Платний проїзд в Україні: з яких машин хочуть брати гроші

9 червня 2020, 04:30
Додаткові надходження до бюджету складуть майже 10 млрд грн

/ Фото: Олександр Яремчук, Сьогодні

"Укравтодор" пропонує брати плату з власників вантажівок за користування дорогами, і в Раді вже зареєстрували два законопроєкти, згідно з якими додаткове фінансування спрямують на підтримання стану доріг. Про те, з яких машин хочуть брати плату за проїзд – йдеться в авторській статті на сайті "Сьогодні".

Гроші братимуть зі всіх вантажівок важчих 12 тонн, збирати плату – через супутникові технології (систем GNSS). На дорогах встановлять обладнання – воно зчитуватиме інформацію зі спеціальних пристроїв, якими мають бути оснащені вантажівки вагою понад 12 тонн. За порушення норм перевізнику загрожує штраф – 8500 грн, окремо ще оштрафують водія на 3220 грн, а за повторне порушення – 6460 грн.

Реклама

Який саме буде тариф, пропишуть в окремому порядку після того, як у законодавство внесуть зміни. Будуть вказані максимальний розмір оплати, градація тарифів, перелік доріг, за проїзд якими муситимуть платити.

Автори законопроєкту підрахували: якщо середній тариф буде 1-3 грн/км, то додаткові надходження становитимуть 9 млрд грн. Це зважаючи на те, що в Україні 1,5 млн вантажівок, не враховуючи іноземні. Точна цифра залежатиме від того, на яких дорогах стягуватиметься оплата і за яким тарифом.

Щоб збирати гроші, створять окрему структуру. У законопроєкті йдеться, що це може бути як державне, так і приватне підприємство, яке працюватиме в умовах державно-приватного партнерства.

Реклама

Якщо депутати ухвалять законопроєкт, то він набуде чинності з 1 січня наступного року. Щоправда, за законопроєктом №3544 до кінця 2023 року його дія поширюватиметься тільки на іноземних перевізників. Потім нововведення торкнеться й українських вантажівок. Другий проєкт – №3545 – передбачає платний проїзд відразу для всіх вантажівок вагою понад 12 тонн.

"В європейських країнах оплата – для всіх перевізників. Ідея про підтримку національних перевізників має право бути, особливо після тривалого карантину. Це питання зараз обговорюється. Ми обговорювали його з нашими перевізниками – вони готові платити, якщо в результаті це дасть якісні дороги", – зазначає директор Державного дорожнього науково-дослідного інституту ім. М.П. Шульгіна Артем Безуглий.

Плату стягуватимуть за проїзд вантажівок на дорогах загального користування, зазначає Безуглий. Це не стосується концесійних доріг чи вантажівок з надвагою.

"Норма стосуватиметься усіх транспортних засобів вагою понад 12 тонн. Це робиться суто для поповнення Дорожнього фонду. У майбутньому ця цифра може змінюватися. У Німеччині спочатку плату стягували з вантажівок вагою понад 12 тонн, потім знизили до 3 тонн, і вони таким чином розвивають свою мережу доріг", – зазначає Безуглий.

Однак обмеження щодо ваги залишаться. Нині допустима вага вантажівки – 40 тонн. Якщо вага транспортного засобу понад 40 тонн, треба платити штраф. Фактично у нас система вагового контролю нині не працює, але "Укравтодор" і Укртрансбезпека роблять ставку на комплекси вагового контролю Weight-in-Motion (WiM). Поки вони встановлені на в'їздах до Києва. WiM дозволяє зважувати транспорт автоматично під час руху. Надалі за порушення габаритно-вагових обмежень власнику автомобіля приходитиме штраф за адресою реєстрації. Статистика по Києву показує, що 40% вантажівок в'їжджають до столиці з перевантаженням.

Реклама

Зокрема, поточного року 23 комплекси WiM встановлять у 15 областях. Ну а поки в "Укравтодорі" пропонують перевізникам приєднатися до меморандуму "Ліга WiM", який бере обіцянку з перевізників, що ті не порушуватимуть габаритно-вагові обмеження.

Раніше сайт "Сьогодні" писав, що минулого року обсяги будівництва в Україні зросли на 20%порівняно з 2018 роком. 2019-го порівняно з попереднім роком збільшення обсягів будівельних робіт зафіксовано в 22 областях України і в Києві. А з держбюджету на будівництво виділили 40,6 млрд грн.

Раніше сайт "Сьогодні" писав, що торік обсяги будівництва в Україні зросли на 20%порівняно з 2018 роком. У 2019 порівняно з попереднім роком збільшення обсягів будівельних робіт зафіксовано в 22 областях України і в Києві. А з держбюджету на будівництво виділили 40,6 млрд грн.

Більше читайте на сайті "Сьогодні" в статті: "В Україні хочуть ввести платний проїзд для вантажівок: за що і скільки" .


Цього року влада обіцяє побудувати рекордну кількість доріг в Україні. Детальніше дивіться в сюжеті новин "Сьогодні":