Управління Пенсійного фонду ліквідують: куди тепер звертатися

3 лютого 2018, 08:08
Оформити пенсію можна буде на пошті або в банку

Територіальні управління Пенсійного фонду знаходяться в стані ліквідації . Про це нашим читачам повідомили в одному з київських територіальних підрозділів ПФ . Сайт " Сегодня" розбирався , що відбувається в цій структурі , надзвичайно важливою для всіх пенсіонерів .

Радикальні зміни Пенсійний фонд запланував давно

У вересні 2016 року Кабінет міністрів своїм розпорядженнямзатвердив "Стратегію модернізації і розвитку Пенсійного фонду до 2020 року". Тоді про це повідомили , але увагу суспільства якось швидко переключилася на інші стратегії , а також на пенсійну реформу . Тепер же , коли дійшла справа до реалізації положень цієї " Стратегії ... " , виявилося , що вона передбачає досить істотні зміни в роботі територіальних підрозділів Пенсійного фонду . І ці зміни відчують на собі багато клієнтів ПФ , тобто пенсіонери .

В " Стратегії ... " говориться , що одна з цілей модернізації Пенсійного фонду – перехід на європейські стандарти обслуговування людей . Ще одне завдання – оптимізація адміністративних витрат . Але якщо " європейські стандарти " в уявленні людей зазвичай асоціюються з чимось кращим , ніж зараз , то " оптимізація " – неодмінно з якимись скороченнями і ліквідаціями . І ці уявлення мають під собою підстави .

Реклама

Замість пенсійних управлінь – агентські пункти

Як з'ясувалося, в результаті модернізації звичні територіальні управління ПФ скасовуються. Замість них з'являться "агентські пункти" по обслуговуванню громадян. Причому якщо раніше в місті або районі було одне територіальне управління Пенсійного фонду, то агентських пунктів буде кілька. Оформити або переоформити пенсію можна буде в найближчому з них. А розташовуватися ці агентські пункти будуть вже не в спеціально відведених будівлях або офісах, а на території інших організацій, підприємств і структур. У тому числі у відділеннях пошти, в банках, на території великих підприємств і організацій.

За даними Пенсійного фонду , в Чернівецькій області пенсійна служба вже працює за такою моделлю віддалених робочих місць інспекторів . Зараз заходи щодо модернізації структури Пенсійного фонду проходять в Херсонській , Черкаській , Хмельницькій , Кіровоградській та Львівській областях . У 2017 році відкрилося близько 500 агентських пунктів ПФУ . Приблизно стільки ж з'явиться і в нинішньому році .

"Увеличение точек обслуживания даст возможность предоставлять услуги большему количеству людей, избежать очередей. В более сжатые сроки обрабатывать заявления на назначение и перерасчет пенсий и т.д.", – заявил глава правления Пенсионного фонда Украины Алексей Зарудный.  

Реклама
Фото: сайт ПФУ. Агентський пункт Пенсійного фонду відкрився в грудні 2017 року приміщенні громадської організації ветеранів війни і праці заводу "Азот" (м Сєвєродонецьк)

Заощадять на зарплатах начальників і оренді

Багато з нині існуючих територіальні управління Пенсійного фонду в результаті модернізації скасовуються або зливаються з іншими управліннями . Кабінет міністрів України почав оптимізацію структури Пенсійного фонду ще в 2015 році , і вона триває досі .

Наприклад , згідно з постановою №988 від 21 грудня 2016 року, замість 163 територіальних управлінь були утворені 73 об'єднаних управління , т обто к ожне об'єднало два або три територіальних . Потім деякі з об'єднаних управлінь укрупнилися ще більше .

Скажімо , цією постановою Кабміну три пенсійних управління в Черкаській області – в Городищенському , Корсунь – Шевченківському та Шполянському районах – об'єднали в Городищенське об'єднане управління ПФУ . А через рік постановою Кабміну від 8 листопада 2017 року Городищенське об'єднане управління разом з сімома іншими об'єднаними управліннями міст і районів області приєднали до Головного управління ПФУ в Черкаській області .

Таке реформування передбачає скасування " дрібних " управлінь як юридичних осіб . Тобто всі вони проходять процедуру ліквідації .

За рахунок такої реструктуризації Пенсійний фонд має намір істотно скоротити адміністративні витрати , т обто в итрати на себе . Зрозуміло , що після злиття відділень скоротиться число керівників , начальників відділів , бухгалтерів і технічних працівників .

Реклама

Крім того , Пенсійний фонд має намір відмовитися від експлуатації тих будівель , де сьогодні розміщуються управління ПФ . У Фонді зазначають , що в багатьох з цих будівель неможливо створити комфортні , європейські умови для відвідувачів . До того ж вони вимагають значних сум на оплату оренди , ремонти і т.д. Завдяки створюється мережі агентських пунктів потреба в цих будівлях відпаде . Час, що залишився після " оптимізації " керівництво переїде в укрупненное підрозділ Пенсійного фонду , а інспектори будуть вести прийом в агентських пунктах .

В столиці разом з пенсійними управліннями ліквідують черги і співробітників, на яких скаржились кияни

Питання про подальшу експлуатацію окремих будівель особливо актуальний для Києва , де в цьому році також почався процес реформування структури ПФ . Оренда в столиці дорога , тому відмова від використання нинішніх будівель пенсійних управлінь заощадить Фонду досить великі суми .

Де розмістяться нові агентські пункти ПФ в Києві , поки не відомо . Однак в Пенсійному фонді заявляють : модернізація проводиться заради зручності людей , які сьогодні часто скаржаться на черги і інспекторів .

"О недовольстве киевлян уровнем предоставления услуг в г. Киеве свидетельствуют обращения на горячую линию Пенсионного фонда Украины. Так, в 2017 году более 18% от общего числа жалоб на специалистов Фонда поступило именно от жителей Киева. По этому поводу есть также письменные обращения народных депутатов. Чтобы исправить ситуацию и повысить эффективность работы, сейчас завершается реорганизация, согласно которой образуется одно Главное управление ПФУ путем слияния Правобережного, Левобережного и Центрального объединенных и главного управлений м. Киеве", – сообщает пресс-служба ПФУ.

Також планується розширити мережу надання послуг громадянам за рахунок створення агентських пунктів , робочих місць на віддалених житлових масивах , на підприємствах , в організаціях і т.д. , як це вже здійснюється в інших регіонах України . При цьому число інспекторів збільшиться , обіцяють в Пенсійному фонді .

"Для улучшения кадрового состава принято решение, что назначения на все должности в Главное управление в Киеве будет осуществляться при условии прохождения конкурсного отбора. В то же время предусматривается поднять престижность труда специалистов Пенсионного фонда за счет внедрения стимулирующих поощрений и уменьшения админрасходов. Весь этот комплекс мер направлен на полное обеспечение потребностей граждан в качественном обслуживании в органах Пенсионного фонда Киева", – заявила пресс-служба ПФУ.    

На прийом приходити у фронт-офіси, а документи шукайте в бек-офісах

Реформована пенсійна служба має намір відмовитися від обслуговування громадян тільки " за місцем реєстрації " . Передбачається , що людина зможе звернутися за консультацією в будь-який пункт ПФУ , в який їй зручніше дістатися в даний момент .

Справа в тому , що до кінця 2018 року планується перевести всю документацію Пенсійного фонду в електронний вигляд . Зараз ця робота вже проводиться в багатьох областях . Таким чином , інспектори не матимуть підстав відмовити в прийомі людині , яка подавала документи в інший агентський пункт або управління ПФУ . Інспектор будь-якого агентського пункту завжди зможе отримати доступ до "електронної пенсійної справи " свого відвідувача .

Таке нововведення напевно буде зручним для тих, хто працює або знімає квартиру в іншому населеному пункті. А ось для зручності жителів невеликих населених пунктів центри надання адміністративних послуг, в т. ч. агентські пункти Пенсійного фонду, планується розмістити при об'єднаних територіальних громадах (ОТГ). Як записано в Стратегії модернізації ПФ, обслуговування громадян передбачається вести "за принципом" єдиного вікна "у відповідних залах обслуговування (фронт-офісах) на рівні територіальної громади з подальшою обробкою пенсійної документації у відокремлених підрозділах (бек-офісах)".

Фото: сайт ПФУ . Нещодавно відкритий фронт – офіс в Золотніковьскій об'єднаній територіальній громаді ( Тернопільщина ) . Одне з робочих місць обладнано для інспектора Пенсійного фонду

Пенсійні посвідчення замінять пластиковими картками

До речі , не варто побоюватися , що інформація з " електронної пенсійної справи " може бути використана не за призначенням або зі злого наміру . Одночасно з електронним документообігом ПФУ розробляє комплексну систему захисту інформації . " Пропуском " до персональних даних стане модернізоване пенсійне посвідчення .

Передбачається , що нове пенсійне посвідчення матиме вигляд банківської картки . У ньому міститиметься вся інформація про пенсійну справу ( включаючи номер та інші обов'язкові реквізити ) , про надані пільги і права на участь у різних соціальних програмах .

При цьому пенсійне посвідчення одночасно буде служити і платіжною банківською карткою .

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" писав про останні пенсійні нововведення в Україні.