Про нові кнопки і "підслуховування" – інтерв'ю з регіональним директором Viber Атанасом Райковим

10 жовтня 2018, 07:38
Чому в Viber поменшало спаму? І якими взагалі стануть месенджери через кілька років?

Фото: diplomacyandcommerce.rs

Мобільний додаток Viber протягом усіх 8 років свого існування залишається одним з найпопулярніших месенджерів. У світовому масштабі він входить до четвірки месенджерів з найбільшою кількістю користувачів. А в Україні це месенджер №1 для власників смартфонів. За даними одного з досліджень, додатком Viber користуються 94% власників смартфонів, витрачаючи на це в середньому півгодини на день.

Свого часу Viber першим з месенджерів здивував користувачів можливістю безкоштовних дзвінків. А цієї осені змусив користувачів знову розбиратися в нових кнопках. Про нові можливості популярного мобільного застосування нам випала нагода поспілкуватися з директором з розвитку бізнесу в країнах Центрально-Східної Європи компанії Viber Атанасом Райковим з Болгарії.

Реклама

- Деякі експерти вважають, що час соціальних мереж минув, месенджери незабаром затьмарять навіть найпопулярніші соцмережі. Як представник Viber ви напевно не станете сперечатися з таким твердженням. Чим, на вашу думку, пояснюється зростаюча популярність месенджерів?

- Так, зараз вже ми спостерігаємо, що люди переходять від соціальних мереж, від спілкування в групах до месенджерів. Причина в тому, що в даний момент у користувачів соціальних мереж сотні френдів, друзів. Але далеко не з усіма ми хочемо ділитися абсолютно всім контентом, який у нас є. Власне, тому люди переходять до месенджерів, створюючи групові чати або спільноти за інтересами та ділячись певною інформацією тільки з тими людьми, з якими хочуть.

Буквально кілька днів тому ми запустили в Україні "Товариства Viber", які дають нові можливості для спілкування за інтересами.

Реклама

- У моєму додатку Viber дійсно з'явилася нова кнопка – "Створити співтовариство". Розкажіть, що це за функція?

- Наш месенджер починався як індивідуальний, але зараз все більше і більше людей хочуть створювати групи за інтересами. Сьогодні дуже популярно спілкування в групових чатах. Їх створюють колеги по роботі, тимчасові попутники, люди, об'єднані спільними інтересами або справами. Але можливості груп обмежені. Наприклад, за кількістю користувачів. Тепер ми запропонували новий продукт, який називається "співтовариство". Спільноти – це сучасніші простори для спілкування з однодумцями, з людьми, які об'єднані спільними інтересами або справами. При цьому до спільнот можна додавати хоч до мільярда учасників. Можливості обмежені тільки кількістю користувачів додатка в усьому світі.

Співтовариства мають і низку інших важливих переваг. Основне – в тому, що ваша мобільна особистість, ваше персональне ID буде захищене в цьому чат-просторі. Вас зможуть дізнаватися тільки з аватарки і ніку (імені в додатку). Телефонні номери в співтоваристві приховані. Але при цьому будь-який учасник спільноти – з дозволу адміністратора – зможе спілкуватися з вами.

Реклама

У вас можуть бути розширені права адміністратора, і ви можете вибирати, хто може писати в співтовариство, а хто ні, змінюючи все в будь-який момент. Ви також можете вирішити, чи можуть учасники і в який момент коментувати один одного.

Спільнота – це те місце, де ви можете створити велику групу, щоб ділитися корисностями, обговорювати, допустимо, моду або футбол. На відміну від груп-чатів, в спільнотах кожна людина, коли б вона не приєдналася, зможе бачити всю історію листування в співтоваристві з початку його створення.

Також спільнота може створювати свої власні емодзі, це безкоштовно. Запросити до спільноти будь-яку людину можна, відправивши їй посилання.

В Україні вже з'явилися перші спільноти. І деяким за короткий термін вдалося набрати сотні тисяч учасників. Це підтверджує, що такий сервіс був потрібен, він затребуваний, і кількість спільнот швидко зростатиме. Кожен зможе знайти собі спілкування за інтересами.

- Розкажіть, які ще новинки з'являться у Viber в найближчому майбутньому? Або, може, якісь уже з'явилися, але не всі їх помітили?

- Як я вже сказав, спільноти і месенджери взагалі можуть об'єднувати людей з усього світу. А щоб спілкуванню не заважав мовний бар'єр, запущена нова функція – можливість миттєвого перекладу повідомлень. Якщо натиснути на повідомлення і утримувати натискання пару секунд, відкривається меню: копіювати, відповісти і т.д. Тепер в цьому меню з'явився новий рядок: перекласти. Ви отримуєте переклад прямо в діалоговому вікні практично з будь-якої мови. Також ви можете написати зручною вам мовою, а ваш співрозмовник отримає це повідомлення вже на своїй мові.

Наразі така можливість є тільки у власників смартфонів на базі Android. Але дуже скоро така функція стане доступна і для смартфонів iOS.

- Ви приїхали до України, щоб презентувати перший повноцінний банкінг в месенджері, який запускає банк ПУМБ. Як це працюватиме?

- Viber підходить не тільки для персональних користувачів, але і для великих успішних компаній. Бізнес давно намагається взаємодіяти з клієнтами через месенджер. Ми знаємо, що вже є багато торговців, які посилають свої повідомлення про товари. Багато їх розцінюють як небажані. І, щоб відокремити такі від інших повідомлень, ми створили спеціальну стрічку, яка називається бізнес-чат. Ми знаємо, що такий поділ на те, що стосується особистого – родини, друзів – і на бізнес є, наприклад, у Gmail. Ми зробили те ж саме.

Ми використовуємо штучний інтелект для того, щоб розпізнати спам, неавторизовані спроби доступу. Зараз ми блокуємо сотні відправників кожен день. І це вп’ятеро знизило кількість скарг на непотрібну інформацію.

Говорячи про чат-боти, я маю на увазі інтерактивні сервіси, схожі на міні-мобільні додатки. Вартість таких міні-додатків набагато нижче, ніж вартість повноцінного додатка. При цьому ми гарантуємо, що програма коректно працюватиме на всіх пристроях по всьому світу.

Завдяки безпеці, високому рівню захисту інформації нам довіряють навіть фінансові установи. Ми працюємо більш ніж з 30 банками тільки в Східній Європі. В Україні перший чат-бот на платформі Viber створив ПУМБ.

- Чат-бот ПУМБ – перший в Україні?

- Це перший повноцінний банкінг на платформі Viber. Взагалі ж в Україні створено вже понад тисячу чат-ботів.

З огляду на обсяги ринку і те, що ми допускаємо до роботи тільки чат-боти високої якості, це досить хороший показник, але ми розраховуємо, що в найближчі кілька років він збільшиться в десятки і сотні разів.

Наші чат-боти розробляються тільки з благими намірами. Вони закриті для тих, хто хоче використовувати їх для спаму.

- Ви сказали, що бізнес вам довіряє завдяки високому рівню захисту інформації. Але разом з тим доводилося чути думку, що Viber набагато менш захищений, в плані персональних даних, сервіс, ніж, наприклад, Telegram або, скажімо, WhatsApp.

- Я думаю, що це дуже велика помилка. У нас зазначено, що ми захищаємо 100% повідомлень, використовуючи "наскрізне шифрування". Це означає, що ми використовуємо ту ж технологію, що і військові (на цей рахунок також є багато документації в інтернеті). Це передбачає існування ключів, за допомогою яких можна розблокувати ці повідомлення на мобільному пристрої. Це універсальна технологія, якою користуються військові, її винайшли не в Viber.

Причому, на відміну від інших месенджерів – таких, як Telegram або Facebook – ми кодуємо за замовчуванням будь-яке повідомлення і будь-який дзвінок. І ми не зберігаємо цю інформацію ніде в хмарі, яку ніхто не знає, де знаходиться. І ту інформацію, якою ви обмінюєтеся з іншою людиною, ніхто ніколи не дізнається, бо у нас повна кодування від початку до кінця використання нашого сервісу.

І ми не зберігаємо кожне повідомлення на наших серверах. Це означає, що, навіть якщо хтось зламає наші сервери, вони не знайдуть жодного повідомлення чи записи дзвінка, оскільки ми не зберігаємо їх. В цьому і полягає принципова різниця: будь-яка розмова в Viber захищеніша, ніж, скажімо, в Telegram або Facebook.

Нашими послугами користуються фінансові установи, тому що їх аудит перевірив безпеку нашого сервісу. Ми довели безпеку роботи в фінансовому секторі.

- Яким ви бачите майбутнє месенджерів?

- Наше найближче майбутнє – це нова розробка: "онлайн-покупки в Viber". Це буде не співтовариство. Поруч з кнопками "дзвінки" і "повідомлення" з'явиться ще одна – "магазин". Клікнувши на неї, перейдете до каталогу, де можна буде вибирати за категоріями товарів, за типом магазину. Також можна буде поділитися з друзями, щоб обговорити якусь річ. Перш ніж купити. Наприклад, якщо вам потрібен подарунок на день народження, ви легко зможете знайти його в месенджері, обговорити з друзями, чи варто це купувати. А потім, перейшовши на сайт продавця, купити.

А якщо говорити про месенджери в цілому, з часом в них буде інтегровано все більше сервісів. Таких, як таксі, банки, розваги, новини. Причому ці сервіси все більш персоналізованіші, орієнтовані на персональні комунікації. В одному місці ви зможете отримати різні нотифікації повідомлень і нагадувань з усіх сфер, які вам цікаві. Тобто для користувача менеджери стануть в майбутньому персональними помічниками, якщо використовують свій потенціал.

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" повідомляв, що в Україні розширився список банків з Google Pay. Цей платіжний сервіс доступний клієнтам Першого Українського Міжнародного Банку, а також МТБ Банку, Альтбанку, Місто Банку, Юнекс Банку, Акордбанку, Радабанку, Креді Агріколь Банку, ПриватБанку, Ощадбанку, УкрСиббанку, Банку Південний, ТАСкомбанку, Монобанку, Альфа-Банку, банку "Схід" і ОТП Банку.