Від скасування поїздів в Росію програє "Укрзалізниця" – експерт

8 серпня 2018, 07:46
Перевезення в Росію в 2017-му були найприбутковішими для "Укрзалізниці"

Фото: pixabay.com

Для "Укрзалізниці" припинення залізничного сполучення з Росією буде економічно невигідним. Про це сайту "Сегодня" розповів Ярослав Пилипчук, експерт з економічного аналізу та транспортної інфраструктури Українського інституту майбутнього.

Днями міністр інфраструктури  Володимир Омелян заявив про плани закрити залізничного сполучення з Росією.

Реклама

"Ми зараз розглядаємо варіант закриття залізничного сполучення з Москвою", – зазначив Омелян в ефірі "1+1", відповідаючи на питання про збільшення кількості поїздів сполученням Львів – Москва.

Однак в невигідному економічному становищі може опинитися сама "Укрзалізниця", впевнений Ярослав Пилипчук. Справа в тому, що  в 2017 році Україна експортувала до Росії товарів на 3,94 млрд доларів.  Імпорт склав 7,2 млрд доларів.

"Якщо дивитися за обсягами взаємної торгівлі України і Росії, а він зараз становить близько 10 млрд доларів, то більшість товарів перевозиться саме залізницею. Скасування вантажного сполучення призведе до втрати і для української економіки", – вважає Пилипчук.

Читайте також: Омелян пояснив, навіщо припиняти залізничне сполучення з Росією

Реклама

Те ж саме з пасажирськими перевезеннями. Тарифи на міжнародні маршрути в три-чотири рази вищі, ніж по Україні.

"Укрзалізниця" втратить якраз прибутковий маршрут. Пасажири, які раніше їздили поїздами в Росію, просто пересядуть на автобуси. А скасування пасажирських перевезень тільки збільшить збитки пасажирського сегмента "Укрзалізниці", які становлять близько 10 млрд гривень на рік. Незрозуміло, чому це робити потрібно сьогодні, а не чотири роки тому. Якщо і ухвалювати таке рішення, то потрібно показувати його економічне обґрунтування, а його – немає", – додає Ярослав Пилипчук

У 2017 році поїзд Київ – Москва став найприбутковішим напрямком "Укрзалізниці". Про це повідомила залізнична компанія на запит виданняя LB.ua. Цей маршрут отримав понад 150 млн гривень прибутку. Серед інших прибуткових маршрутів напрямки – Одеса – Москва і Київ – Одеса. Загалом пасажирські перевезення далекого прямування в 2017 році були для компанії збитковими. "Укрзалізниця" втратила понад 3,5 мільярда гривень.

Сама ж Росія почала скорочувати залізничні перевезення в Україну в 2014 році . А в 2017-му і зовсім скасувала в Україну.