Парковка з особливими потребами: як в Україні дотримуються нових правил

13 листопада 2017, 07:07
Водії ігнорують високі штрафи і займають місця для людей з інвалідністю

/ Фото: Вiталiй Лазебник

Вже як два тижні в Україні діють нові правила паркування на місцях для інвалідів. Нагадаємо, в червні Верховна Рада підвищила штрафи за зупинку на таких місцях без відповідних документів до 1700-2550 грн, а також постановила виділити на кожній парковці мінімум 10% місць для авто людей з особливими потребами. "Сегодня" провела рейд столичними парковками і дізналася, як дотримуються правил.

Ми почали з будівлі мерії Києва на Хрещатику, 36. Перед ним – п'ять паркомісць для людей з інвалідністю. Три з них огороджені парканом – будівництво. Решта два вільні, але добиратися до них потрібно через шлагбаум і гранітні півсфери на в'їзді.

Реклама

А ось перед Кабміном одне з чотирьох місць для інвалідів виявилося зайнятим працівником уряду. На наше прохання поліцейські, які патрулюють район, за допомогою охорони знайшли порушника і всього через кілька хвилин той звільнив місце.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Біля будівлі Мінсоцполітики ситуація виявилася гіршою. Тут обладнано тільки одне спеціальне місце для паркування, яке спочатку було вільно, але буквально через 10 хвилин після нашого приїзду його зайняв автомобіль без спеціальних знаків. На жаль, ні відповідального за парковку, ні поліцейських, ні охоронців поблизу не виявилося, і знайти водія нам так ніхто і не допоміг.

Реклама

Складнощі виникли і з паркуванням біля одного з торгово-розважальних центрів, розташованого навпроти міністерства. Тут і зовсім не було спеціальних місць для людей з інвалідністю, а місцевий паркувальник відмахнувся від нас, на бігу помітивши, що вони можуть зайняти будь-яке вільне місце. Неподалік ТРЦ – звичайна платна парковка. Тут квоту дотримуються: на 30 місць три – для людей з інвалідністю. Щоправда, всі вони зайняті звичайними водіями. Паркувальник Віталій Тидовченко пояснює – звичайна ситуація.

"Тут нікуди не поставиш машину, і водії займають всі місця без розбору. Для інваліда воно чи ні, їм без різниці, – каже паркувальник. – Але я зробити нічого не можу – у мене для цього немає прав. Можна, звісно, викликати поліцію, але вони або проігнорують виклик, або приїдуть через кілька годин. А якщо подзвонять журналісти – вони приїдуть оперативно тільки в цьому випадку".

Залізничний вокзал: для штрафів копам потрібні свідки

Найбільше проблем виявилося на столичному залізничному вокзалі. По-перше, на огороджених шлагбаумами парковках квота, встановлена законом, не дотримується – на 30-40 паркомісць під людей з інвалідністю виділено всього два. Втім, і вони зайняті машинами без спеціального значка. Водіїв не бентежить навіть те, що через посилення заходів безпеки вокзал охороняє багато патрулів. Вирішивши звернутися до поліцейських біля центрального входу, пояснюємо їм ситуацію і супроводжуємо їх на місце порушення.

"Але якщо доведеться складати адмінпротокол, то потрібні будуть ваші свідчення, як тих, хто заявив про злочин", – зазначає патрульний Микола.

Однак протокол складати не довелося – поспілкувавшись з водіями і перевіривши їх документи, поліцейські просять їх звільнити місця для інвалідів. Порушники тут же підкоряються і їдуть.

Реклама

"Так часто буває. Там, де є паркувальники, вони хоч якось стежать за цими моментами, але на віддалених парковках все одно порушують – іноді нам складно встежити, оскільки це громадське і велелюдне місце", – додає коп.

У свою чергу заступник спікера патрульної поліції Яна Семенюк зазначила, що поки загальних даних щодо кількості оштрафованих за новими правилами у них немає. Для статистики повинен минути хоча б місяць після того, як закон запрацював. У прес-службі "Укрзалізниці" нам пояснили, що вони не відповідають за територію парковок і впливати на ситуацію не можуть: "Це комунальна територія і за правопорядок там відповідають поліцейські".