Нормальна європейська практика: експерти пояснили введення нових штрафів

14 листопада 2019, 08:47
В Україні дуже мало батьків використовують дитячі крісла, особливо для дітей постарше

Фото: flickr.com

Нещодавно у Верховній Раді схвалили введення штрафів за перевезення дітей в автомобілях без автокрісел. Хоча раніше такі норми і були в наших правилах дорожнього руху, але ніякої відповідальності за їх порушення не передбачалося.

Обов'язковий провезення дітей в автокріслах – це поширена європейська практика. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), правильно встановлені дитячі автомобільні крісла зменшують ймовірність смерті немовлят приблизно на 70%, а дітей старшого віку – на 54-80%. У пояснювальній записці до законопроекту зазначалося, що в інших країнах водії, які возять дітей без автокрісел, платять істотні штрафи: в Німеччині – в розмірі 60 євро, Чехії – 78 євро, Естонії – до 400 євро, Польщі – 35 євро.

Реклама

Руслан Соболь, голова Асоціації малого і середнього бізнесу, також підкреслює, що обов'язковий провезення дітей в автокріслах – це міжнародна норма.

"Україні пора усвідомити, що ми повинні турбуватися про здоров'я пасажирів, а особливо дітей. Смертність на дорогах у нас значно вище, ніж в Європі", – зазначив Соболь.

Читайте також:

Координатор кампанії "За безпечні дороги" Олеся Холопік в коментарі сайту "Сьогодні" додала, що в Україні дуже мало батьків використовують дитячі крісла. За даними опитування, проведеного дослідницькою компанією Ipsos, крісла використовують тільки для 12% дітей у віці до 6 років, і майже ніколи для дітей старше.

Реклама

"Звичайні ремені безпеки не гарантують оптимального захисту дітей постарше при аварії, адже дитина може легко вислизнути з-під ременя, розрахованого на дорослих. А немовлят і малюків взагалі фізично неможливо пристебнути звичайним ременем", – пояснює Холопік.

Крім того, ремені безпеки утримують дитину не так як потрібно, тому в разі аварії ремінь може зашкодити дитині внутрішні органи.

"Звичайні ремені не можуть захистити дитину від сильних пошкоджень або летального результату, особливо коли мова йде про бічний удар, де як раз бокова частина крісла виступає в ролі головного захисту. А дитину, яка ще не вміє сидіти, ви і зовсім пристебнути ременями не зможете, для них використовується спеціальне крісло, в якому вони можуть прийняти напівзігнуте положення", – пояснил в коментарі сайту "Сьогодні" Дмитро Алексєєв, засновник компанії CarShot.

Детальніше читайте на сайті "Сьогодні " – Дитячі автокрісла – обов'язкові: чому ввели штрафи і що чекає таксистів

Нагадаємо, згідно з прийнятим Радою закону, за порушення правил перевезення дітей водій повинен буде заплатити штраф у розмірі 30 неоподатковуваних мінімумів – зараз це 510 гривень. При повторному порушенні сума покарання виростає до 850 гривень.

Реклама