Паркувальні помічники: як вони влаштовані і як вибрати під себе

1 лютого 2016, 09:45
Знайти стоянку допоможуть датчики, камера заднього огляду і автопілот

Паркувальний помічник. Не дасть розбитися недосвідченому водієві об автомобільні "рифи".

Колись з появою на ринку парктроників – тоді ще єдиних пристроїв, що допомагають при заїзді на стоянку – досвідчені водії поставилися до новинки скептично. Мовляв, треба вчитися відчувати габарити автомобіля, а не розраховувати на допомогу електроніки. Але роки йшли, парковки ущільнювалися, і тепер навіть професіоналам часом непросто втиснутися між припаркованими абияк автомобілями. Тому пристрої, що допомагають припаркуватися, зараз дуже актуальні. Насамперед вони потрібні водіям невеликого комерційного транспорту. "Пиріжки", вони ж фургони, не дають можливості заглянути в центральне дзеркало: його там немає, так само як і прозорого заднього скла. Також паркувальний помічник придасться власникам великих автомобілів: пікапів, мікроавтобусів. А ще – новачкам: адже починати водійську кар'єру з побитих бамперів – не найкраща ідея.

ПАРКУВАЛЬНИЙ РАДАР

Реклама

Зрозуміти роботу парктроника нескладно. Його датчики, які встановлюються в бампер автомобіля, випромінюють сигнал в ультразвуковому діапазоні. Якщо на шляху сигналу немає перешкод – він просто йде в нікуди, а якщо є – відбивається, повертається назад, і датчик приймає його. Після цього процесор аналізує відстань до цієї перешкоди і відображає його на екрані. Якщо відстань менше певного показника, чути попереджувальний сигнал, який стає все наполегливіше в міру подальшого наближення.

Важливо, щоб був вибір кольору датчиків, інакше будете їх фарбувати.

ЯК ВИБРАТИ. Ринок пропонує величезний вибір парктроников, і ціна на різні моделі може помітно відрізнятися (від 400 грн). Відмінність може бути в кількості датчиків – іноді зустрічаються моделі з двома, але для забезпечення безпечного паркування потрібно чотири датчики на бампер. Важлива і їх чутливість – мабуть, це головний фактор. Адже побачити велика перешкода – наприклад, стіну або автомобіль – водій і сам може, а от якщо датчик "не помітить" невеликий стовпчик, є всі шанси ремонтувати бампер.

У хорошого парктроника є ще кілька характерних особливостей – наприклад, можливість вибору кольору датчиків. Адже інакше доведеться фарбувати їх самостійно, щоб не псували зовнішній вигляд бампера. А це і додаткові витрати, і ризик зіпсувати характеристики: фарба, особливо "металік", може негативно вплинути на чутливість.

Реклама

Ще одна характерна риса хорошого паркувального радара – наявність в комплекті повного набору для установки, що включає не тільки дроти, а й фрезу для свердління точних отворів під датчики, і калібрувальні кільця. Останні потрібно використовувати обов'язково: адже бампери сучасного автомобіля можуть мати різну геометрію, а кожен датчик повинен бути спрямований строго відповідно до інструкції.

Розрізняють провідні та безпровідні парктроніки. Бездротову модель можна порекомендувати тим, хто не хоче розбирати салон і протягувати дроти від датчиків. Нескладно здогадатися, що в бездротових парктроника сигнал надходить по радіоканалу.

КАМЕРА: ДОПОМОЖЕ БАЧИТИ ВНОЧІ

Реклама

Вона показує обстановку позаду автомобіля, передаючи відеозображення на екран мультимедійної системи – власний дисплей камери, що йде з нею в комплекті. Буває, що екран вбудовується в дзеркало заднього виду. Вибираючи цей пристрій (ціна – від 450 грн), варто звернути увагу на деякі характеристики: не всі вони важливі, але від багатьох залежить здатність камери виконувати свої обов'язки. Наприклад, якість передачі кольору навряд чи вплине на безпеку паркування, а ось кут огляду – запросто. А він в моделях різного цінового діапазону може бути дуже різним: від 40 до 170 градусів! Також важлива характеристика камери заднього огляду – чутливість матриці і наявність інфрачервоного підсвічування. Адже інакше в темний час, коли камера необхідна найбільше, вона буде просто "сліпий". Найбільш просунуті камери здатні не просто показувати зображення позаду автомобіля, але і накладати на нього траєкторію руху в залежності від положення керма. А в деяких, дешевших пристроях, є паркувальна розмітка, але вона статична: траєкторія не змінюється при повороті керма, а сама розмітка допомагає оцінити відстань до перешкоди.

Важливий кут огляду.

ПАРКУЄМОСЯ НА АВТОПІЛОТІ

Сучасні системи паркування пішли набагато далі простих камер або датчиків. Ряд автовиробників вже продемонстрував робочі версії систем автоматичного паркування без участі водія, а значить, такі пристрої скоро отримають поширення не тільки в топових моделях недешевих автобрендів. З їх допомогою водій може навіть не перебувати в автомобілі: система за допомогою датчиків-радарів і механізмів автоматичного управління сама припаркує машину в певному місці. А після цього вимкне світло, заглушить двигун, поставить авто на сигналізацію. Якщо водій не бажає не тільки брати участь, але і спостерігати за процесом, система відправить йому звіт про парковку. Ймовірно, саме за такими парк-автопілотами майбутнє, адже знайти місце для паркування складно, але ще складніше буває втиснутися туди – навіть за допомогою парктроніка або камери.

Дозволяє не перебувати в авто.