На концесію порту в Миколаєві претендують інвестори з Катару: Гончарук розкрив деталі

17 грудня 2019, 17:15
Якщо проект реалізують, Україна буде щорічно отримувати 3 млн доларів концесійних платежів з порту "Ольвія"

Завершився прийом заявок на конкурс з передачі в концесію морського порту "Ольвія" в Миколаєві. Про це в Telegram повідомив прем'єр-міністр Олексій Гончарук.

За його словами, за концесію порту змагаються інвестори з Катару та України.

Реклама

Реалізація проекту буде означати:

  • 66 млн дол. інвестицій;
  • 3 млн дол. муніципальних інвестицій;
  • 3 млн дол. щорічних концесійних платежів.

Раніше повідомлялося, що в 2020 році уряд України підготує до концесії порти "Маріуполь", "Бердянськ", "Чорноморськ" і частина Одеського порту.

Читайте також:

Реклама

Що таке концесія?

Концесія – одна з форм державно-приватного партнерства. Її суть у тому, що держава, визнаючи неготовність самостійно впоратися з конкретним завданням, тимчасово продає приватнику право на володіння і користування певним майном.

Для держави концесія вигідна тим, що вона:

  • залучає приватні гроші, зберігаючи держвласність;
  • може підвищити ефективність управління об'єктом і завдяки цьому посилити конкуренцію в галузі і / або підвищити якість послуг.

Концесіонер отримує:

Реклама
  • доступ до раніше недоступних привабливих і стратегічно важливих економічних об'єктів;
  • розподіл ризиків;
  • держгарантії повернення вкладених коштів (як мінімум значної частини).

Концесія ефективно застосовується в міжнародній практиці понад 100 років. За даними Світового банку, в країнах, що розвиваються, на частку концесій припадає до 70% контрактів, які держава укладає в сфері транспорту (залізничні й автомобільні дороги, морські порти, аеропорти).


Як повідомлялося, президент України Володимир Зеленський раніше доручив Міністерству інфраструктури провести перші пілотні конкурси з передачі в концесію порту "Ольвія" і Херсонського морського торгового порту до 1 січня 2020 року. Передбачається, що концесію порту "Ольвія" буде надано на 35 років, а Херсонського порту – на 30 років. Про ухвалення потрібного для цього законодавства глава держави говорив ще в серпні під час візиту до Туреччини: