank, розповідає, що функціонально всі необанки дуже схожі, але головні відмінності – технології та меркетингові підходи.

"У боротьбі за клієнта найважливіше – слухати його потреби, вибудовувати правильний юзер експіріенс. Тут відіграють роль і фанові потреби, і практична легкість для користувача, – ділиться досвідом Анна. – Безконтактні та онлайн-платежі в період пандемії – це також про легкість, українські споживачі відчувають це, тож все частіше переходять на NFC-розрахунки та оплати через інтернет-платформи та банки".

Україна наразі посідає 4 місце в Європі за темпами приросту обсягів NFC-платежів. Kantar MMI оприлюднили результати дослідження, що показує: додатками Apple Pay та Google Play користуються приблизно 1,7 млн українців. Ці цифри зростатимуть і в Україні, і в світі. Діджиталізовуватимуться всі види послуг у будь-якій сфері бізнесу, а необанкінг врешті стане абсолютно звичайною справою.

На думку спеціалістів фінтеху, нео мають остаточно замінити класичні банки з відділеннями.

Довідка. Анна Тігіпко народилася 9 травня 1984 року в Дніпрі, в 1997 році переїхала до Києва, де навчалась в гімназії № 153 ім. А.С.Пушкіна, а з 2002 року продовжила навчання за кордоном в St Edward's School (Oxford). Вищу освіту здобула в European Business School of London (2002-2005 рр.) та в CASS Business School, City University (Master’s degree 2006-2007 рр.).

Одружена, виховує 4 дітей. Активно займається спортом, зокрема – бігом та плаванням. Донька українського підприємця Сергія Тігіпко.

У 2019 році Анна Тігіпко ініціювала створення українського мобільного банку – izibank. Цей фінтехпроєкт створений спільно із групою ТАС та працює на ліцензії ТАСКОМБАНКу. До ідеї банку без відділень Анну підштовхнули тенденції в Україні та у світі: перехід до мобільних технологій, відхід від офлайну, зменшення кількості банківських відділень.