Нові послуги, оптимізація і економія: "Укрпошта" відзвітувала про дохід в 53 млн грн в 2015 році

25 лютого 2016, 08:20
Державне підприємство "Укрпошта" за підсумками 2015 року показало кращі фінансові результати за останні 15 років

"Укрпошта" відзвітувала за минулий фінансовий рік. / Фото: Олександр Яремчук

У 2015 році чистий прибуток українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" перевищила 53 млн грн. Цей результат став найкращим за останні 15 років. Ще в 2014 році підприємство працювало збитково, і завершило фінансовий рік з показником в 4 млн грн.

Більш того, за минулий рік "Укрпошта" виплатила податки, збори і обов'язкові платежі на суму 1223,9 млн грн, при тому, що ця сума на 60,7 млн грн перевищує план, і на 27,7 млн грн перевищує аналогічний показник минулого року.

Реклама

"Це – робота нашого колективу, це – робота нашіт співробітників. Це – найкращий показник за останні 15 років роботи державного підприємства. Дохід підприємства становить 4380 млн, що на 355 млн грн більше, ніж було заплановано, і на 438 млн грн більше, ніж у 2014 році", – говорить в.о. генерального директора "Укрпошти" Ігор Ткачук.

За словами керівника підприємства, боротися зі збитками і конкурентами на ринку "Укрпошта" розпочала за рахунок удосконалення своєї роботи, економії і впровадження нових послуг. При цьому, в порівнянні з комерційними конкурентами, державне підприємство надає населенню найширший спектр послуг, незважаючи на те, що вони можуть бути неприбутковими.

Що допомогло підприємству заробити більше грошей

Реклама

Послуги. В першу чергу, домогтися гарного фінансового результату підприємству вдалося за рахунок збільшення доходів від пересилання письмової кореспонденції – на 56 млн грн, а підвищення тарифів принесло 20 млн грн доходу. Також заробити більше грошей "Укрпошті" вдалося за рахунок розширення співпраці з міжнародними компаніями, зокрема з компаніями Китаю, Естонії та Казахстану.

Доходи від оплати українцями через "Укрпошту" різних платежів зросли на 82 млн грн, а від надання інших видів послуг – на 300 млн грн.

Реклама

Фото: С. Ніколаєв

Економія і скорочення. У минулому році "Укрпошта" збільшила свій дохід також за рахунок економії. Так, тільки на паливно-мастильних матеріалах підприємство зекономило 11% в порівнянні з 2014 роком, це приблизно 28 млн грн в грошовому еквіваленті, розповів Ткачук. Крім того, економили на підприємстві і на бензині і газі для службових автомобілів, скоротивши їх пробіг на 16%, а також переглянули маршрути і використання співробітниками автотранспорту. Далі на підприємстві планують максимально переобладнати автомобілі, що працюють на доставці, з бензинових двигунів на газові.

У цьому році Всесвітній поштовий союз прийняв рішення про виділення "Укрпошті" матеріальної допомоги в розмірі 1100 тис. доларів на закупівлю автомобілів. Так, у 2015 році підприємству своїми силами вдалося купити лише 12 автомобілів, відзначає Ткачук. При цьому, за його словами, останніх 10 років рухомий склад підприємства оновлювався дуже повільно.

Втім, переглядом маршрутів оптимізація роботи "Укрпошти" не закінчилася. Так, поряд з відкритими в 2015 році 32 новими відділеннями, в 45 відділеннях в обласних центрах був введений подовжений або цілодобовий режим робочого дня, а 1007 міських відділень "Укрпошти" тепер працюють без обідньої перерви, а ще понад 1000 робочих місць були автоматизовані. У планах – повна автоматизація підприємства, каже Ткачук.

Фото: С. Ніколаєв

Удосконалення організаційної структури підприємства, кадрова оптимізація і скорочення адмінперсоналу, в свою чергу, дозволили підприємству заощадити за рік 40 млн грн.

Акції для передплатників і марки. За рахунок того, що "Укрпошта" провела багато акцій для передплатників періодичних видань, кількість тиражів по підписці не тільки не знизилася, але і ця функція принесла додатковий дохід, зазначає Ткачук. Так, якщо в 2104 році рівень падіння підписки досягав 20%, то на сьогодні цей показник скоротився в два рази – підписка була оформлена майже на 10,5 млн примірників газет і журналів.

Крім того, дохід "Укрпошті" приносить і філателія – в 2015 році "Укрпошта" випустила 95 тематичних сюжетів марок загальним тиражем 283,5 млн екземплярів.

Оренда. Також "Укрпошта" заробляє і тим, що здає в оренду приміщень (всього в оренду здаються близько 9 тис. кв. м). У 2015 році це принесло підприємству 10 млн грн. Втім, як розповів Ткачук, безпосередньо приміщення в оренду здає фонд Держмайна. При цьому "Укрпошта" отримує 30% від вартості такої оренди.

Нові сервіси. Крім того, свій дохід "Укрпошті" принесли і нові послуги. Так, була запущена послуга з пересилання габаритних і важких вантажів масою від 30 до 400 кг, послуга прискореної пошти між обласними центрами України (пересилання за 1-2 дня), доставка по місту в той же день, якщо відправка була здійснена до 12:00, доставка дрібних пакетів з Китаю до 2 кг за сім днів. Крім того, "Укрпошта" розпочала співпрацю з однією з мереж магазинів побутової техніки для забезпечення послуг з доставки. За три місяці цією послугою скористалися 6 тис. осіб, говорить Ткачук.

Затребуваність деяких послуг знижується

При цьому, з розвитком інтернет-технологій, затребуваність частини послуг пошти, зокрема, пересилання листів, скорочується. Втім, як зазначає Ткачук, зниження попиту на пересилку листів в великих містах компенсується роботою цієї функції в сільській місцевості, де технології не настільки розвинені.

"Обсяг листів скорочується, і скорочується він не тільки в українській пошті, але і скорочується він по всьому світу, – сказав Ткачук. – Однак, в Україні, оскільки швидкісний Інтернет розвивається повільно, кількість інтернет-гаджетів в сільській місцевості не дуже швидко росте, обсягом падіння незначні".

Так, з кожним роком кількість відправлених листів зменшується приблизно на 10%, зазначив він.

Скорочується затребуваність і інших напрямів "Укрпошти", наприклад, підписка на газети або оплата послуг через пошту, зазначає він. При цьому, зниження кількості користувачів цих послуг не призводить до того, що знижується їх прибутковість.

"Але сьогодні це – конкурентний ринок, будемо працювати. Оскільки у нас в селі ще не дуже автоматизовано, і у населення немає Інтернету, послуги "Укрпошти" будуть потрібні. Всі послуги. Тобто, немає такого, щоб ми викреслили якусь послугу, тому що вона вже не користується попитом, але зменшуються обсяги", – сказав він.

Комерційні конкуренти відмовляються від неприбуткових послуг

Певний удар по роботі "Укрпошти" можуть завдати і комерційні організації, що здійснюють пересилку і доставку відправлень. Зараз в Україні вони працюють досить активно. Втім, як зазначає Ткачук, "Укрпошта" надає найбільший спектр послуг на ринку.

Фото: А. Іскрицька

"Будь-які наші конкуренти можуть доставляти листи, є фірми, кур'єрські доставки, які доставляють листи по місту, по області, але не доставляють по селу. Є фірми, які конкурують з нами і які доставляють газети, ми не одні працюємо по цьому ринку, але вони не доставляють газети кінцевому споживачеві, в село ", – сказав він.

Більш того, сьогодні "Укрпошта" надає більшу частину послуг, які для конкуруючих з ними комерційних структур є не надто прибутковими, тому вони від них відмовляються.

При цьому, конкурентний ринок дає можливість і державному підприємству розвивати якість послуг і збільшувати сітку відділень, відзначає він.