Не можу платити кредит: на що розраховувати позичальникам

9 квітня 2020, 17:35
Мільйони людей увійшли в кризу без фінансової подушки, і для багатьох єдиним рятівним колом став споживчий кредит

Коронавірус застав зненацька багатьох українців. Збільшилися витрати на товари першої необхідності, а у частини населення дохід зменшився або його і зовсім не стало. Мільйони людей увійшли в кризу без фінансової подушки, і для багатьох єдиним рятівним колом став споживчий кредит. Розуміючи проблеми позичальників, фінансові компанії пропонують їм варіанти, як не потонути в кредитних боргах.

Найбільшим попитом користуються послуги пролонгації та реструктуризації. Як розповіли в Moneyveo, відстрочити платіж можна максимум на 30 днів. Для цього необхідно погасити відсотки, нараховані за період користування кредитом. Пролонгацію можна замовляти необмежену кількість разів, але тільки якщо кредит не прострочений. Для тих, у кого кредит вже в простроченні, доступна реструктуризація. Сума ділиться на кілька рівних частин, і якщо позичальник оплачує вчасно, то відсотки не нараховуються.

"Подібні опції допомагають клієнтам оптимально розрахувати своє фінансове навантаження і зберегти кредитну історію чистою навіть під час кризи. У кожного позичальника свої можливості і ситуація, тому індивідуальний підхід зараз для них особливо актуальний", – зазначає операційний директор Moneyveo Сергій Сінченко.

Користується популярністю і оплата частинами. Ця послуга допомагає економити на відсотках, оскільки вони нараховуються на тіло кредиту і, відповідно, зменшуються пропорційно. Також продовжують діяти знижки і програми лояльності. Наприклад, першим клієнтам надається знижка на процентну ставку в розмірі 70%, повторним – до 30%.

Крім того, на період карантину Манівео надає позичальникам можливість отримати юридичну консультацію онлайн за 1 грн. Будь-яку проблему можна обговорити з юристом зовнішньої компанії.

Як зазначає засновник і голова правління "Всеукраїнської Асоціації Фінансових Компаній" Ганна Замазеєва, допомогу в період коронакризи позичальники отримали і від держави, і від фінансових компаній.

"З одного боку закон №3220 скасував на період карантину неустойку за кредитами, з іншого – практично всі фінансові компанії розробили для клієнтів свої пропозиції, як полегшити оплати за позиками, – коментує Ганна Замазеєва. – У цих умовах ринок кредитування максимально клієнтоорієнтований і активно веде зі споживачем взаємовигідний діалог. У свою чергу позичальники також повинні проявити фінансову дисципліну, бути відповідальними і не накопичувати борги".

Нагадаємо, на початку року українські фінансові компанії підписали Кодекс професійної етики.