Названо підводні камені закону про зниження акцизу на б/в авто

31 липня 2016, 00:35
Все, що потрібно знати про перегон машини з пробігом

Названо підводні камені закону про зниження акцизу на б/в авто. Фото: avtoblog.ua

Вже з понеділка починає діяти закон, за яким українці один раз до початку 2019 року зможуть ввезти з-за кордону дешеву іномарку. Дешеву тому, що розмитнення в такому випадку обійдеться на 3500-4000 євро дешевше.

Якщо ще місяць тому, в мережі рекламувалася лише одна компанія, яка пропонує шопінг-тури в Німеччину і Польщу, то тепер їх маса. Експерти попереджають: можна купити потопельника або мотлох, а зароблять на цьому законі фірми, близькі до депутатів-лобістів.

"З 1 серпня набуває чинності закон про зменшення акцизу на ввезення б/в автомобілів з Європи. Ми пропонуємо вам супровід, наші фахівці відправлять вас до Німеччини на літаку, поїзді чи автобусі. Допоможуть вибрати, перевірять по базі Інтерполу, будуть торгуватися, щоб збити для вас ціну. Словом, будуть з вами поруч день і ніч", – говорить одне з оголошень.

У скільки обійдеться така послуга, в компанії говорять ухильно.

"Все залежить, в якому готелі ви захочете жити, на чому поїдете, яке авто виберете", – відповіли по телефону. За послуги експерта просять не менше 200 євро. Правда, є думка, що шопінг-тури за б/в авто можуть бути справою ризикованою.

"Якби я їхав, то брав би з собою трьох експертів: механіка – щоб він подивився, чи не скручений пробіг; кузовщика – щоб перевірив, чи не був в аварії, чи не потопельник; експерта, який перевірить, чи не перебитий номер кузова , чи не викрадений він", – говорить гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. Очевидно, що такі тури – черговий удар по ринку нових авто, без того постраждалого через згортання кредитних програм і кризу в країні
.

Кому вигідний закон

Реклама

Джерела в автомобільних колах розповідають , що насправді найбільше на нових правилах зароблять фірми – посередники , які пов'язані з депутатами , що проштовхнули закон .

" Думаєте , чому із закону прибрали абзац , де говорилося , що автосалони також мають право торгувати б /в авто ? Приходили посередники від депутатів , ну, вони так представлялися , і говорили : "Дасте грошей – будете торгувати в салонах , не дасте – не будете " . Як бачите , її там немає " , -каже джерело .

Сергій Боровик , директор з маркетингу АІС , також упевнений , що зароблять на цьому фірми , наближені до депутатів : " Цей закон проштовхували депутати – мажоритарники з західної України , саме з ними пов'язують з десяток фірм з продажу б / в авто , які з'явилися за останні роки в країні . Ці фірми , як правило , зареєстровані в офшорах , ухиляються від сплати податків , перекидають реєстрацію з однієї людини на іншу " .

Реклама

Втім , економічний експерт Олександр Охріменко не виключає , що салони знайдуть лазівки , як підключитися до бізнесу , який зараз піде вгору . Спокуса купити машину не старше 2009 року з Європи за хорошою ціною велика .

" У першу чергу заробить на цьому криміналітет . Повернуться бригади сіркоперегінних авто , все буде робитися за схемами , а там , де велика готівка , -там і кримінал . І я впевнений , що такі ж схеми будуть діяти і в автосалонах – хоча їх видалили з закону , вони теж будуть ганяти б /в іномарки , тільки оформляти через підставних осіб . Дуже важливо , щоб в цих схемах не обдурили покупця " , – вважає Охріменко .