Плати менше, отримуй більше: як вигідно застрахувати машину

28 грудня 2017, 17:09
Машину можна випадково пошкодити, її можуть вкрасти під покровом ночі, вона може згоріти на стоянці... Ризиків багато, а захист від збитків тільки один — страхування автомобіля КАСКО

При страхуванні машини страховик бере на себе великий ризик. КАСКО не може бути доступним, як поліс ОСЦПВ, адже компенсує збитки за безліч неприємностей з автомобілем. Тому вартість КАСКО становить 4-5% ринкової ціни моделі машини (з урахуванням "віку"). Практичні українські водії знайшли легальні способи економії на страхуванні автомобілів.

Практична плата за ризик. Повне КАСКО — мрія власника автомобіля. Страховка вбереже його від руйнівних витрат, якщо з машиною щось трапиться, крім зламу. Разом з тим, прагматичні водії іноді обирають не повне або часткове КАСКО. Подібна страховка покриває частину ризиків, наприклад, тільки від аварій та стихії або від викрадення та пожежі. Цей компроміс для багатьох людей виправдовує приваблива ціна на страхові послуги.

Реклама

Франшиза. На перший погляд здається, що франшиза — негатив в умовах страхування машини. Спеціалісти називають цим терміном частину компенсації, яку при страховому випадку не отримують клієнти. Наприклад, франшиза — 5%, а матеріальні збитки від аварії — 100 000 грн. У такому випадку виплата буде дорівнювати 100 000 × 0,95 = 95 000 грн.

Насправді, застосування франшизи – це класичний метод економії на страхуванні. Коли вона включена в умови договору, водії менше платять за КАСКО. Як правило, чим більше франшиза, тим доступніше страхування транспорту. Але не треба вважати, що "чим більше, тим краще". При дрібних негараздах сума збитку може бути меншою ніж розмір франшизи — тоді компанія не сплатить по рахунках від автомобільного сервісу.

Найчастіше договір страхування укладається за умови, що за ризиками "викрадення" та "знищення" франшиза дорівнює 5 або 10%, а за ризиком "пошкодження" та "ДТП" франшиза або відсутня, або дорівнює 1 чи 2%. Подібне КАСКО підходить водіям, які бажають застрахуватися від великих збитків, а подряпини готові зафарбовувати на СТО власним коштом.

Реклама

Страхування в онлайні. У країнах з високим рівнем ВВП люди охочіше страхують майно та краще розвинений сервіс страхових компаній. Завдяки адаптації страховиків до digital-епохи клієнтам необов'язково їхати в офіс, щоб отримати страховку. Паперовий або електронний поліс можна замовити на сайті компанії — відповідно, із доставкою додому або на e-mail.

Слідом за іноземними колегами українські страховики запускають власні онлайн-сервіси. Віднині необов'язково виходити з дому при замовленні поліса ОСЦПВ. Однак при оформленні КАСКО треба приїхати на машині в представництво компанії або до її посередника. Без перевірки стану техніки онлайн страхування каско не діє: потрібно, щоб співробітник зафіксував стан техніки та сфотографував вм'ятини, подряпини та ін.

Розрахунок на пільгових умовах. Страховики створили умови оплати страховок, що не обтяжують клієнтів. СК VUSO (www.vuso.ua) пропонує поділити платіж на 3 частини без обмежень для клієнта, але це скоріше виключення, а не правило. Компанії зазвичай пропонують власникам транспорту КАСКО по принципу 50/50. Після підписання договору клієнт вносить половину суми за страховку. Якщо за рік не відбувається жодного страхового випадку, він зберігає половину суми. Якщо з машиною щось трапиться, перед отриманням грошової виплати, застрахованому треба оплатити другу частину суми за КАСКО.

Реклама

Варто враховувати, що лояльне ставлення страховика означає, що і страхувальнику слід піти на поступки. Наприклад, КАСКО 50/50 доступно водіям зі стажем водіння мінімум 5 років або покриває збитки тільки від крадіжки і тотального знищення. У будь-якому випадку, страховка "за півціни" це відносно економний варіант для тих, хто побоюється великих витрат на ремонт машини або її втрату.

Бонуси для постійних або безаварійних клієнтів. Страхувальники та страховики пливуть в одному човні. Практика показує, що іноді персони та організації страхують машину в одній компанії протягом 5-10 років і не потрапляють в серйозні події. Не дивно, що страховики хочуть утримати подібних клієнтів. Для цього вони іноді готові робити для них знижки при оформленні чергового договору КАСКО. Варто завчасно запитати у співробітника компанії чи настав час економити.