Передача в концесію морських портів продовжиться: триває робота з інвесторами

2 травня 2020, 11:35
МІУ продовжує роботу з інвесторами портів "Ольвія" і "Херсон", які виграли в концесійних конкурсах

Порт "Ольвія". Фото: t.me/PMHoncharuk

В Україні продовжиться процес передачі українських морських портів у концесію. Про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій.

"Концесія залишається основним шляхом модернізації та подальшого розвитку українських морських портів і не тільки. Концесійні договори обов'язково будуть укладені, підготовка триває", – сказав В. Криклій.

Реклама

За його словами, це станеться навіть незважаючи на те, що в світі через коронавірус багато логістичних ланцюжків поставлено на паузу.

У Мінінфраструктури повідомили, що 29 квітня в онлайн-форматі відбулося друге засідання Робочої групи з питань узгодження положень концесійного договору щодо проєкту в порту "Ольвія", учасники якого розглядають другу редакцію змін до документа.

Міністерство інфраструктури домоглося перегляду рішення Шостого апеляційного суду м. Києва про призупинення дії наказу про затвердження результатів концесійного конкурсу в Херсонському порту і його переможця.

Реклама

"Суд задовольнив і скасував заходи забезпечення позову. Однак, щоб остаточно зняти всі обмеження, провести переговори та укласти договір, необхідно рішення Верховного Суду України. Зі свого боку, ми докладаємо всіх зусиль для підтримки і захисту кожного нашого інвестора і кожної концесії ", – сказав Криклій.

Розгляд справи Верховним Судом очікується на початку травня.

Раніше сайт "Сьогодні" писав про те, що Антимонопольний комітет України дозволив компанії QTerminals з Катару, яка перемогла в конкурсі, концесію морського порту "Ольвія" в Миколаєві. У розвиток порту "Ольвія" протягом 5 років буде інвестовано 3,4 млрд гривень.

Реклама

У січні 2020 року уряд офіційно підтвердив передачу Херсонського порту в концесію грузинсько-швейцарській компанії "Рісойл-Херсон".

"Рісойл-Херсон" взяла на себе зобов'язання одноразово виплатити концесійний платіж в 12 млн гривень (близько 500 тис. доларів) і щорічно відраховувати українській державі 7% від доходу підприємства. Компанія також прийняла зобов'язання інвестувати в морський порт близько 300 млн гривень (12,35 млн доларів) і вкласти понад 18 млн гривень (740 тис. доларів) в інфраструктуру регіону.

Нагадаємо, в жовтні президент України Володимир Зеленський підписав закон про концесії. Документ вносить зміни до 25 законодавчих актів України. Передбачається, що новий закон дозволить розвивати інфраструктуру країни за приватні гроші, не виводячи її з держвласності.