Спільний рейд "Сегодня" з дорожньою поліцією: копи розповіли, хто з водіїв уникне штрафів

23 березня 2018, 06:53
Журналісти разом з поліцейськими патрулювали трасу Київ – Житомир

/ Фото: Анатолiй Бойко

<p>Один день з життя патруля двох Сергіїв – Резвіна і Герасименка</p> / Фото: Анатолiй Бойко

Реклама

Дорожня поліція, яка змінила скасовану ДАІ, вперше з'явилася на трасах країни влітку минулого року. На відміну від своїх попередників, поліцейські стежать за порядком, перебуваючи в потоці транспорту (виняток становить чергування на стаціонарному посту), в їх розпорядженні не старі "Жигулі", а новенькі іномарки. А звичний смугастий жезл, яким зупиняють машини, замінили на "льодяник" (жезл з червоним колом на кінці).

Однак досі нові даішники безсилі перед "шумахерами" – приладів для фіксації швидкості у них немає, і коли з'являться – невідомо. А перевищення швидкості, як і раніше, залишається найпоширенішою причиною аварій. Тільки минулого року в ДТП загинули більш як 3 тис. осіб, понад 29 тис. – отримали травми. "Сегодня" провела один день разом з дорожніми копами.

На трасі

Перш ніж їхати на спільне патрулювання з дорожніми поліцейськими, наприкінці 2017-го ми спостерігали з боку, без їх відома, за тим, як вони працюють. Цьому спостереження передував скандал в соцмережах: активісти написали, що на виїзді з Києва з боку траси Київ – Одеса за бетонними блоками нібито ховаються поліцейські, а при вигляді порушника вибігають і зупиняють авто.

Реклама

Тоді кореспонденти "Сегодня" приїхали на це місце. У момент нашого приїзду йшов дощ, і місце "засідки" спочатку було порожнє, але через пару годин, коли погода нормалізувалася, на імпровізованому КПП дійсно з'явилися поліцейські!

Свою присутність вони пояснили тим, що знаходяться в радіусі дії стаціонарного КПП, навіть незважаючи на те, що той перебуває на протилежному боці траси. А про свої "хованки" за бетонними блоками і зовсім заявили, що це не вони ховаються, а, мовляв, блоки стоять в незручному місці і заважають працювати. Після цього випадку "Сегодня" зверталася до Нацполіції з проханням про спільний патруль, і ось, нарешті, копи запросили нас на рейд по трасі Київ – Житомир.

У патрулі

Зустрічаємося о 9:00 і вирушаємо в рейд. Хоча траси через снігопади не в кращому стані.

Реклама

"Кожен патруль обслуговує ділянку дороги протяжністю 25 км", – пояснює нам патрульний Сергій Резвін, показуючи на трасу.

Запитуємо, як він потрапив до дорожньої поліції.

"До патрульної поліції я прийшов в числі перших, 2015-го, працював в Голосіївському районі столиці, – каже Сергій. – Після того, як оголосили про початок патрулювання трас, я попросив свого командира записати мене до числа кандидатів. Машину воджу з 15 років і завжди дотримуюся правила – ні разу не був учасником ДТП".

Разом з напарником, теж Сергієм, він сідає до патрульного автомобіля, і ми виїжджаємо. Керівництво "даішників" не дозволило нам сісти до патрульної машину – "з метою безпеки". Їдемо за нею на редакційній. Шкода – слухати зведення по рації про оперативну обстановку не вийде.

Перше, що впадає в очі, як взяли було розгін машини помітно пригальмовують при вигляді автомобіля поліцейських. Смирно їдуть зі швидкістю "патрульки" – не більше 70 км/год.

У напрямку Житомира копи не зупинили жодного водія. Зате коли розгорнулися назад в напрямку Києва, не минуло й 10 хвилин, як спецсигналами був зупинений перший порушник. Водій їхав, не включивши фари (ця норма поширюється на учасників руху за містом). Копи перевірили в нього документи і зробили усне попередження. Водій злегка тремтячим голосом поклявся більше не порушувати і швиденько поїхав.

А копи нам пояснили: водій не заперечував порушення, поводився коректно і пообіцяв виправитися – іншими словами, у нього були всі шанси відбутися отриманням попередження. Плюс до того ж, порушення ПДР не було грубим.

Штрафи і хабарі

"Багато ДТП стається через перевищення швидкості. Часто не включають фари за містом або проїжджають на червоний сигнал світлофора. І що примітно: більше, ніж п'яних за кермом, ми виявляємо водіїв під дією наркотиків, – розповідають патрульні. – Для водія ти хороший , коли відпускаєш його після попередження. А коли штрафуєш – ти для нього відразу стаєш ворогом. Буває, що водій заплатить штраф і пізніше знову потрапляє на порушення. Хоча видно: доходи у нього явно не високі. Намагаються давати хабарі, вкладаючи гроші в документи. Тому тепер при перевірці просимо знімати з документів всі обкладинки".   

При всьому цьому поліцейські додають, що зарплата у інспекторів становить близько 10 тис. грн на місяць.

"Якщо у тебе є родина, то прожити на ці гроші при нинішніх цінах не зовсім просто. Буває, що допомагають батьки", – був відвертим з нами патрульний. 

Блогер: "Бачив, як поліцейські ховаються"

Разом з дорожньою поліцією в Україні з'явилися активісти, які ретельно моніторять роботу копів.

"Я, наприклад, вважаю недоліки, вказую на них керівництву поліцейських, щоб вони розв'язали проблеми. Це зовсім не тролінг підрозділу, – говорить полтавський активіст і блогер Дмитро Бурмака. – Я фіксував факти, як деякі працюють не в русі, а ховаються за тими чи іншими спорудами. Робив їм зауваження, мовляв, якщо ви дійсно хочете займатися профілактикою порушень ПДР, то не потрібно ховатися: станьте перед перехрестям, включите маячки. Побачивши поліцію, потенційні порушники дотримуватимуться правил. На це поліцейські мені відповідали, що в такому випадку вони не зможуть виписати порушникам штраф".