Обережно, шахраї: в НБУ пояснили, як можна поводитися з банківською картою (Інфографіка)

10 червня 2016, 09:10
Шахраї часто діють нібито від імені банку

Національний банк України (НБУ) попереджає про зростання кількості випадків нового виду шахрайства – крадіжки даних платіжної картки за допомогою систем зовнішніх інтерактивних голосових відповідей (IVR).

У цій схемі власникам платіжних карток дзвонять не власне шахраї, а запрограмовані ними роботи, які від імені "банку" просять надати інформацію про платіжну картку або логін/пароль від веб-банкінгу, які необхідні для здійснення платежу.

Реклама

В НБУ нагадують: "Дані платіжної картки (повний номер карти, термін її дії, код CVV/CVV-2, ПІН-код до карти), логін/пароль для входу в інтернет-банкінгу, є конфіденційними і ви не повинні їх надавати іншим особам (в тому числі працівникам банків, в яких відкриті карткові рахунки)".

Працівники банку за яких обставин не мають права дзвонити клієнтові із запитом такої інформації, підкреслюють в НБУ.

"Повний номер карти, слово-пароль, сума і дата останнього зарахування на картку можуть надаватися виключно під час проходження ідентифікації під час вашого самостійного звернення до банку", – відзначають в регуляторі.

Реклама

"Якщо невідомі особи телефонують на мобільний телефон, називаючись працівниками будь-якого банку (служби безпеки, служби моніторингу, контакт-центру), з вимогою провести "ідентифікацію", надати/підтвердити дані карти або надати будь-які інші персональні дані, рекомендуємо негайно припинити таку розмову", – радять в НБУ.

Якщо шахраї все ж отримали дані, НБУ радить негайно звернутися в контакт-центр свого банку (номера телефонів на зворотному боці платіжної картки) і здійснити блокування картки.

Реклама