"Офіціали" vs "гаражі": як вибрати ідеальну СТО для свого авто

20 серпня 2017, 11:00
У "офіціалів" – дорого, у "гаражників" – без сервісу

Офіційна СТО. Майстри не поставлять неоригінальну

Ремонт автомобіля для автомобіліста можна порівняти з походом до лікарні: і боляче, і дорого, і нервування багато. Добре, якщо є "своє", перевірене СТО, на якому і авто знають, і механіку можна довіряти, і зроблять – як для себе: без заміни зайвих деталей, щоб заробити. На жаль, подібна розкіш є не у всіх. І багатьом автолюбителям доводиться поневірятися між різними СТО в пошуках заповітних "ціни-якості". Тим більше що ремонт іномарки, яких в Україні вистачає, – задоволення сьогодні недешеве: деталі замовляють з Америки або Європи за валюту.

Діагностувати або "лікувати" свого "залізного коня" автомобіліст може у офіційних дилерів або у їх законних представників, навіть якщо авто не нове і куплене не в Україні. Втім, можна звертатися і до приватних СТО, в народі званих "гаражами", – яких не менше, ніж "офіціалів".

Про те, що виграє і програє автомобіліст, обслуговуючись у офіційних дилерів, нам розповіли директор СТО Анатолій Балауша, головний механік автопарку Олександр Іваненко та механік СТО офіційного дилера Сергій Данько
.

КОМУ БЕЗ ОФІЦІАЛІВ ПОГАНО

Реклама

Щоб зберегти гарантійне обслуговування після покупки нового авто, необхідно весь гарантійний термін (зазвичай 100 тис. км пробігу або 3 роки) обслуговуватися на офіційному СТО. Те ж стосується і кредитних авто: як правило, такий автомобіль потрібно обслуговувати тільки на офіційній станції. До речі, деякі страхові, у яких ви купуєте КАСКО, це теж вимагають. Звичайно, в першому випадку можна відразу відмовитися, але тоді авто буде складніше продати: перевага при продажу – сервісна книжка з обслуговуванням тільки у офіціалів. При гарантійному ТО власник платить тільки за витратні матеріали (масла, фільтри). З кредитом "відкрутитися" від офіціалів не вийде, зі страховою – можна вибрати більш лояльну СК. Після закінчення гарантії від офіціалів відмовляються 90% автомобілістів.

Гарантія — до "офіціалів"

Реклама

ЖИРНИЙ ПЛЮС: СЕРВІС

Головним і для багатьох – дуже важливим плюсом обслуговування у офіціалів є сервіс. Ви приїжджаєте за записом, "скаржитеся" на проблему, здаєте ключі – і або чекаєте пару годин в кімнаті очікування, потягуючи каву або чай, користуючись Wi-Fi і всіма благами комфортного очікування. Або, якщо ремонт довгий, багато сервісів викликають таксі, щоб клієнт не відчував дискомфорт, а іноді (при тривалому ремонті) видають інше авто на заміну. Після ремонту на офіційне СТО можна поскаржитися або похвалити: служба підтримки обов'язково з'ясовує, що сподобалося, а що – ні.

Ще один плюс – " сервісні кампанії " : багато виробників безкоштовно міняють " проблемні " деталі , на які скаржаться в усьому світі . Так , відомий японський бренд замінив зчеплення у всіх автомобілів певного року і певної моделі . Дізнатися про такі " кампанії " можна , тільки обслуговуючись у офіціалів . До речі , потрапити на профільне СТО може будь-хто , навіть ті, хто раніше з ними не стикався .

ПИТАННЯ В ЦІНІ: ДЕТАЛІ І УСТАНОВКА

Реклама

Головний аргумент автомобілістів – обслуговування у офіціалів дороге. Так, середня вартість людино-годин на профільному СТО – близько 300 грн/год, залежно від сервісу. В "гаражі" ця вартість стартує від 150 грн/год. Далі – деталі. Офіціали не поставлять неоригінальну або куплену на розбиранні деталь на ваш автомобіль, а будь-яка нова оригінальна деталь буде коштувати в рази дорожче. Наприклад, оригінальне бічне скло обійдеться в 6-12 тис. грн, ще близько тисячі коштуватиме робота з його встановлення. Те ж скло, куплене на ринку, нехай і китайське або від машини, що потрапила в ДТП, можна купити за 1,5-3 тис. грн, а свій майстер встановить його за 500 грн, попутно виправивши пару дрібниць.

Але у офіціалів є свій плюс : гарантія . До того ж , при продажу оригінальна запчастина , встановлена на офіційному сервісі , буде обов'язково вказана в сервісній книжці , що зіграє свою позитивну роль . У разі ж неякісного ремонту офіціали свої недоліки виправлять швидше , ніж приватник дядько Вася . Іншими словами , довести неправоту офіціалів простіше , ніж скандалити з приватниками .

ЧИ ВСЕ МЕНІ ПОТРІБНО: СЛУХАЄМО ДУМКИ

Майже всі, хто обслуговувався на офіційному сервісі, стикалися з пропозицією замінити деталі, які можна не змінювати. "У мене щось стукало в двигуні, – розповідає киянка Лера Литовченко, яка обслуговує свою КІА тільки на офіційному сервісі з 2010 року. Поїхала на офіційний сервіс, хоч авто і без гарантії вже. Нарахували 40 674 грн (!) – заміна головки блоку циліндра. Я в цьому нічого не розумію, але сума злякала. Друзі порекомендували "іншу думку" – у приватників. Приватник Олег Іванович послухав двигун і відразу сказав, що справа не в двигуні, а потрібно було міняти 1 підшипник, 2 соленблоки, і 2 "якісь залізячки". В результаті все, ще з перевзуванням, мені обійшлося вісь в 4600 грн".

На жаль, ця ситуація дуже поширена, особливо для недосвідчених автомобілістів. Офіціали можуть замінити і цілий вузол, щоб не возитися з його розбиранням, зрозуміло, за рахунок клієнта. Звичайно, гарантувати, що того ж не зроблять приватники неможливо, але у приватних СТО немає таких можливостей "розвернутися", і вони тримаються за кожного клієнта. Фахівці рекомендують: якщо немає бажання відмовлятися від офіціалів, в будь-якому випадку провести "незалежну діагностику". І якщо діагноз співпаде у офіціалів і приватників – ремонтувати. Ось тільки проконтролювати ремонт офіційні СТО не дозволяють: ви здаєте свого "друга" і отримуєте назад. У приватників же особливо педантичні автолюбителі зможуть бути присутніми при ремонті.