На українських дорогах звузили смуги руху: експерт пояснив, навіщо це потрібно

20 вересня 2018, 11:35
Зараз у Києві стандартна ширина – 3,75 м; це як у Німеччині на автобанах

/ Фото: Олександр Яремчук

В Україні з 1 вересня 2018 року дозволили звужувати смуги руху на дорогах. Як пояснив радник міністра інфраструктури України, фахівець з питань транспорту Віктор Загреба в інтерв'ю "Апострофу", оптимальна ширина смуг на безпечній дорозі не повинні перевищувати три метри.

"У населених пунктах смуга руху повинна бути не ширшою, ніж три метри. Ширина легкового автомобіля близько 2 метрів, автобуса – 2,75-2,9 м. Зараз  у Києві стандартна ширина – 3,75 м, це як у Німеччині на автобанах . Тільки у них немає обмеження швидкості зовсім, а у нас нібито 50 км/год. Але часто є смуги 4 м, 4,5 м, 5 м або 6 м. Чим ширша смуга, тим швидше по ній їде водій, це науковий факт . Відповідно, у місті ширина смуг, де ходять автобуси або вантажівки – 3 м, а на тихих спокійних вуличках – 2,75 м, можливо, навіть 2,5 м", – розповів Загреба. 

Реклама

Він зазначив, що в Києві є кілька вулиць, де смуги руху вже більше, ніж 3,75 м. Серед них – Північний міст і вулиця Володимирська. "Це було подано як виняток, мовляв, у нас немає місця, а нам потрібно більше смуг", – сказав Загреба.

При цьому фахівець вважає, що збільшення кількості смуг не врятує Київ від заторів.

Реклама

"Це ще один міф. Мовляв, якщо додати смуг, то Київ поїде. Не поїде. Закон такий: додаючи нові смуги і розв'язки, місто лише збільшує попит. Наприклад, з'явилися тендери на реконструкцію Голосіївського проспекту, і замовник написав, що потрібно додати ще дві смуги, їх стане шість. Можливо, в перші два тижні після такого ремонту жителям району буде здаватися, що заторів менше. І багато хто з них підуть купувати собі машини. Гарне чи це рішення? Ні, бо це авто не буде де припаркувати в центрі. І це нескінченний процес. США вже через це пройшли і в Нью-Йорку розбирають хайвеї, знижують швидкість руху, оскільки переконалися, що система не працює", – запевнив Загреба.

Нагадаємо, звуження смуг руху на дорогах України передбачено новими державними будівельними нормами, які набули чинності з 1 вересня 2018 року. 

Крім того, нові норми забороняють проектувати парковки на тротуарах і дорогах. Зокрема, заборонять паркінги на території житлового комплексу. Альтернатива – підземні гаражі або відкриті майданчики за 300-500 м від будинку.