Відкриваємо агентство домашнього персоналу: бізнес-план

20 серпня 2016, 08:10
На запуск агентства домашнього персоналу принесе до 6,8 тис. грн на місяць

mentor.gloro.org/

Скажений ритм життя українців призводить до того, що у вихідні у багатьох вже немає сил на рішення домашніх справ – адже ще хочеться відпочити, а не загрузнути в прибиранні. Тому все частіше люди замислюються над тим, щоб турботи по наведенню чистоти в будинку або вихованню дитини передати кваліфікованим кадрам. Тут на допомогу можуть прийти послуги агентств по найму домашнього персоналу, кажуть експерти, адже пошук і підбір домробітниці або няні варто довірити професіоналам. "Агентства по найму домашнього персоналу стають все більш актуальними. Адже як бути, наприклад, якщо батьки не можуть відправити дитину на літо до бабусі, а вдома бояться залишати одну? У таких випадках на допомогу приходять досвідчені няні або гувернантки, – пояснює контент-експерт Rabota.ua Тетяна Пашкіна. – Затребуваність послуг в цьому секторі підтверджує і статистика: зараз в столиці є близько 500 вакансій для домперсонала, і попит на такі послуги ще може рости. Так що можуть знадобитися нові агентства по найму нянь і домробітниць". "Сегодня" вивчила перспективи запуску агентства з пошуку домперсонала в Києві.

Бізнес-план

Реклама

1. Опис проекту

Відкриваємо в Києві агентство по найму домашнього персоналу. Будемо спеціалізуватися на пошуку кухарів, водіїв, домробітниць, нянь, доглядальниць. Нашою фішкою буде не тільки працевлаштування персоналу, але і перевірка співробітників на наявність кримінального минулого. Ще організуємо курси підвищення кваліфікації, де навчимо, наприклад, етикету і англійської. Незважаючи на конкуренцію в столиці, де представлені аналогічні агентства, своє місце займемо завдяки кваліфікації та комунікабельності. Якщо щомісяця знайдемо 5 співробітників для сімей за середнє винагороду в 10 тис. грн, проект окупиться за 1,5 року.

2. Піар, реклама

Реклама

Для популяризації проекту знадобиться сайт. Його розробка, а також покупка домену, хостингу та техпідтримки терміном на рік обійдуться в 20 тис. грн. На сайті будемо ставити новини, акції. Крім того, заведемо сторінки в соцмережах, запустимо оголошення на сайтах-скідочніках і спецсайтах оголошень. Будемо відстежувати галузеві групи в соцмережах за наймом співробітників або вихованню дітей і періодично нагадувати там про себе. Також треба буде замовити вивіску для агентства і періодично друкувати візитки та флаєри. По можливості, будемо співпрацювати з медіа, виступаючи в якості експертів.

РАЗОМ: 30 тис . грн на старті , 5 тис . на місяць .

3. Стартовий капітал

Реклама

Для запуску агентства закладемо 60 тис . грн : купимо 3 ноутбуки , ксерокс , модем – роутер , стаціонарний і мобільний телефони , сейф , мікрохвильовку і чайник .

МЕБЛІ. Столи , стільці , диван , шафи для одягу і канцтоварів – все обійдеться в 25 тис . грн .

ДРІБНИЧКИ. Ще 5 тис . грн визначимо на закупівлю ручок , паперу , кави, чаю , побутової хімії і лампочок , а залишок – на ліквідацію можливих форс – мажорів .

РАЗОМ: 90 тис. Грн.

4. Поточні витрати

Для роботи орендуємо приміщення 30 кв . м з ремонтом . Такий офіс в Голосіївському районі обійдеться в 12 тис . грн . Оплата ЖКП , інтернету , мобзв'язку , охорони потягне на 2 тис . грн . Також працевлаштуємо менеджера з продажу , рекрутера ( ставка обох – 5000 грн + % ) , бухгалтера на півставки (3000 грн ) і прибиральницю ( приходить раз на тиждень , 1200 грн ) . Всіма адміністративними питаннями займеться підприємець ( ставка – 5000 грн ) . Крім цього , закладемо 5 тис . грн на непередбачені витрати у вигляді ремонту оргтехніки та ін .

РАЗОМ: 38,2 тис . грн щомісяця

5. Окупність проекту

Винагорода за послуги агентства складає місячна зарплата співробітника. Тобто за працевлаштування няні ми отримаємо від замовника 6-10 тис. грн. Послуги оплачуються авансом (30-50%), залишок – після випробувального терміну (1-2 місяці). Також замовник отримає право кілька разів замінити персонал безкоштовно (зазвичай до трьох разів). Виходячи з вищесказаного, розуміємо, що наші поточні і маркетингові витрати (всього 43,2 тис. грн) дозволять окупити до 5-7 угод в місяць (50 тис. грн). Тобто наш проект зі стартовими і маркетинговими інвестиціями (всього 125 тис. грн) окупиться за 1,5 року.

На старті: стане в нагоді скромність

Найкраще стартувати зі скромного варіанту, щоб мінімізувати ризики і визначити перспективи, каже Тетяна Пашкіна. "Спочатку можна відкрити міні-рекрутингове агентство. Знадобиться офіс на першому поверсі (бажано в районі з розвиненою інфраструктурою, щоб клієнтам було зручно добиратися в контору). Далі – ремонт приміщення (якщо необхідний), покупка меблів і оргтехніки. Але це стандарт. А ось що вкрай важливо, так це підбір команди. На старті може бути 4-5 осіб: рекрутер – проводить співбесіди і відбирає фахівців; менеджер з продажу – пропонує послуги агентства клієнтам; бухгалтер, прибиральниця. Сам підприємець може взяти на себе інші питання – оновлювати сайт, займатися рекламою тощо", – роз'яснює Пашкіна.

Крім запуску рекрутингового агентства, можна організувати аутсорсингової компанії, але це – куди складніше. "Коли створюється рекрутингове агентство, взаємини з найманими працівниками можна вести на підставі якогось договору про наміри, тобто не потрібно брати людей в штат і платити їм зарплату. При цьому агентство заробляє на пошуку персоналу, за що отримує відсоток від замовника. Зазвичай винагорода складає розмір середньої зарплати цікавить фахівця, – пояснює Пашкіна. – У разі ж організації аутсорсингової компанії персонал потрібно оформляти офіційно. Це дозволяє власнику бізнесу відправляти співробітників на виконання замовлень клієнтів, на кшталт збирання квартири або дошкільної підготовки дітей, але весь дохід вже отримує компанія від клієнта, адже розрахунок йде між цими сторонами. Персоналу йде ставка плюс відсоток – наприклад, за перевиконання часового навантаження". При цьому експерт вважає, що доцільніше запускати аутсорсингової компанії, коли у підприємця вже є напрацьована база постійних клієнтів: "Це може бути наступним кроком розвитку міні-рекрутингового агентства. А стартувати з цього варто, якщо організатор бізнесу – фахівець в цій сфері, наприклад, ейчар".

Наймаємо кадри грамотно

Основна функція агентства по найму домашнього персоналу – відбір, перевірка і працевлаштування нянь, домробітниць, кухарів, доглядальниць або водіїв. Здається, це прості процеси. Але на ділі вивчення потенційних претендентів вимагає знань маси нюансів. "Організація пошуку няні, вихователя або гувернантки може бути організована в такий спосіб. Спочатку співробітники агентства повинні проводити співбесіду членів сім'ї, щоб зрозуміти, який саме фахівець їм потрібен. Наприклад, батьки хочуть для чотирирічної дитини няню 30 років зі знанням німецької та англійської мов. При цьому вона повинна бути строгою, але справедливою. А ось члени сім'ї (дідусі, бабусі і старші діти (віком від 15 років) вважають, що дитині краще підійде няня 50 років – така собі бабуся, яка обійме дитину – і вона розтане. До того ж вона зможе організувати спілкування дитини з однолітками по пісочниці, і буде дивитися з ними мультики "Том і Джеррі" або "Губка Боб". Але якщо батьки наполягають на варіанті манірної 30-річної "Мері Поппінс", тоді можна запропонувати родині кілька кандидаток. Це дозволить їм поспостерігати за реакцією дитини, і через тиждень-два замовники зможуть зробити остаточний вибір. Ось такий підхід до найму домашнього персоналу можна назвати сервісом", – зазначає Пашкіна.

Крім співбесіди членів сім'ї, тестування повинні пройти і здобувачі на вакансію домперсоналу. Іноді досить, щоб співробітник агентства самостійно перевірив психологічний образ кандидата і поспілкувався з минулими сім'ями-роботодавцями. "Але якщо потрібно домробітниця в заможний будинок, тоді клієнтові можна запропонувати оплатити послуги професійного психолога і поліграфолога, які співпрацюють з агентством в рамках договору. Це дозволить перевірити претендентів: чи можуть вони брехати або будуть красти", – каже Пашкіна. За її словами, в ході перевірки кандидатів варто скористатися і знайомствами в службах безпеки певних компаній і фінансових установ – щоб перевірити людину на наявність адмінправопорушень, а також на наявність його даних в чорних списках банківських боржників.

Вибираємо, куди розвиватися

Експерти відзначають, що агентства по найму домашнього персоналу можуть також заробляти, надаючи додаткові послуги. Наприклад, рекрутингові структури можуть запустити школу етикету. "Якщо, наприклад, домробітниця хоче отримати високооплачувану роботу, вона повинна знати правила поведінки в суспільстві. Це свого роду курси підвищення кваліфікації. Таке навчання може бути платним, якщо найманий працівник тільки починає співпрацю з агентством. А якщо співробітник вже рік співпрацює з агентством, його навчать безкоштовно – це стане свого роду бонусом", – розповідає голова Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос.

За його словами, можна організовувати і базові курси підготовки домробітниць, де жінок навчать правильно прибирати, прасувати, прати і готувати, а також навчать тонкощам використання сучасної побутової техніки та хімзасобів. "Що стосується нянь або гувернанток, то добре, якщо ці фахівці отримали педагогічну освіту. Але їм не завадить знання правил надання першої медичної допомоги. Крім того, є корисними і різні курси, де йде знайомство з розвиваючими іграми, сучасними іграшками, модними теоріями виховання дітей", – уточнює Кривонос. Як відзначають експерти, всі ці курси дозволяють в результаті налагодити продаж супутніх для домашнього персоналу товарів, наприклад інструментів для створення хендмейду, літератури по вивченню іноземних мов та ін.

СПЕЦІАЛИЗАЦІЯ. Крім організації бізнесу, зосередженого безпосередньо на підборі домашнього персоналу, можна запустити і дитячі центри розвитку або коворкінгу, відзначають експерти. "Зараз дуже актуальні центри розвитку для дітей. Вони можуть бути багатопрофільними: навчання іноземним мовам, фінансова грамотність, спортивна підготовка, малювання, співи, танці тощо. Крім того, популярність набирає коворкінг, де можна провести час з дітьми. Тобто дорослі працюють, а діти зайняті з однолітками і нянями", – пояснює Андрій Кривонос. На думку експерта, в таких дитячих центрах розвитку і коворкінгу можна запропонувати послугу "няня на годину", і вона може бути дуже затребуваність батьками. "Буває, що мами не можуть приїхати в коворкінг на кілька годин: їм потрібно провести зустріч і при цьому з ким-то залишити дитину. В такому випадку вирішити проблему може найм няні погодинно. Але потрібно, щоб це була перевірена людина", – уточнює Кривонос.