Німецький бізнес тікає з Росії

24 травня 2018, 10:27
Через проблеми на російському ринку компанії з Німеччини переглядають стратегії і частково закриваються

Media Markt повністю закриває магазини в РФ. Фото: Pixabay

Через падіння рівня життя в РФ російський ринок втратив перспективність для німецьких компаній, які зробили ставку на продовження купівельного буму в Росії: рітейлерів і виробників споживчих товарів. Навесні-2018 відразу кілька відомих компаній з Німеччини через погіршення фінансових показників в РФ активно зайнялися реформуванням свого бізнесу – від виходу з ринку до повернення до витоків, пише Deutsche Welle.

Повністю піти після 12 років роботи в Росії збирається Media Markt – європейський лідер серед магазинів побутової електроніки і техніки, представлений в 14 країнах. Товариство з обмеженою відповідальністю Ceconomy, що володіє брендом, веде переговори про продаж мережі в РФ російському "М. Відео". Німецький концерн більше не має наміру займатися в Росії роздрібною торгівлею, але хотів би отримати частку в "М. Відео".

Реклама

Частково йде з Росії німецький гігант дистанційної торгівлі Otto Group. Концерн оголосив, що закриє два російських онлайн-магазини. Припиниться і посилкова торгівля за каталогами. Рішення про ліквідацію частини бізнесу Otto Group пояснив зміною глобальної стратегії і прагненням зосередитися на німецькому ринку. Чималу роль зіграла зростаюча конкуренція в російському онлайн-рітейлі та відмирання, у міру розвитку інтернету, моделі класичного Посилторга на основі каталогів.

Однак експерти переконані, що закриття часто пов'язано і зі слабкістю рубля. Через це зросли ціни на товари, які доставляються з Німеччини, і погіршилися фінансові показники в Росії після їхнього перерахунку в євро. Від девальвації рубля постраждав і Bonprix. Однак їхня ставка на покупців з невисокими доходами виправдала себе.

Не йти, але істотно скоротити присутність на російському ринку вирішив Adidas. І сталося це в 2014 році, коли компанія під враженням обвалу рубля і зниження купівельної спроможності росіян радикально переглянула свої очікування щодо ринку РФ. Раніше Adidas проголосила Росію/СНД одним із трьох стратегічних регіонів для свого бізнесу після Північної Америки і Китаю.

Реклама

Водночас Metro AG не тільки не збирається закривати магазини Metro Cash & Carry, але і не виключає відкриття нових. Погіршення фінансових показників Metro в РФ прискорилося, але в російський ринок вкладено так багато грошей, що керівництво фірми не може дозволити собі відступати, а тому вирішило "прориватися". Metro AG шукає порятунок у поверненні до цілеспрямованого обслуговування малого та середнього російського бізнесу. Для цього запроваджується нова цінова модель. Проте у фінансовому звіті Metro AG зазначається, що "політичні кризи і чергове розкручування з США спіралі санкцій може негативно позначитись на економічному розвитку Росії".

ДНагадаємо, станом на кінець березня 2018 року в Росії спостерігався найнижчий рівень протестних настроїв серед населення за останні 8 років, незважаючи на стрімке зниження рівня життя. 75% опитаних вважають, що протести проти падіння рівня життя і на захист своїх прав малоймовірні. При цьому 86% опитаних відповіли, що навіть якщо такі протести і будуть, то вони не візьмуть в них участь.

А от з ослабленням рубля росіяни змирилися ще влітку 2017 року, повідомляв ВЦВГД – експерти зазначали тоді, що суспільна свідомість в РФ визнала "перезміцнення рубля", про яке раніше неодноразово заявляла влада Росії.