Нові правила реєстрації нерухомості в Україні: юристи попереджають про небезпеку

9 лютого 2016, 12:37
Українцям радять не поспішати з внесенням даних до реєстру

В Україні почали діяти нові правила реєстрації нерухомості. Тепер, єдиним документом, що підтверджує права на квартиру, є виписка з Єдиного держреєстру прав.

Свою квартиру Марія Петрик придбала рік тому, а це значить, що її дані вже повинні бути в реєстрі. Тому що з 2013 року вони фіксуються в обов'язковому порядку. Дівчина вирішила перевірити.

Реклама

"Це виявилося непросто, часу зайняло півгодини, потрібно спочатку зареєструватися на пошті Мінюсту. Сюрпризом було те, що для того щоб отримати свої дані тобі потрібно заплатити 17 гривень і комісія три гривні, тому для мене це обійшлося в двадцять гривень", – розповідає мешканка . Броварів Марія Петрик.

З 1 січня цього року право власності на нерухомість фіксується в електронному реєстрі – паперових свідоцтв більше не видають. У Мін'юсті пояснюють: це європейський досвід і захист від корупції.

"Це створює зручність, не потрібно буде ці папірці отримувати, ганятися за печаткою. І це ліквідує корупційні схеми – треба було відстояти чергу, а якщо не хотів, то відповідно доводилося платити посередникам, щоб швидше отримати документ", – говорить начальник головного територіального управління юстиції в м.Києві Станіслав Куценко.

Реклама

Тим, хто отримував паперове свідоцтво про власність, Мін'юст рекомендує внести свої дані в електронний реєстр. Адже продати або скласти заповіт на свою нерухомість без цього неможливо. Відомості до реєстру заносяться в центрах надання адмінпослуг або нотаріусів. Це коштує від 34 гривень залежно від терміновості.

Юрист Світлана Бовсуновська радить не поспішати заносити до реєстру свої дані. А тим, хто вже зробив це – пропонує час від часу перевіряти достовірність.

"Дана новація, дійсно, спрощує процедуру, але з іншого боку, вона фактично прибрала захист прав власності, відкрила доступ до більшого масштабу шахрайства, не потрібно більше підробляти правовстановлюючі документи, а потрібно підробити тільки паспорт фактично", – говорить Бовсуновська.

Реклама

Чиновники ж запевняють: все, хто має право вносити зміни до реєстру, отримують власний ключ доступу. Тому в разі шахрайства, відстежити, хто заходив в систему буде просто.