Офісні пряники: як правильно мотивувати співробітників напередодні Нового року

17 грудня 2016, 17:00

Презенти. Навіть під час кризи кращі співробітники отримують під ялинку

Новий рік вже не за горами. І в вітчизняних компаніях вибухнула справжня передсвяткова спека: одні співробітники прикрашають офіси, інші обговорюють з колегами деталі організації майбутнього корпоративу, а треті щосили займаються заготівлею офісних подарунків для колег. Подарунки в офісах традиційно будуть різними і залежати будуть від фінансових можливостей бізнесу. Хтось із керівників готовий навіть під час кризи розоритися на покупку для підлеглих путівок в Буковель або Туреччину, закотити шикарний корпоратив в дорогому ресторані, а хтось планує обмежитися врученням цукерок і шампанського. "Сегодня" з'ясувала, як правильно мотивувати співробітників напередодні Нового року, щоб рік, що минає запам'ятався їм тільки позитивними емоціями.

ПОДАРУНКИ: ВІД ГОДИННИКА ДО СМАРТФОНА

Реклама

У вітчизняних компаніях говорять, що криза потроху відпускає як малий, так і середній бізнес, тому керівництво менше економить на передноворічних сюрпризи для підлеглих. "Якщо ще позаминулої зими на корпоративчик доводилося скидатися всім офісом, а про подарунки навіть не мріяли, то минулої зими вже і святкували в ресторанчику за рахунок компанії, і навіть солодкі подарунки для дітей виділили. А в цьому році обіцяють, що, крім традиційного корпоративу і солодких подарунків, буде ще й якийсь сюрприз – на зразок міксера або кавомолки. Мовляв, про це керівництво домовилися по бартеру з партнерами, постачальниками дрібної побутової техніки. Так що жити стає веселіше", – розповідає Ольга Носова, менеджер в рітейл-компанії.

ШОКОЛАД.Поступове повернення докризових традицій корпоративного святкування Нового року помічають у багатьох компаніях, хоча попереднього розмаху навряд чи колись вдасться досягти, вважають фахівці відділів кадрів. "Зараз роботодавці все ж частіше готові оплатити передноворічні корпоративи і подарувати кожному співробітнику по коробці цукерок з шампанським. Дехто навіть може виплатити тринадцяту зарплату або преміальні, а кращих співробітників відправити на відпочинок по Україні – в Буковель або Львів", – ділиться спостереженнями Інна Кабардіна, ейчар юридичної фірми. Але багато, на думку Кабардіна, залежить від рівня доходів підприємства: "Більш скромно і раніше живе малий і середній бізнес, представники якого знаходяться під тиском девальвації гривні, зростання вартості комунальних послуг, бензину та ін. У компаній, задіяних в IT-секторі або які мають іноземні інвестиції, більше можливостей для вручення дорогих подарунків або проведення елітних корпоративів на докризовому рівні. А більшості українських працівників, на жаль, поки що доведеться задовольнятися стандартними подарунками – шоколад, шампанське, мандарини або канцтовари", – вважає ейчар .

За підсумками року дорогі подарунки можуть отримувати кращі співробітники.

ПЛАНШЕТИ.Економічні проблеми дійсно не заважають окремим роботодавцям щедро винагороджувати кращих співробітників – якщо вони, наприклад, є ефективними продажниками або ключовими стратегами в бізнесі. "Під Новий рік в нашій компанії визначають кращих співробітників. Їм за підсумками роботи дарують цінні подарунки. Зазвичай це відбувається в грудні. Наскільки знаю, в цьому році переможцям дарувати будуть смартфони та планшети, – зізнається Марія Афанасьєва, маркетолог будівельної компанії. – А в інших компаніях ключовим співробітникам прийнято дарувати цінні подарунки не до свят, а до дня народження. Так, восени моїй подрузі подарували набір з білого золота з діамантами і смарагдами. А родичу, також в день народження, керівництво подарувало наручний годинник. Коштують вони, як ми потім подивилися в інтернеті, близько $ 800-1000". Крім того, є і компанії, де готові оплачувати співробітникам відпочинок за кордоном: "Мій брат працює в IT-компанії. У минулому році їх керівництво оплатило їм путівки для відпочинку в Грузії. Відправляли по дві людини, тобто співробітника і члена сім'ї. Але багато хто відмовився, оскільки заздалегідь визначили інші плани на НГ. В результаті деякі співробітники взяли на гірськолижний курорт навіть діток, – каже підприємець Маргарита Якубіна. – Цей приклад мене надихнув на те, щоб преміювати кращих співробітників в нашій логістичної фірмі. Зараз роздумую над закупівлею путівок для 10-15 осіб, щоб поїхати офісом в Єгипет або Туреччину. У нас є в партнерах туристична компанія, яка обіцяла все організувати. Думаю, в бюджет 150-200 тис. грн можна вкластися ".

Реклама

МОТИВУЮТЬ ОПИТУВАННЯ

Експерти ринку праці попереджають: працівники багатьох компаній втомилися від затяжної кризи та економії начальства на рядових співробітниках. І зараз особливо важливо заохотити своїх фахівців подарунками та бонусами, адже люди цього дуже чекають. "Особливо це важливо для співробітників в передноворічний період, оскільки в кінці року фахівці, як правило, підводять для себе якусь межу перемог і програшів. І якщо в кар'єрі не досягнуті чергові вершини або ж отримано перспективну пропозицію з боку, багато хто замислюється про зміну місця роботи ", – говорить експерт Rabota.ua Тетяна Пашкіна. За її словами, є компанії, де розуміють важливість мотивації співробітників за підсумками року, але вистачає і тих, хто обмежується "черговими" подарунками у вигляді канцтоварів, шоколаду та шампанського. "Зрозуміло, що час надання в офісах сертифікатів на покупку хутряних виробів, на жаль, пішло безповоротно. Але все ж варто влаштовувати якісь сюрпризи для персоналу – нехай навіть вони будуть недорогі, але приємні і несподівані. Наприклад, в одній компанії провели конкурс на оригінальне передноворічне оформлення офісу І найбільш креативний відділ отримав в нагороду ящик мандарин. Для переможців це був несподіваний і приємний сюрприз. Саме на таких дрібницях корисно будувати теплі командні відносини в компанії", – радить Пашкіна.

А щоб передноворічні бонуси дійсно мотивували співробітників , варто перед підготовкою корпоративних подарунків проводити опитування серед співробітників компанії , радять експерти .

Реклама

"Це може зробити будь-яка компанія – і з великим бюджетом, і скромним. Просто в одному випадку в опитувальнику озвучують варіанти подарунків в бюджеті на 1500-2000 грн за одиницю (праска, фен, тостер). А в іншому – більш скромні подарунки в ціновому діапазоні, скажімо, в 300-500 грн за одиницю. Тут можуть бути аксесуари для в'язання, сертифікати на покупку корисностей в дитячому магазині і т.д. У такому опитувальнику кожен співробітник сам визначає, що він хоче отримати – гроші або конкретний варіант подарунка. У результаті всі задоволені: співробітники мотивовані увагою начальства і подарунками за потребами. А керівник отримує впевненість, що в команді немає незадоволених, і в наступному році співробітники будуть готові працювати ефективно", – вважає Пашкіна.