Відкриваємо магазин "все по десять": бізнес-план

27 серпня 2016, 08:00
На запуск магазину єдиних цін можна заробити до 40 тис. грн на місяць

timeout.ua

Коли на вулиці криза, багато підприємців бояться запускати нову справу, адже у всіх галузях конкуренція зростає, а купівельна спроможність падає. Але коли мова заходить про магазини, які торгують в форматі fix price, або єдиних цін, наприклад, "Все по 10" або "Все по 30 грн", люди активізуються – адже в такому "бутіку" можна і шопінгом себе побалувати, і не витратитися особливо. "Ці магазинчики відносяться до масового сегменту і мають чимало конкурентів. Але залучають клієнтів тим, що тут можна купити за низькими цінами найрізноманітніші товари: дитячий одяг, побутову хімію, аксесуари, канцтовари, посуд, фоторамки, дзеркала, текстиль, побутову техніку. Ну а якщо, окрім низьких цін, в цих точках ще й товар якісний, а продавці вміють обслуговувати покупців, то формат fix price досить швидко стає прибутковим. Так що бізнес-старт в форматі єдиної ціни актуальний і в кризу", – роз'яснює голова Асоціації франчайзингу України Андрій Кривонос. "Сегодня" вивчила перспективи і ризики вкладення коштів в невеликий магазинчик fix price в Києві.

Бізнес-план

Реклама

1. Опис проекту

Відкриваємо в Києві мультітоварний магазин "все по 50 грн". Тут будемо продавати кухонний посуд, канцтовари, іграшки, парасольки, одяг, фоторамки, дрібну побутову техніку. Будуть і свої фішки – у вигляді хендмейдових футболок, прикрас та інших товарів. Незважаючи на високу конкуренцію в столиці, де представлено десятки аналогічних точок, своє місце займемо завдяки низьким цінам, що оновлюється асортименту, акціям і бонусів. За попередніми оцінками, якщо щодня в наш магазин буде заходити по 70 осіб, які залишать по 40 грн, то наш проект окупиться через 4-5 місяців.

2. Капітал на старті

Реклама

На старті потрібні : 2 ноутбуки , ксерокс , роутер , калькулятори , сейф , термінал ( для безготівкових розрахунків ) . Разом : 40 тис . грн .

МЕБЛІ. Стіл , стілець , стелажі , вітрина . Разом : 15-20 тис . грн .

ТОВАР. Закладаємо 100 тис . грн на асортимент і витратні матеріали ( миючі , канцтовари ) для магазину .

Реклама

Разом: 160 тис. грн.

3. Маркетинг, реклама

Розвивати проект в онлайні будемо безкоштовно . Для цього запустимо сторінку в " Фейсбуці " , де будемо постити новини про нові колекції , розіграші та акції . Також будемо залишати оголошення в районних групах і галузевих сторінках . Запропонуємо клієнтам можливість замовити товар по інтернету ( в ролі кур'єра виступить власник ) . Крім онлайн – популяризації , буде потрібно також вивіска , внесений рекламний щит і візитки .

4. Поточні витрати

Орендуємо приміщення в нормальному стані ( р емонт не потрібний) , в 20 кв . м , на Позняках . Оренда , ЖКП , інтернет , мобзв'язок і охорона " потягнуть " на 12 тис . грн на місяць . Візьмемо на роботу 2 – х продавців : вони будуть через день продавати товари і прибирати приміщення ( 150 грн / зміна + % ) . Також потрібен бухгалтер ( 2000 грн) . Власник бізнесу займеться закупівлями і оргпитаннями ( 4,5 тис . грн ) . Ще 20 тис . грн закладемо на оновлення товарного ряду і форс – мажори .

Разом: 43 тис. грн.

5. Окупність проекту

Припустимо, що в магазин "все по 50 грн" будуть щодня заходити "на вогник" близько 200 осіб. З цього потоку людей клієнтами виявляться 70 осіб, які куплять товарів в середньому по 40 грн. В такому випадку щомісяця проект буде заробляти 84 тис. грн. Мінусуємо поточні (43 тис. грн) і маркетингові (1 тис. грн) витрати (всього 44 тис. грн), отримуємо 40 тис. грн. Виходить, з урахуванням стартових (160 тис. грн) і маркетингових (4 тис. грн) витрат (всього 164 тис. грн) наш магазинчик окупиться через 4-5 місяців. Настільки швидкій окупності можуть перешкодити ризики: валютні скачки або невдалий вибір сезонних товарів. Тоді доведеться підвищувати ціни, влаштовувати розпродажі або витрачатися на рекламу.

Пам'ятаємо про ціни і якість

Спочатку поява в Україні магазинів з фіксованою ціною ототожнювалося в свідомості покупців з продажем хоча і дешевого, але не завжди якісного товару, кажуть експерти. "Спрацював стереотип:" Дешево – значить, неякісно". Цю думку живило відкриття точок, де торгували сірим імпортом і митним конфіскатом, де якість речей відверто кульгала. Не виключено, що перший час в магазинчиках, що залучають клієнтів чіпкою вивіскою "все по 5 грн", "все по 30 грн", дійсно продавали неякісний товар. Але бізнес в цілому був прибутковим, оскільки клієнти все одно були готові купувати хоч і неякісний, але недорогу посуд, тому підприємці не хотіли нічого змінювати", – роз'яснює керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський. За його словами, ситуація змінилася в кризу 2008-2009 років, коли українці почали рахувати кожну копійку: "магазинчикам довелося або закриватися, або переорієнтуватися на нові вимоги аудиторії, яка чекала не тільки доступних цін, але і якісних товарів. В принципі, зараз формат єдиних цін, що складається з низької цінової політики, товарів нормальної якості, комунікабельності та ввічливості команди, оптимальний для отримання прибутку".

АСОРТИМЕНТ. Основа успіху і отримання прибутку в магазинах єдиних цін – правильне управління асортиментом. "Потрібно постійно шукати постачальників з хорошим товаром і низькими цінами. І не можна допускати "затарювання" полиць – дохід бізнесу приносять високі обсяги продажів, а не занадто широкий асортимент. Тому якщо бачите, що якийсь товар залежується, відмовляйтеся від нього або шукайте причини його непопулярності", – радить Андрій Кривонос. Потрібно враховувати і фактор сезонності і передбачати щомісячні піки затребуваності продукції для закупівель: "Наприклад, в червні більше потрібні хімікати на дачу, в серпні – зошити та ручки. А ось кухонне начиння затребуване круглий рік".

Як зацікавити клієнта

Багатьох підприємців може лякати питання: як правильно сформувати асортимент товарів в магазині за фіксованою ціною, якщо в закупівлі продукція може бути не тільки дешевше, але і дорожче? "Тут потрібно діяти за принципом пропорції. І оптимальна пропорція – якщо близько 80-90% пропонованого товару в опті коштує дешевше, а 10-20% – дорожче. При цьому більш дорога продукція повинна продаватися не просто в збиток, а бути свого роду гачком. Тобто покупець буде готовий прийти в магазин єдиних цін тільки заради цього товару – і, можливо, купить щось додатково. Такими фішками, наприклад, можуть бути побутові товари типу фенів, міксерів, обігрівачів. Але важливо, щоб на такий товар надавалася гарантія", – пояснює Андрій Кривонос. За його словами, щоб такі гачки працювали, потрібно правильно розставляти товари на полицях: біля входу – дрібнички, а в якомусь куточку – дійсно цікаві і цінні речі. "Сенс такої розстановки товару в тому, що покупець потягнеться до дійсно дорогих речей. Але по шляху набере дріб'язку", – радить Кривонос.

НЕФОРМАТ. Експерти відзначають, що зараз в магазинах fix price перестали дотримуватися єдиних цін, і виною всьому валютні скачки останніх двох років. "Товари в закупівлі прив'язані до курсу долара, і коли опт був за курсом 5 або 8 грн за долар, але валюта в цілому стабілізувалася, можна було відповідати політиці фіксованих цін. Але в останній виток кризи курсові коливання (один день долар коштував 15 грн, а через місяць – 18 грн) серйозно ускладнили життя бізнесу. Ця ситуація змусила підприємців змінити формат. Тому є товари по 10 грн, а є і по 50. Але старі добрі вивіски на магазині "все по 30 грн", як і раніше працюють", – каже Андрій Забловський. За його словами, підприємцям вдається зберігати низькі ціни на товар, навіть не дивлячись на курсові коливання, за рахунок маленької націнки в роздрібній торгівлі: "Для розуміння: великі гіпермаркети можуть ставити маржу між закупівлею і продажем кінцевому покупцеві в 200%. А невеликі магазини єдиних цін накручують до 50%".

Розвиваємо справу: без шуму і поспіху

Формат єдиних цін може бути актуальним в Україні також при відкритті нішевих точок продажів , ресторанів . " Можна відкривати аналоги fix price в таких сферах , як хендмейд , прикраси , канцтовари ... Але при виборі ніші важливо провести аналіз , щоб зрозуміти , чи буде попит на товар " , – зазначає Кривонос . За його словами , якщо підприємці хочуть запустити бізнес fix price , краще розвивати його поетапно , щоб знизити ризики .

МІСЦЕ. Щоб бізнес почав зростати , учасники ринку радять серйозно вибирати місце для магазинчика . " Потрібна точка з високою прохідністю людей . Це може бути біля метро , ринку . Причому клієнтопотік можна зрозуміти самостійно : виходиш з дверей приміщення , де може розміститися магазин , і відходиш на метр від виходу . Якщо вдень ж одна людина , що проходить повз , вас не помітила – точка не підходить " , – каже киянин Віктор Яковенко , який разом з партнером є власником мережі магазинів " Все від 10 грн " .

КОМАНДА. Найскладніше в бізнесі – знайти гарного продавця, адже мало хто сьогодні може відповідати таким критеріям, як комунікабельність, бажання подобатися людям, розуміння азів безготівкового/готівкового розрахунків. "Продавець повинен привітатися, усміхнутися, поспілкуватися з покупцем. Ніяких посиденьок або перекурів! Ми, наприклад, не беремо на роботу тих, хто курить, це заважає роботі. В принципі, всі плюси-мінуси нового співробітника можна визначити за 2-3 дні випробувального терміну", – пояснює Віктор Яковенко. При цьому підприємець уточнює: хороші продавці в такому магазині можуть заробляти 150-250 грн в день.

ЧЕК. За підрахунками підприємців, інвестиції в запуск магазину fix price обійдуться в $ 6-8 тис., а окупитися ці витрати можуть за 2 роки. "Важливо, щоб в мультитоварному магазині був широкий асортимент товарів. Так, маржа тут невелика – 50-60%, але дохід можна отримати за рахунок високих продажів, які забезпечують хороші продавці. Справа в тому, що бюджетні ціни і якісний товар залучають цільову аудиторію, яка буде приходити не в емоційному пориві, а на постійній основі. Причому нашими покупцями в основному є жінки у віці 18-68 років", – пояснює Яковенко. За його словами, щоб магазинчик окупався, потрібно, щоб кожен третій клієнт купував товари в середньому на 30 грн: "Тобто при касі в 3000 грн точку повинні відвідати 300 осіб, а 100 – придбати. Це – щоденний мінімум".