Нові тарифи "Укрзалізниці" знищать гірничо-металургійний комплекс

11 лютого 2016, 20:50
За останні півтора року гірники, металурги та аграрії пережили справжнє потрясіння

"Укрзалізниця" планує в черговий раз підвищити тарифи на вантажоперевезення. З 1 березня – на 15%. Промисловці та аграрії обурені – кажуть, це вб'є їхні галузі.

За останні півтора року гірники, металурги та аграрії пережили справжнє потрясіння. Для них вантажоперевезення подорожчали на 45%. Навесні – ще одне підвищення тарифу.

Реклама

"У тій ситуації, коли підприємства рахують кожний долар, ваше рішення може підштовхнути це все до прірви. Якщо ми в кінці 16-го року будемо ще мати роботу гірничо-металургійного комплексу – це вже буде великий успіх", – сказав Олександр Каленков, президент об'єднання "Металургпром".

Якщо підприємства закриються – мільйон людей залишиться без роботи. А країна – без шести мільярдів валютної виручки, адже металурги працюють в основному на експорт. Підвищити ціни на сталь – не можуть. Купувати дорожче – ніхто не стане.

"Ми не можемо встановлювати свою ціну. Ми беремо ту ціну, яку пропонує ринок. На сьогодні реалії такі, що ми працюємо з нульовою рентабельністю", – зазначив Ростислав Шурма, генеральний директор комбінату "Запоріжсталь".

Реклама

З песимізмом чекають підняття тарифів й електроенергетики. Адже для того, щоб дати струм, як мінімум, потрібно довезти вугілля до станції.

"Якщо ми зараз піднімемо тариф – більше електроенергії змушене буде профільне міністерство купувати в Росії. Ми будемо змушені платити зарплату російській залізниці", – сказав Орест Логунов, директор з логістики ПАТ "ДТЕК".

Залізничники заперечують – мовляв, інфраструктура зношена. На сході – і зовсім зруйнована, а зарплата у машиністів низька.

Реклама

"Панове, сьогодні машиніст поїзда, локально-магістрального локомотива, має заробітну плату – 6,5 тисяч гривень", – уточнив Олександр Завгородній, в. о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця".

Підвищивши тарифи на вантажоперевезення, "Укрзалізниця" розраховує отримати додаткові п'ять мільярдів гривень. Але промисловці сумніваються, що гроші підуть на інфраструктуру і зарплати. З попередніх підвищень залізниця вже зібрала з них дев'ять мільярдів. Але де вони – невідомо.

Щороку це підвищення тарифів виходило, а тим часом знос вагонів і локомотивів весь час зростав, знос тепловозів вже досяг ста відсотків", – зазначив Володимир Гусак, член Комітету Верховної Ради України з питань транспорту.

У Держрегуляторній службі також сумніваються, що залізничні тарифи потрібно підвищувати. Ніяких фінансових обґрунтувань їм поки не надали.

"Нам треба скласти цей "кост" і "бенефіт". І зрозуміти, що буде з цього. Гнучкість тарифів повинна залежати і від індексів нашої промисловості, тому що інакше, просто при всій повазі, високотехнологічні інтернет-бізнес не будуть вантажі возити по залізниці", – додала Ксенія Ляпіна, голова Державної регуляторної служби України.

Промисловці пропонують встановити мораторій на підвищення тарифів на вантажоперевезення. До стабілізації ситуації на світових ринках. Але поки створили тільки робочу групу при Мінінфраструктури. І пообіцяли створити незалежний орган, який буде контролювати тарифну політику в транспорті. Адже "Укрзалізниця" – монополіст. До того ж вже півтора року без повноцінного керівника.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".