Оновлену трасу Запоріжжя-Маріуполь запустять вже через місяць

11 вересня 2019, 22:30
"Сьогодні" побувала на ділянці, де ще місяць тому дорожнього покриття майже не було

"Сьогодні" побувала на ділянці, де ще місяць тому дорожнього покриття майже не було

Трасу Запоріжжя – Маріуполь вже через місяць відремонтують до кінця. Хоча раніше планували завершити реконструкцію тільки в 2022 році.

Реклама

Зараз над ремонтом працюють цілодобово.

"Сьогодні" побували на ділянці, де ще місяць тому дорожнього покриття майже не було. Тепер тут – сучасна автомагістраль.

Реклама

Раніше через вибоїни цю дорогу завжди обходили, ділиться з "Сьогодні" водій Петро.

"Раніше навіть не їздили тут, взагалі не було дороги. Зараз ось ці тільки два-три дні почали пускати, все зробили", – говорить Петро.

Дорожники знімають зіпсовані шари асфальту і фактично будують трасу заново. Товщина нового покриття – майже півметра.

"Тут технологія передбачена з ремонтом підстави. Ця дорога буде здатна витримувати великі навантаження і буде більш довговічною. Раніше на підставі не було такого акценту, як зараз", – говорить керівник проекту Олександр Чорний.

Ремонтники використовують потоковий метод: тільки закінчили укладати дорогу – відразу облаштовують узбіччя, наносять розмітку, встановлюють дорожні знаки. Працюють і вдень, і вночі.

Реклама

"Темпи роботи у нас дуже високі. Практично ми почали ділянку 28 липня і з того часу пройшли більше 30 кілометрів дороги", – розповідає начальник ділянки Олексій Анохов.

У Запорізькій області на роботах з ремонту траси задіяні тисяча працівників і півтисячі машин. Працюють дві українські компанії та одна – з Туреччини. Графік ремонту навіть випереджають. Але на якості це не відіб'ється, гарантує представник турецького підрядника.

"Ми достроково, тому що нашим завданням було два місяці, і ми це встигли за сорок днів. Згідно з контрактом ми даємо гарантію на п'ять років", – розповів менеджер проекту Емрах Мехмет Багйапан.

Протяжність траси Запоріжжя – Маріуполь – більше двохсот кілометрів. Вона має стратегічне значення – з'єднує центральну частину країни зі східними областями. Це один із шляхів військового транспорту на Донбас. Капітальний ремонт цієї дороги планували почати в 2016 році, а завершити – у 2022-му. Але два місяці тому, зібравши лідерів дорожнього будівництва України, президент Володимир Зеленський доручив прискорити терміни і особисто підписав указ, щоб цей довгобуд завершили за три місяці. З бюджету виділили майже чотири мільярди гривень.

"У цьому році плануємо завершити повністю, тобто на цей рік заплановано 123 кілометри, введення в експлуатацію ми будемо реалізовувати в жовтні", – говорить начальник Служби автомобільних доріг у Запорізькій області Андрій Івко.

Тим часом дорожники вже готуються до ремонтів трас Харків – Сімферополь і Одеса – Мелітополь – Маріуполь. Їх почнуть відновлювати в наступному році.

Нагадаємо, в липні-2019 президент Володимир Зеленський після інспекції проблемних ділянок українських доріг підписав указ про створення умов для розвитку і підвищення якості автомобільних доріг. Зеленський заявив, що зараз проблеми є з фінансуванням, проведенням тендерів і якістю виконаних робіт. За словами президента, на першому етапі необхідно відремонтувати головні магістралі.

До слова, українці і турки вже будують першу цементно-бетонну трасу в Україні. Детальніше дивіться в сюжеті новин "Сьогодні":