Нові правила розмитнення авто: депутат жорстко відповів на вимоги "євробляхерів"

8 листопада 2018, 19:37
Скористатися "акцизною" знижкою зможуть всі бажаючі, впевнений нардеп

Автор фото: Анатолій Бойко, "Сегодня" / Фото: Анатолiй Бойко

Повністю виконати вимоги мітингувальників "євробляхерів" про скасування акцизного податку з розмитнення автомобілів на єврономерах неможливо. Про це заявив співавтор закону, який вводить нові правила розмитнення авто, народний депутат Олександр Кірш, передає "Громадське".

"Ці вимоги нереальні. Чесно кажучи, мені здається, що це не реальні водії авто (які протестують під будівлею Верховної Ради. – Ред.). Це, скоріше, ті, хто не хоче взагалі платити податки, тобто або бандити, або ті, хто паразитує на державі", – вважає депутат.

Реклама

Кірш додав, що для того, щоб скористатися пільгою в 50% при розмитненні авто за новими правилами протягом перших 90 днів дії закону, власникам "євброблях" досить буде лише подати заяву на розмитнення, а не розмитнювати машини в цілому.

"Хто захоче, той встигне. Тим більше, що акцизи знизили для всіх. Якщо проблема в тому, що заяву подали, але не встигли оформити, то це все вирішуватиметься в технічному порядку досить швидко", – зазначив Кірш.

Нагадаємо, раніше "євробляхери" заявили, що їх не влаштувало рішення Ради за ставками акцизного податку при розмитненні авто з іноземною реєстрацією. Деякі автоексперти також вважають, що для частини автовласників розмитнення стане ще дорожче, ніж було.

Реклама

Як повідомлялося, пов'язані законопроекти № 8487 і 8488, прийняті Радою в другому читанні 8 листопада, встановлюють правила тимчасового перебування в Україні автомобілів з іноземною реєстрацією.

Законом № 8488 передбачено штрафи за порушення умов тимчасового ввезення та транзиту авто. Також в законі прописані штрафи за порушення терміну перебування нерозмитненого автомобіля на території України – від 170 гривень до 170 тисяч гривень або конфіскації авто.

Законопроект 8487 встановлює базові ставки акцизного податку для нового автомобіля залежно від типу палива та об'єму двигуна:

Реклама
  • для авто з бензиновим двигуном об'ємом 1000 куб. см 50 євро; від 3000 куб. см 100 євро;
  • для "дизеля" з двигуном 1500 куб. см 75 євро; від 3500 куб. см до 150 євро.

Щоб визначити розмір акцизу для конкретного авто, до базової ставки застосовуватимуть коефіцієнти. Формула буде такою:

"Ставка = Ставка базова Коефіцієнт двигуна Вік двигуна".

  • Коефіцієнт двигуна визначається діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння автомобіля на 1000.
  • Коефіцієнт віку це кількість повних календарних років з року, наступного за роком виробництва автомобіля, до року визначення ставки податку. Граничний коефіцієнт для віку в 15 років, після цього даний параметр не зростає.

На оформлення нерозмитнених авто законопроектом 8487 дається 180 робочих днів. При цьому акцизний податок зменшується на 50% для авто, які будуть розмитнені протягом перших 90 днів після набуття чинності законом. В останні 90 днів "пільгового" періоду ставки стануть повними, але штрафи за порушення термінів перебування не накладатимуться.

Обидва законопроекти про розмитнення автомобілів на єврономерах в першому читанні Рада схвалила ще 13 липня 2018 року. При цьому генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко зазначав, що закони про розмитнення авто не допоможуть "євробляхерам" через те, що останні, на думку експерта, не зможуть переоформити на себе автомобілі, які належать іноземним фірмам.

До набуття чинності ухвалених Радою 8 листопада законів, при розмитненні автомобіля потрібно заплатити такі збори і податки:

  • Ввізне мито. Згідно із законом "Митний тариф України", ввізне мито становить 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%.
  • Акцизний збір. Його ставка залежить від типу автомобіля, об'єму двигуна, палива, яким він заправляється, і віку.
  • ПДВ. Становить 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору і ввізного мита.

Зазначимо, запропонована раніше поправка до законопроекту 8487 про податок на старі автомобілі в Україні не знайшла підтримки у профільному комітеті та сесійній залі. Згідно з поправкою, за автомобіль, якому більше п'яти років, пропонувалося ввести щорічний податок, причому його сума, відповідно до запропонованої формули, зростала б з року в рік.

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" назвав ТОП-5 "євроблях", на які слід звернути увагу українцям. Як виявилося, за помірні 2 тисячі доларів цілком можливо придбати пристойне авто, яке ще довго послужить своєму господареві.