Нові правила паркування: машини зможуть евакуювати, а штрафи виписуватимуть без водіїв

14 вересня 2018, 07:22
У всій Україні за 8 місяців цього року за парковку на місцях для інвалідів оштрафували всього 179 водіїв

Фото: pixabay.com

Зовсім скоро, 27 вересня, в Україні набуде чинності закон, який посилює покарання за порушення правил парковки. Сайт "Сегодня" вирішив нагадати, що зміниться для водіїв, за які порушення штрафуватимуть і які машини зможуть евакуювати.

В Україні практично не карають за порушення правил паркування

В Україні продовжують боротися з порушеннями правил паркування. Ось, з 27 вересня набуде чинності новий закон, в якому будуть прописані жорсткість фіксація таких порушень і відповідальність за них. Але чи новий закон працюватиме так, як годиться, якщо наші реалії дуже сильно відрізняються від того, що написано в документах.

Реклама

Наприклад, зараз також існують штрафи за порушення правил паркування і, до речі, досить немаленькі. Тільки біда в тому, що врегулювати це середовище так і не виходить. Машини стоять на тротуарах, займаючи весь простір і роблячи прохід пішоходів просто неможливим, і ніхто за це водіїв не карає.

Так, ми відправили запит до Національної поліції України, щоб дізнатися, скількох людей цього року встигли оштрафувати за порушення правил паркування. Як виявилося, такого обліку в відомстві з незрозумілих причин не ведуть. Зате нам повідомили, що за період з 1 січня по 31 серпня 2018 року по всій Україні було складено 179 матеріалів про адміністративні правопорушення за паркування на місцях для інвалідів. Причому, 45 матеріалів було складено в самому Києві.

Незважаючи на те, що за порушення правил паркування у нас, як правило, не штрафують, є очікування, що автоматична фото- і відеофіксація почне виправляти цю ситуацію. Сайт "Сегодня" нагадує, що незабаром зміниться в українському законодавстві, з яких причин машину зможуть евакуювати і як можна заощадити, отримавши штраф.

Реклама

Режими притягнення до відповідальності

Закон № 5364 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування в сфері паркування транспортних засобів" президент України підписав ще 28 березня, і ось, документ повинен набути чинності 27 вересня,, через 180 днів з того моменту.

Так, в законі є чимало змін, але одним з найважливіших називають впровадження трьох режимів, за якими можна залучити правопорушника до відповідальності.

Перший режим – схожий на той, який і працює зараз, безпосереднє спілкування між поліцейським і правопорушником, з пред'явленням всіх документом і складанням протоколу.

Реклама

Другий режим – автоматична фіксація правопорушень на відеокамери, інформація з яких надходитиме до поліції. Тут варто зазначити, що за перші три порушення, які зафіксують камери, з водія будуть зняті штрафні бали, і тільки після цього нараховуватимуться грошові штрафи. Так, кожному водієві в Україні нараховується 150 балів щорічно, за одне правопорушення, яке зафіксує камера, знімається по 50 балів.

Третій режим – це фото- і відеозйомка в ручному режимі. Її проводитимуть через спеціальні програми, де автоматично відображається місце, час, дата і GPS-координати автомобіля. Здійснювати таку фіксацію зможуть поліцейські і уповноважені від міста інспектори з паркування, але ось тут вже штрафними балами за порушення розплатитися не вдасться.

Коли порушення зафіксовані камерами в автоматичному режимі, штраф прийде на ім'я власника авто, а не тому, хто був за кермом. У всіх інших випадках каратимуть безпосередньо водія.

Штрафи

Самі штрафи за порушення не збільшуватимуться, до того ж, їх можна буде оплатити за 50% знижкою, якщо зробити це в десятиденний термін. Але, якщо штраф не оплачувати протягом 30 днів, тоді на нього буде накладена пеня, пропорційна самому штрафу.

У законі з'явиться прив'язка штрафу за порушення правил паркування до вартості години паркування в двадцятиразовому розмірі. Так, наприклад, в Києві година паркування коштує від 5 до 10 грн залежно від зони.

Наприклад, якщо ви вирішите скористатися парковкою і не заплатити за це, то за годину вам нарахують від 100 до 200 грн.

За паркування на місцях, які призначені для пільгових категорій громадян потрібно буде заплатити штраф у тридцятикратному розмірі від вартості паркувальної години, звісно, в тому випадку, якщо ви самі не є представником пільгової категорії.

Варто відзначити, що штрафи нараховуватимуться тільки в тому випадку, якщо ви залишили машину на платній парковці більше ніж на 10 хвилин.

Стосовно інших правопорушень, то в законі прописаний штраф в розмірі 15 неоподатковуваних мінімум (255 грн) за перевищення швидкості на 20 км, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки, а також порушення правил стоянки і зупинки, заборони на пересування по тротуарах або пішохідних доріжках.

Якщо ж ви порушили правила паркування і при цьому створили загрозу безпеці руху і взагалі перешкоджаєте дорожньому руху, а також, якщо ви зупинилися на смузі для маршрутних транспортних засобів, то штраф становитиме 30 неоподатковуваних мінімумів (510 грн).

Якщо ж будь-яке ваше правопорушення стало причиною виникнення аварійної обстановки, доведеться заплатити штраф у розмірі 40 неоподатковуваних мінімумів (680 грн), і ще з'явиться можливість позбутися права керування транспортним засобом на термін від шести місяців до одного року.

Евакуація

Також, в законі даються права на евакуацію автомобілів поліцейським або ж інспекторам, але, при обов'язковій фото- чи відеофіксації порушення. До слова, за евакуацію потрібно буде заплатити 720 грн, а доба зберігання автомобіля на штрафмайданчику обійдеться в 144 грн.

Евакуювати транспортний засіб будуть в тих випадках, якщо авто:

  • поставлено на проїжджій частині в два і більше рядів;
  • розташоване в заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, а саме:
  • на залізничних переїздах;
  • на трамвайних коліях;
  • на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, в тунелях;
  • на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім випадків зупинки для надання переваги в русі;
  • на перехрестях і ближче 10 метрів від краю проїжджої частини при відсутності на ній пішохідного переходу, за винятком зупинки для надання переваги в русі та зупинки проти бокового проїзду на Т-подібних перехрестях, де є суцільна лінія розмітки або розділювальна смуга;
  • на проїжджій частині, де відстань між суцільною лінією розмітки чи протилежним краєм проїзної частини і транспортним засобом, що зупинився, менше 3 метрів;
  • ближче 30 метрів від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів, а при їх відсутності – ближче 30 метрів від дорожнього знака такої зупинки з обох сторін;
  • ближче 10 м від позначеного місця виконання дорожніх робіт і в зоні їх виконання;
  • в місцях, де буде неможливим зустрічний роз'їзд або об'їзд транспортного засобу, що зупинився;
  • ближче 10 метрів від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду;
  • своїм розташуванням унеможливлює рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, в тому числі осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування і пішоходів з дитячими колясками;
  • розташоване на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
  • розташоване на позначеної відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці;
  • перешкоджає руху або роботі снігоприбирального і іншого технологічного комунального транспорту в разі введення надзвичайного стану або в разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
  • порушує схему паркування транспортних засобів таким чином, що блокує проїзд двома або більше смугами руху.

Забрати автомобіль зі штрафмайданчика можна буде тільки після оплати штрафу, послуг з евакуації та зберігання.

Нагадаємо, що недавно ми розповідали про те, що все міжміські автобуси зобов'яжуть мати ремені безпеки.

А в Мінрегіоні задумалися про те, щоб почати будівництво перехоплюючих парковок.