Названі 10 найкращих хетчбеків України

23 січня 2015, 05:11
Одноосібне правління седанів на ринку закінчене

Daewoo Matiz названа найкращим хетчбеком в Україні. Фото: ukrautoportal.com

Ще зовсім недавно подібний заголовок виглядав би абсурдним, правильніше було б не "10" а просто список з десяти-п'ятнадцяти авто з кузовом хетчбек, які присутні в Україні, ще й Porsche Panamera довелося б врахувати (адже по суті це теж хетчбек), передає УкрАвтоПортал.

Седани безроздільно правили ринком. Причин тому кілька, а витоки цього казусу лежать ще в далекому радянському автомобільному парку, де седан і тільки седан пропонувався народу. Рідкісний виняток становили універсали і перші передньоприводники від ВАЗу, ЗАЗу та АЗЛК. Скільки часу минуло, а стереотипи все ще працюють проти нас і дозволяють світовим автовиробникам зараховувати наш ринок до "країн третього світу", пропонуючи бюджетні седанчики, які нібито престижніші за ті ж хетчбеки. Справедливості заради слід зазначити, що серед цих пропозицій є дійсно гармонійні автомобілі, такі як Citroen c-elysee або зовсім преміальний Ауді А3 седан. Але все-таки переваги хетчбеків перед седанами не залишили байдужим і нашого покупця, і він розпробував зручності найбільш міського типу кузова. Сьогодні ми поговоримо про хетчбеки, які частіше за інших обирає український споживач. У силу сформованої несприятливої ринкової обстановки будемо керуватися не тільки рейтингами останніх продажів, а й суб'єктивними оцінками кількості автомобілів на вулицях наших міст.

Реклама

Зустрічайте найкращі хетчбеки, доступні в Україні:

Отже, першу позицію нашого рейтингу займає малятко класу А+ Daewoo Matiz. У силу свого довгожительства (модель дебютувала в далекому 1998му) і демократичної ціни завоювала безліч сердець автолюбителів, особливо жіночих. Екстер'єр розроблений знаменитим італійським ательє Giorgetto Giugiaro. Що важливо – є модифікації з автоматичною коробкою предач, що для багатьох автолюбителів і особливо автолюбительок, є вагомим аргументом при виборі авто. Навіть без китайського клону Сherry QQ Matiz є беззаперечним лідером у своєму класі.

Реклама

Другу позицію віддамо Ford Fiesta, мабуть, найвдалішій моделі корпорації Ford. Це вже сьоме покоління всесвітнього автомобіля, який в кузові 5-ти дверного хетчбека продається на всіх ринках, крім індійського. І приємно, що нам не чужі європейські пріоритети при виборі авто, і все частіше і частіше цей харизматичний автомобіль зустрічається на наших вулицях.

Третє місце дістається строгим формам чеського хетчбека Skoda Fabia, який у нас незмінно популярний не в останню чергу завдяки збірці в Україні, на заводі Єврокар. Що приємно відзначити, Fabia другого покоління у варіанті кузова "седан", значно поступається за популярністю хетчбеку. Нещодавно дебютувало третє покоління моделі.

Реклама

Четвертий рядок – за представником француского автопрому Renault Sandero (разом з позашляховою версією Steepway). Автомобіль розроблений на загальній платформі з бестселером Рено Логан, і непогано прийнятий на багатьох світових ринках. Випускається також в Румунії, Росії, ПАР, Бразилії та Аргентині. У 2012му році дебютувало друге покоління моделі.

На п'ятому місці справедливості заради розмістимо Daewoo Lanos/ЗАЗ Sens. І, хоча ця модель в основній своїй масі вибиралася в кузові "седан", три- і п'ятидверний хетчбеки теж зустрічаються. Хетчбек пропонувався виключно на українському ринку. Lanos в Україні довгий час був беззаперечним лідером продажів серед всіх класів авто.

Шосту сходинку рейтингу розділили між собою ефектна корейська парочка Huyndai i30 і Kia Ceed. Моделі співплатформені, Hundai позиціонується як трохи більше престижна (і, відповідно, трохи дорожча), вибір, як правило, зводиться до особистих симпатій. Гідні і ефектні авто, як, втім, і весь сучасний корейський автопром.

Номер сім – за британською іконою від Mini Cooper. Сучасна реінкарнація колись культового автомобіля виявилася настільки вдалою, що перевершила всі найсміливіші очікування. Славиться своїми "драйверськими" звичками, безліччю варіацій для персоналізації і високою ціною. Нішевий автомобіль. На даний момент виробляється третє покоління.

Восьме місце посідає похмурий німецький геній від Volksvagen з малюком Polo. Але на відміну від тієї ж Skoda, варіант в кузові хетчбек поступається за рівнем продажів такому в кузові седан. У випадку з Polo це не виглядає несмачно, седанчик дійсно "гаразд скроєний". Але і хетчбек знаходить своїх прихильників.

Дев'ята позиція зі схожою історією – китайська модель Geely Emgrand EC7 в Україні відома в основному в кузові седан. Але хетчбек, який трохи свіжіший, зустрічається все частіше і частіше. Автомобіль збалансований і в силу своєї нижчої ціни в порівнянні з європейськими однокласниками класу С+ витіснив з нашого рейтингу таких грандів, як, наприклад, Ford Focus або Volkswagen Golf.

І замикає наш список японський улюбленець українських дівчат – Nissan Micra, який у нас буває тільки хетчбеком. Добре оснащений сучасний автомобіль з гідним набором споживчих характеристик.

У підсумку ми бачимо, що ринок автомобілів з кузовом хетчбек в Україні рухається в ногу з часом і все ближче за своїм складом до європейського варіанту, на жаль, сильно програючи в кількості. Так, є й відмінності, наприклад, Opel Corsa у нас практично штучний товар, а в Європі ця модель займає четверту позицію (за підсумками 2014-го року). Так, ще сильні позиції седанів в порівнянні з хетчбеками як, наприклад, у стильних італійських Fiat Albea/Punto. Але в той же час набирає популярність та ж італійська крихітка Fiat 500, за кермом якого все частіше можна бачити не тільки дівчат (адже цей малюк і у нас вже пропонується в абсолютно "чумовой" версії Abarth), хоч і штучно, але зустрічається досконала (знову ж італійська) красуня Alfa Romeo MiTo, яскравий французький Citroen DS, хетчбек А-класу від Mercedes, сувора Audi А1, той же Smart, зрештою... Загалом, дуже хочеться сказати, що, як тільки економічна ситуація в Україні почне покращуватися, наш споживач буде все частіше робити вибір на користь хетчбеків перед тими ж седанами – адже ніщо європейське нам не чуже.