"Ми програли невеликий бій": лідер "АвтоЄвроСили" спалив свій позашляховик на знак протесту

8 листопада 2018, 22:33
Верховна Рада прийняла в другому читанні і в цілому закон, метою якого є зниження вартості розмитнення автомобілів на єврономерах

фото: скріншот відео

Олег Ярошевич, лідер організації "АвтоЄвроСила", якаЯк відомо, пов'язані законопроекти № 8487 і № 8488, прийняті Радою в другому читанні 8 листопада, встановлюють правила тимчасового перебування в Україні автомобілів з іноземною реєстрацією.

Так, законом № 8488 передбачені штрафи за порушення умов тимчасового ввезення та транзиту авто. Також у законі прописані штрафи за порушення терміну перебування нерозмитненого автомобіля на території України – від 170 гривень до 170 тисяч гривень або конфіскації авто.

Реклама

Законопроект № 8487 встановлює базові ставки акцизного податку для нового автомобіля залежно від типу палива та об'єму двигуна:

  • для авто з бензиновим двигуном об'ємом 1000 куб. см – 50 євро; від 3000 куб. см – 100 євро;
  • для "дизеля" з двигуном 1500 куб. см – 75 євро; від 3500 куб. см – до 150 євро.

Щоб визначити розмір акцизу для конкретного авто, до базової ставки будуть застосовувати коефіцієнти. Формула буде такою:

"Ставка = Ставка базова × Коефіцієнт двигуна × Вік двигуна".

Реклама
  • Коефіцієнт двигуна визначається діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння автомобіля на 1000.
  • Коефіцієнт віку – це кількість повних календарних років з року, наступного за роком виробництва автомобіля, до року визначення ставки податку. Граничний коефіцієнт – для віку в 15 років, після цього даний параметр не росте..

На оформлення нерозмитнених авто законопроектом № 8487 дається 180 робочих днів. При цьому акцизний податок зменшується на 50% для авто, які будуть розмитнені протягом перших 90 днів після вступу закону в силу. В останні 90 днів "пільгового" періоду ставки стануть повними, але штрафи за порушення термінів перебування накладатися не будуть.

Обидва законопроекти про розмитнення автомобілів на єврономерах у першому читанні Рада схвалила ще 13 липня 2018 року. При цьому генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко відзначав, що закони про розмитнення авто не допоможуть "евробляхерам" через те, що останні, на думку експерта, не зможуть переоформити на себе автомобілі, які належать іноземним фірмам.

До вступу в силу прийнятих Радою 8 листопада законів, при розмитненні автомобіля потрібно заплатити такі збори і податки:

Реклама
  • Ввізне мито. Згідно із законом "Митний тариф України" ввізне мито становить 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%.
  • Акцизний збір. Його ставка залежить від типу автомобіля, об'єму двигуна, палива, яким він заправляється, і віку.
  • ПДВ. Становить 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору і ввізного мита.

Відзначимо, запропонована раніше поправка до законопроекту № 8487 про податок на старі автомобілі в Україні не знайшла підтримки у профільному комітеті та сесійній залі. Згідно з поправкою, за автомобіль, якому більше п'яти років пропонувалося ввести щорічний податок, причому його сума, відповідно до запропонованої формулою, росла б з року в рік.

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" назвав ТОП-5 "евроблях", на які слід звернути увагу українцям. Як виявилося, за помірні 2 тисячі доларів цілком можливо придбати пристойне авто, яке ще довго послужить своєму господареві.