Купівельні настрої українців різко змінилися – гроші "летять" через інтернет

19 серпня 2020, 07:37
Цього літа українці найчастіше купували спортінвентар та товари для туризму

Твердження про те, що "життя після карантину вже не буде колишнім", – стало фактично девізом для багатьох жителів не тільки України, а й інших країн, в яких були введені жорсткі протипандемічні заходи. Карантин в Україні і багатомісячний локдаун вніс значні зміни у звичний устій життя людей. Змінилися і звички українських покупців, які тепер замість путівок і квитків купують велосипеди, а доставка будь-якої продукції стала чи не топ-запитом у суспільстві.

Сайт "Сьогодні" розповідає, які товари і послуги користуються популярністю в Україні цього літа.

Реклама

На піку популярності намети і скейтборд

Ми розпитали представників найбільших ритейлів в Україні про те, які товари і послуги були популярні минулого літа, а які – зараз. Виявилося, що набагато частіше стали купувати товари для відпочинку на природі (складні стільці, намети, рибальські снасті, садові столи, гамаки), а ось рідше стали замовляти портативні колонки, навушники, дорожні сумки і рюкзаки.

Читайте також:

За даними маркетплейса Prom.ua, цього літа майже вчетверо зріс попит на такі товари, як складні стільці і столи, а також скейтборди і ролерсерфи.

Реклама

"У країні набирає популярності внутрішній туризм. Також багато хто переїхав на дачу. В результаті онлайн купують все для дачі, саду, риболовлі та походів або виїздів на природу. Найбільше замовляють тенти і намети. На них витрачають близько 1,3 тис. грн. Потім вибирають садові або складні столи, стільці (760-880 грн), гамаки (400 грн) і поливальні шланги (410 грн). На вудки, спінінги витрачають близько 590 грн, на рибальські снасті – 450 грн, що в 2,5 раза більше, ніж торік. Порівняно з минулим роком, влітку 2020 року українці витрачають на 12-17% менше на товари для дачі та відпочинку", – каже Лілія Овчинникова, керівник прес-служби Prom.ua.

Для дітей замовляють батути, скейтборди і ролерсерфи. В середньому на батути витрачають 5 тис. грн, а на скейтборди і ролерсерфи – 520 грн.

Техніку купують трохи менше, але деякі товари впевнено тримаються в топі. Переважно замовляють смарт-годинники і фітнес-браслети, а ось портативні колонки і навушники цього літа стали купувати рідше. Так, якщо влітку 2019 року на порталі було 29 тис. замовлень навушників і гарнітур, то цього літа їх всього 19,9 тис., а кількість замовлень портативних колонок скоротилася з 11,3 тис. до 8 тис. грн.

Влітку люди почали відзначати свята. Через карантин весільний сезон стартував пізніше. Тому в інтернеті замовляли повітряні кулі та композиції з них, а також весільні аксесуари. Середній чек – 250 грн. Цікаво, що кількість замовлень повітряних куль за рік зросла з 3,5 тис. замовлень до 5,8 тис., а ось весільні аксесуари купували рідше – 4,1 тис. замовлень 2019 року і 3,1 тис. замовлень влітку 2020 року .

Реклама

Ігор Сироватко, керівник департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії, каже, що, як і рік тому, в червні-липні 2020 року найбільший інтерес на платформі OLX у користувачів викликають автозапчастини та мобільні телефони. При цьому попит на ці товари за рік збільшився на 49% і 22% відповідно.

"Разом з попитом зросла і пропозиція. Оголошень із запчастинами для транспорту стало більше майже на 43%. Телефонів же від продавців цього року +14%, або майже 36 тис. оголошень. До рейтингу найцікавіших товарів влітку 2020 увірвалися і велотовари. Пропозиція зросла на 47%, а попит – на 69%. Серед оголошень, на які попит, навпаки, значно знизився, очікувано виявилися квитки, на які відгукнулися на 81% менше, ніж минулого літа. Інтерес користувачів некритично зменшився до деяких марок автомобіля", – пояснює Сироватко.

Фахівці майданчики авторських товарів Crafta.ua відзначають, що загалом попит на вироби українських майстрів зріс на 15% порівняно з минулим роком. Топ популярних виробів очолюють аксесуари: браслети і кулони, шкіряні гаманці та пояси, тканинні маски для обличчя. Прикраси найчастіше замовляють в бохо-стилі, з вставками з натуральних каменів і вулканічною лавою.

"Цього літа зріс попит на авторські товари для дому та мило ручної роботи. Найімовірніше, люди стали більше проводити часу вдома, тому намагаються створити затишну атмосферу – вибирають оригінальні кашпо для квітів, флораріуми, настінні панно і ароматизовані свічки в бетоні. А мило популярне завдяки доглядальним властивостям – зараз треба частіше мити руки, а воно не сушить шкіру", – розповідає Ольга Костюк, керівник майданчика авторських товарів Crafta.ua.

Читайте також:

Доставка ліків та ремонт побутової техніки

Стосовно популярних послуг, то найчастіше цього літа українці потребували доставки ліків і ремонту великої побутової техніки (на 2 тис. замовлень більше, ніж влітку 2019 року). Найчастіше фахівців наймали, щоб відремонтувати пральні та посудомийні машини, мікрохвильові печі, пилососи та холодильники. Однак найпопулярніша послуга – установка кондиціонерів – 3,4 тис. замовлень за перші два літніх місяці.

Так, на сайті Kabanchik.ua за червень і липень на послуги майстрів з ремонту великої побутової техніки українці витратили 4,9 млн грн – на 42% більше, ніж за аналогічний період минулого року. А ось на доставку ліків в середньому українці витрачають 230 грн., за літо 2020 року загалом на цю послугу витратили 93 тис. грн.

"Незважаючи на ослаблення карантину, багато, як і раніше, вважають за краще утримуватися від зайвих контактів і замовляють доставку онлайн, а бажання скоріше отримати права пояснюється побоюванням введення восени другої хвилі карантину. Адже в цьому випадку в країні знову можуть обмежити роботу громадського транспорту", – розповідає Ольга Сорока, керівник відділу маркетингу Kabanchik.ua.

У майстрів з установки і ремонту дверей за червень і липень було 1500 замовлень, на 14% більше, ніж минулого року. Зростання попиту пов'язане зі стартом будівельного сезону, який повинен був початися навесні, але запізнився через карантин. Середній чек за їхні послуги не змінився – 1270 грн.

Навесні під час карантину кур'єрські послуги були одні з найзатребуваніших, але після його ослаблення і запуску громадського транспорту, влітку попит на них просів на 30% – з 3,9 тис. до 2,7 тис. замовлень. Однак середній чек, як і раніше, на 28% вище, ніж за аналогічний період минулого року – 156 грн.

Замовлення на прибирання квартир просіли на 44% – 1400 замовлень, а послуги хімчистки – на 27%. В середньому за них платять 540 грн за замовлення.

Читайте також:

Середні витрати на покупки в Мережі

На порталі Crafta.ua в середньому на одне замовлення витрачають 505 грн (на 10% менше, ніж влітку 2019). Це пов'язано з тим, що стали більше купувати недорогі товари: тканинні маски для обличчя, матеріали для творчості.

Ігор Сироватко зазначає, що з 172 категорій товарів на їхньому сайті середній чек знизився в 84, а зріс в 83 категоріях. Найбільший приріст торкнувся аксесуарів для планшетів і електронних книг. Середній чек в категорії цього літа зріс на 39% і становив 595 грн. На 34% збільшився середній чек для комплектуючих до комп'ютера. В топі товарних категорій, де спостерігається підйом, переважно електроніка, товари для хобі і спорту, а також "мода і стиль".

"До ТОП-10 категорій, де середній чек виріс найбільше, потрапили також стаціонарні телефони, аксесуари для ігор і приставок, запчастини для телефонів, предмети для водних видів спорту, фільтри для води і засоби з догляду. Якщо говорити про зміни в бік зменшення, то товарами-лідерами стали весільні сукні – мінус 52%. Середній чек на них цього літа становив 1147 грн. Незважаючи на те, що сума покупок стала нижче, попит при цьому залишався досить високим. Порівняно з минулим роком в червні-липні 2020 року на весільні сукні відгукувалися на 136% частіше. На 42% також впав середній чек електронних сигарет і вапорайзерів", – говорить керівник департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії.


Про те, як захистити свої права в тому випадку, якщо купив неякісні продукти, дивіться в нашому сюжеті: