Нова суперприватизація може принести до 20 мільярдів доларів

7 травня 2015, 08:07
Кабмін готується продати майже 400 держоб'єктів: поряд зі "сміттям" це обленерго, облгази, морські порти

Одеський припортовий: коштує дорого, а продати складно. Фото з архіву "Сегодня"

Фонд держмайна і Мінекономрозвитку підготували список держоб'єктів, які Кабмін хоче продати вже в 2015 році (копія є в розпорядженні "Сегодня").

Джерело в Кабміні підтвердило нам, що цей список – останній, розглянутий в кінці квітня, але відправлений на доопрацювання. Що не влаштувало міністрів, поки невідомо, але, за словами джерела, основні об'єкти в списку збережуться.

Реклама

У списку – більше 340 об'єктів, вже дозволених до приватизації, в основному – частини облгазів і обленерго, окремі підрозділи держшахт, працюючі й непрацюючі цукрозаводи, агрофірми, галузеві НДІ і т. д.

З дорогих об'єктів – "Сумихімпром" і Одеський припортовий завод з унікальним аміакопроводом. Є й додатковий список: у ньому 44 об'єкти, які Кабмін теж хотів би продати, але які для цього потрібно виключити зі списку підприємств, заборонених до приватизації спеціальним законом.

Головні "ласі шматки" – всі 13 морпортів країни, від найбільших – Іллічівського і Маріупольського – до мілководного Скадовського. Причому продати хочуть навіть спецморпорт "Октябрьск", в якому частково базуються військові кораблі ЗСУ, а також Дунайське пароплавство, три гранітних кар'єри і держбудкорпорацію "Укрбуд". За оцінками експертів, за всі наявні в списку об'єкти можна виручити до 20 мільярдів доларів

Реклама

ЕКСПЕРТИ. Економісти і політологи вважають, що, враховуючи протиборство в гілках влади, загальний список можуть розділити на кілька частин, виключивши з нього спірні об'єкти.

"Перш за все морпорти, – сказав нам політолог Володимир Фесенко. – Адже навіть серед зарубіжних політиків поки немає єдиної думки, чи варто віддавати їх у приватні руки, позбавивши тим самим державу права впливу на інфраструктуру".

А президент Украналітцентра Олександр Охріменко зазначає, що більшість об'єктів у списку – "сміттєві", типу збиткових шахт, цукрозаводів і НДІ.

Реклама

"Залишки держвласності в облгазах і обленерго треба продати їх власникам. А кому продати "Сумихімпром" і Одеський припортовий – неясно, адже сировину на них вигідно поставляти лише з Росії і їй же продавати продукцію з нього, а це зараз навряд чи реально, – говорить Охріменко. – Що стосується морпортів, то продавати їх треба великим іноземним інвесторам – наприклад китайцям, але без причальних стінок, тільки крани і склади. Тоді китайці будуть зацікавлені в перевалці вантажів між Європою та Азією саме через наші порти".