Більше на їжу, менше на відпочинок: на що українці витрачають найбільше грошей, а де економлять

23 липня 2018, 09:07
77% українців вважають, що найближчого року країна не зможе вийти з кризи

Фото: Pixabay

Не секрет, що половину своїх доходів українці витрачають на їжу; при цьому експерти зазначають, що така ситуація склалася через кореляції високих цін на продукти і низьких зарплат. Але крім їжі у наших співвітчизників є й інші обов'язкові статті витрат, на які витрачається чимало грошей, а тому доводиться економити на чомусь іншому. Сайт "Сегодня" дізнавався, на що українці витрачають найбільше, а де намагаються економити.

Витрачають на їжу, шкідливі звички та сплату комуналки

Реклама

Найбільша частина витрат цілком очікувано припадає на харчування. Так, за даними Державної служби статистики, за перший квартал цього року українці в середньому витратили на їжу 42,1% своїх доходів – майже 212 млрд грн.

На другому місці за витратами розташувалися рахунки за газ, світло, електроенергію тощо, за це українці віддали 11,6% доходів – 58,3 млрд грн. Слідом ідуть витрати на транспорт – 9,5%, або ж 47,7 млрд грн.

Не особливо відстають витрати на алкогольні напої та тютюнові вироби, яких українці в першому кварталі цього року скупили на 37,9 млрд грн – 7,6% від загальних доходів.

Реклама

Досить сумна статистика з іншими витратами: так, найменше грошей українці віддають за освіту – лише 6 млрд грн, що становить 1,2%. Трохи більше, але теж небагато, витрачають на ресторани і відпочинок – 14,5 млрд грн (2,9%) і 16,1 млрд грн (3,2%) відповідно.

Такі показники не дивні, адже, згідно з дослідженнями різних організацій, українці намагаються економити саме на відпочинку, вечерях в ресторанах або кафе, походах у кіно або театр, тобто саме на культурній частині дозвілля.

Про що говорить раптове падіння Індексу споживчої довіри

Реклама

  За перші три місяці 2018 року Індекс споживчої довіри в Україні впав на 3 пункти і зараз становить лише 58 пунктів (за шкалою від 0 до 200). Якщо індекс перевищує 100 пунктів – це значить, що в країні переважають оптимістичні настрої, якщо ж показники нижче 100 – це переважання песимістичних настроїв.

"Споживачі залишаються обережними у витратах, оскільки рівень їхньої впевненості є найнижчим в Європі. Однак навіть в умовах споживчого песимізму бізнес з оптимізмом дивиться в майбутнє, і ці тенденції створюють ґрунт для розвитку: бізнес відходить від тактики виживання і замість цього використовує можливості для стійкого розвитку конкуренції", – зазначає Вайос Діморагас, Генеральний директор Nielsen в Україні та Білорусі.

Варто зазначити, що це перше погіршення споживчих настроїв за останні півтора року, адже, починаючи з третього кварталу 2016 року, індекс в Україні зріс з 50 до 61 пункту.

Чому ж індекс впав? Справа в тому, що Індекс споживчої довіри розраховується за трьома показниками: оцінка споживачами перспектив на ринку праці в найближчий рік, рівня фінансового благополуччя в найближчий рік і готовності витрачати гроші в даний момент. В Україні ж два з трьох показників знизилися в порівнянні з четвертим кварталом 2017 року зросла тільки оцінка перспектив на ринку праці, що і викликало падіння індексу.

До того ж, згідно з дослідженнями, абсолютна більшість українців (95%) продовжує вважати, що в країні криза. Зростання песимістичних настроїв помітне і по тому, що в 2017 році тільки 66% наших співвітчизників не вірили в те, що країна зможе перемогти кризу в найближчий рік, а зараз в це вже не вірять 77% українців.

Економлять на одязі, розвагах і хорошій техніці

Оскільки більшість наших співвітчизників впевнена, що в країні дійсно істотна криза, прагнення економити гроші цілком зрозуміло. За статистикою компанії Nielsen, 71% українців продовжує економити.

Так, найбільше громадян економлять саме на одязі – 49%. Трохи менше українців – 47% – намагаються економити на газі та електриці. 46% вважають за краще купувати дешевші продукти харчування, а 42% українців економлять на розвагах поза домом. Така ж кількість не поспішає оновлювати свою техніку, надаючи перевагу старішим моделям гаджетів, які стоять на порядок дешевше, ніж новинки.

До речі, у 28% наших співвітчизників вільних грошей після обов'язкових платежів, придбання їжі тощо просто не залишається. Ті, у кого вільні гроші все ж залишаються, вважають за краще витрачати їх на одяг і відпустку – 31% і 27% відповідно. Цікаво зазначити, що 21% українців відкладають гроші, що залишилися на чорний день, а ось 20% – погашають борги.

Нагадаємо, раніше повідомлялося про те, що восени через неясність з отриманням траншу МВФ, зниженням золотовалютних резервів і необхідністю виплат за зовнішніми боргами гривня, ймовірно, почне знецінюватися. І депозити в твердій валюті стануть вигіднішими.