Деякі авіаперевізники можуть піти з України

27 листопада 2014, 07:00
Погляди глави ДАС і перевізників розійшлися. Ті вважають, що галузь зачищають в інтересах олігарха

/ Фото: Григорій Салай

У сфері авіаперевезень України розгорається конфлікт: учасники ринку оскаржують розроблені Державіаслужбою нові правила допуску авіакомпаній на маршрути. Регулятор, зокрема, пропонує видавати права на повітряні лінії тільки перевізникам, власниками яких мінімум на 50% є держава або громадяни України. Крім того, перевізників для отримання дозволів на міжнародні маршрути хочуть зобов'язати виконувати "регулярні внутрішні рейси протягом 12 місяців до моменту подачі заявки на маршрут". Таким чином, як запевняють в ДАС, вони хочуть "стимулювати розвиток мережі внутрішніх перевезень і привести законодавство до стандартів ЄС".

Однак в Асоціації авіаперевізників дотримуються діаметрально протилежної думки. На думку керівників асоціації, нові правила (а саме необхідність перереєструвати іноземні компанії в Україні) відлякають інвесторів і призведуть до скорочення перевізників, будучи на руку певним українським олігархам. "Спроба змінити правила гри в кризовий для країни час неприйнятна. Іноземні перевізники, і не маючи українських бенефіціарів, платять податки в Україні", – говорить юрист авіагалузі Андрій Гук. Критикують і запропоновану норму про обов'язкові внутрішніх польотах. "Внутрішні перевезення в Україні завжди були збитковими. Усередині країни у нас немає достатньої потоку пасажирів. Вдумайтеся: компанії, щоб почати польоти за кордон, ДАС пропонує 12 місяців літати на внутрішніх рейсах! Це руйнівно", – додає Гук. Екс-гендиректор аеропорту "Бориспіль" Борис Шахсуваров побоюється, що ряд авіакомпаній, в першу чергу лоу-кости, просто залишить Україну, а разом з ними позбудуться роботи досвідчені льотчики. Крім того, можуть закритися деякі аеропорти.

Реклама

Глава Державіаслужби Денис Антонюк запевняє, що паніка марна, мовляв, нові правила містять дуже прозорий і гранично зрозумілий механізм призначення на маршрути: "Хочете літати за кордон – розвивайте внутрішні перевезення. Ми нічого ні в кого не забираємо, а позитив не бачать тільки ті, хто не хоче бачити".