Паризький автосалон представив автомобілі майбутнього

13 жовтня 2014, 19:00
Новий бренд, сотні новинок і мода на кросовери

Lamborghini Asterion. Гібридний концепт шокує 910-сильною міццю і витратою палива 4,2 л / 100 км.

На початку жовтня в столиці Франції відкрився Mondial de l'Automobile – Паризький міжнародний автосалон. Це – одне з найголовніших світових автомобільних подій, такий собі чемпіонат виробників транспортних засобів, на якому кожен з учасників прагне продемонструвати все найкраще, на що здатний. Проходить Паризький автосалон в режимі бієнале – один раз на два роки, чергуючись у календарі Міжнародної організації виробників автомобілів (OICA) з Франкфуртським автосалоном. За кількістю відвідувачів наймасовішим став минулий Паризький автосалон: його відвідали більше 1 млн 230 тис. Осіб. Цей на третину більше, ніж на минулорічних Токійському і Франкфуртському, і в півтора рази більше, ніж на Пекінському автосалоні цього року. Чи зуміє нинішній захід побити попередній рекорд, дізнаємося пізніше: офіційне закриття салону відбудеться 19 жовтня.

Як завжди, на Паризькому автосалоні є на що подивитися: близько сотні світових прем'єр представлені у виставковому центрі Paris Expo на площі 96 тис. Кв. м (якщо уявити ці метри у вигляді прямокутника, то вийде ділянку шириною 100 м і довжиною майже 1 км). Щоб обійти все це автомобільне пишність за один день, необхідно бути в непоганій спортивній формі. Тому ми навіть не будемо намагатися розповісти про всі автомобільних новинках і сконцентруємо увагу лише на деяких – найбільш важливих або яскравих. І спробуємо описати головні сучасні автомобільні тренди, адже саме заради того, щоб відстежити їх, в Парижі збираються десятки тисяч автомобільних аналітиків, фахівців і журналістів.

Реклама

БАЛОМ ПРАВИТЬ ЕЛЕКТРОНІКА

Деякі сучасні автомобільні тренди дещо суперечливі: з одного боку, рідкісна модель в кожному наступному поколінні не стає більше і просторіше попередниці. З іншого – завдяки застосуванню нових матеріалів і технологій більшість з них при цьому втрачає у вазі. Інші користуються плодами розвитку систем штучного інтелекту: до них можна віднести масове впровадження в конструкцію автомобілів всіляких електронних помічників водія, що полегшують роботу і підвищують так звану активну безпеку (маються на увазі системи, що запобігають аварію). І якщо в машинах масових брендів сьогодні мова йде про просунутих системах стабілізації і помічниках в парковці, то преміальні марки впритул підійшли до створення практично безпілотного автомобіля.

КРОСОВЕРИ НАСТУПАЮТЬ

Реклама

Кросовери дедалі частіше витісняють з купівельних сердець класичні автомобілі малого, компактного і середнього класу. Причому здатність долати серйозне бездоріжжя не входить в перелік переваг більшості з них. Головна відмінність – "м'язистий" дизайн, великі колеса, просторий та комфортний салон. Яскравими представниками цієї породи в класі міні можна назвати серійний Opel Adam Rocks і концепт Citroen C1 Urban Ride. У наступному класі, В, Nissan Juke готуються скласти конкуренцію серійні Suzuki Vitara, Fiat 500х і поки ще далекий від виробництва концепт Toyota С-HR. У класі постарше, компактному, виступає майже серійний концепт HR-V. Ця суміш позашляховика і купе від Honda, яка вирішила відродити назву своєї колись вельми популярної моделі, стане серійною вже до літа наступного року. Концепти SsangYong XIV-Air і XIV Adventure Concept також настільки недалекі від серії, що залишається тільки гадати, що станеться раніше: вони стануть серійними або марка SsangYong змінить своє не саме благозвучне для європейського ринку назву. Та що говорити, навіть бюджетні Dacia / Renault Dokker Stepway і Lodgy Stepway не те щоб зовсім перекваліфікувалися в кросовери зі звичайних легковиків, але приміряли на себе всюдихідний наряд. В стане великих кросоверів теж не обійшлося без прем'єр: в середній групі варто згадати новий KIA Sorento, а серед полноразмерніков – Land Rover Discovery Sport, Volvo XC90 і BMW X6.

Opel Adam Rocks. Маленький, але вже кросовер.

Реклама

МЕНШЕ ОБСЯГ – БІЛЬШЕ ПОТУЖНІСТЬ

Раніше існувала думка, що малолітражка – це щось маленьке, не надто динамічне та оснащене малооб'ємним, а тому й малопотужним двигуном. Але сьогодні автовиробники ламають звичні стереотипи. Конструювання сучасних двигунів внутрішнього згоряння пішло шляхом зменшення їх робочого об'єму, але це ніяк не позначається на продуктивності, навіть навпаки: літрова потужність моторів зростає, і сотня кінських сил, що знімається з одного літра об'єму, сьогодні не є чимось дивним. При цьому економічність моторів вражає. Наприклад, компанія Hyundai представила новий трициліндровий бензиновий агрегат TCI. Їм з 2015 року буде комплектуватися модель i20, також дебютувала на нинішньому автосалоні. З одного літра його робочого об'єму інженерам компанії вдалося зняти 120 кінських сил. У подальшому новий мотор буде доступний і на моделях родича по концерну – марки KIA. А ось рекордсменом по економічності можна назвати концепт C4 Cactus AIRFLOW 2L. Позначення 2L говорить аж ніяк не про робочому об'ємі двигуна, а про те, що саме стільки літрів бензину витрачає автомобіль на 100 км пробігу. Основна економія досягається за рахунок гібридної схеми з двома балонами стисненого повітря, гідравлічним мотор-насосом і планетарної автоматичної трансмісією.

Citroen C4 Cactus Airflow. Найекономічніший концепт виставки, працює на бензині та стиснутому повітрі.

ФРАНЦУЗІВ ТЕПЕР ЧЕТВЕРО

Три французьких бренди – Citroen, Peugeot і Renault – на своєму домашньому автосалоні традиційно намагаються затьмарити всіх розмірами стендів, кількістю і якістю прем'єр. Цього року їм це більш ніж вдалося. Втім, стоїть особняком Renault хоча і представив безліч цікавих новинок, до головної новини особливого не відноситься. А ось Citroen і Peugeot, що входять в концерн PSA, оголосили ні багато ні мало про народження нового бренду DS. Так що відтепер у концерну буде не дві, а три автомобільні марки, а у Франції їх, відповідно, буде вже чотири. Втім, навряд чи ця подія стала сюрпризом для фахівців: його очікували з моменту подання під окремим суббрендом Citroen чудово заряджених DS5, DS4 і DS3. Нова марка буде позиціонуватися як преміальна, а уявлення про те, яким буде стилістичне рішення її майбутніх моделей, покликаний дати концепт Divine DS. Він, як стверджують співробітники PSA, не є прототипом якого-небудь майбутнього автомобіля. Проте це аж ніяк не виставковий макет: під його капотом захований турбований бензиновий агрегат 1.6 ТНР безпосереднього вприскування потужністю 270 к. с., а всі параметри водій відстежує на тривимірному голографічному дисплеї. Фари, передня панель і дверні карти оброблені кристалами Swarovski. Вишуканості і шику в оформлення салону (в першу чергу сидінь) додав і французький дім вишивки Maison Lesage. Декоративна вишивка – новий підхід до обробки автомобіля, покликаний зробити її індивідуальною.

DS стане новим преміальним брендом французького концерну PSA.

ДВЕРЕЙ БАГАТО НЕ БУВАЄ

Тридверні машини – добре, але п'ятидверний краще. Нове покоління smart надійде в продаж відразу в двох версіях: двомісним smart fortwo і чотирьохдверної чотиримісної smart forfour. Друга набагато довший (3,49 метра від носа до корми), але настільки ж маневрена, як і її менший брат. Вона також задньомоторна, завдяки чому і забезпечується компактність автомобілів smart. Обзавівся парою задніх дверей і Mini – ще одна преміальна машинка з породи малогабаритних. Разом з дверима пасажирам другого ряду дісталося і 7 з невеликим сантиметрів бази, що збільшили комфорт.

ВАРТІ УВАГИ

Mercedes-AMG GT

Для нового купе AMG спеціально розробила новий 4,0-літровий двигун V8 Biturbo з сухим картером. Він працює в парі з семиступінчастою роботизованою коробкою передач з двома зчепленнями. Максимальна швидкість – 310 км / ч, розгін до 100 км / год займає 3,8 с.

Skoda Fabia

З появою нової Fabia сучасна дорожня лінійка чеського автовиробника остаточно сформована. Автомобіль дебютував відразу в двох кузовах – хетчбек і універсал. Тепер в Младоболеславе впритул займуться кроссоверами, щоб бути в тренді.

KIA Sorento

Кросовер став нижче і довше, а його салон – просторіше, і все це роздолля дістанеться пасажирам другого і третього рядів. Цілком імовірно, що гаму з двох бензинових і двох дизельних двигунів в майбутньому доповнять гібридна і заряджається від розетки модифікація.

Jaguar XE 

З цією моделлю британська марка, що нині належить індусам, намагається повернутися в середній клас. Автомобіль вийшов і обтічним, і економічним. Але популярність "стрибає кішки" в Україні невисока, так що шанс зустріти цю новинку на наших дорогах невисокий.