Збіднілі українці обвалили ринок "новорічних" товарів

25 грудня 2014, 10:13
Люди економлять на алкоголі і ялинках

Найсильніше українці економлять на ялинках і прикрасах. Фото: prm.ru

Надії рітейлерів заробити на новорічних святах не виправдалися. Українці залишили практично без уваги імпортні алкогольні напої, червону ікру і шампанське. Відмовляються від нових сувенірів, новорічних іграшок і навіть штучних ялинок. Це незвичайна ситуація, оскільки в останній місяць року продажі мереж традиційно зростають на 30-35%, пише "Капитал".

За три тижні грудня продажу товарів, зазвичай затребуваних на новорічні свята, знизилися в два рази в кількісному вираженні в порівнянні з тим же періодом минулого року, розповів комерційний директор "Пакко Холдингу" Сергій Шавлукевич. Наприклад, з початку грудня імпортних алкогольних напоїв реалізовано в три рази менше, шампанського та ікри – в два рази менше, шоколадних подарунків – на 30-40% менше відносно аналогічного періоду 2013 "Найменшим попитом користуються новорічні прикраси та ялинки: їх продаж скоротився в п'ять-шість разів", – зазначив він.

Реклама

У сегменті міцного алкоголю в грудні продажі скоротилися в середньому на 20-25% до останнього місяця 2013, зазначив маркетинг-директор міжнародного холдингу Global Spirits Олександр Блохін. За підсумками року алкогольний ринок просяде на 20%, прогнозує генеральний директор алкогольного холдингу "Баядера Груп" Сергій Величко. Основний обсяг продажів, за його словами, припадає на продукцію за індикативним цінам. "Зараз добре продається все, що стоїть 39,9 грн за пляшку", – зауважив Величко. Згідно з його очікуванням, заробіток виробників алкоголю в поточному році буде значно нижчим, ніж у попередньому, оскільки рівень цін і купівельна спроможність не встигають за зростанням фіскального навантаження на галузь.

Ціни злякали

Подібні тенденції спостерігаються і в сегменті непродовольчого роздробу. Продавці побутової техніки та електроніки сподівалися, що різка девальвація національної валюти підштовхне покупців до придбання їхніх товарів. У середині грудня ажіотаж дійсно спостерігався. Але через те що мережі різко підняли ціни, попит швидко досяг піку і почав знижуватися.

Реклама

За даними керівника групи управління асортиментом мережі "Ельдорадо" В'ячеслава Склонного, за три тижні грудня в роздробі продано на 10% менше техніки в кількісному вираженні, ніж за той же час 2013 "У грошовому вираженні продажі, навпаки, виросли на 45%, що пов'язано з подорожчанням товарів", – додав він.

Не поспішають українці оновлювати гардероб. Генеральний директор групи компаній "Ультра" Андрій Макаров зазначає, що з 1 грудня було реалізовано в чотири рази менше товарів. "З урахуванням останнього тижня обсяги реалізації знизяться в середньому втричі", – підрахував він.

Головна причина скорочення продажів – підвищення цін, розповідає Макаров. Одяг та взуття з початку року подорожчало на 40-70%. "У багатьох потенційних покупців закінчуються гроші", – констатує він.

Реклама

Економіст Клавдієвської фабрики ялинкових іграшок Марина Михалко каже, що собівартість продукції підвищилася через девальвацію гривні. За її словами, фарби, скло та обладнання завозяться на виробництво з-за кордону, тому в торгових мережах зараз ця продукція в середньому на 20% дорожче порівняно з минулим роком.

У 2015 рітейлери не розраховують заробити. Гравці зосередяться на оптимізації асортименту, скорочення кількості торгових точок, збільшенні аутлет-магазинів.