"Мрія" та "Руслан" проти коронавірусу: українські літаки закидали замовленнями

13 квітня 2020, 19:38
Графік польотів транспортників розписаний на місяць вперед

/ Фото: AFP

П'ять українських літаків Ан-124 "Руслан" зафрахтовані на місяць вперед для доставлення гуманітарних вантажів, потрібних країнам ЄС у боротьбі з пандемією COVID-19. 11 квітня до них приєднався найбільший транспортник світу Ан-225 "Мрія", який після року перерви здійснив рейс до Китаю. Звідти "Мрія" має доставити до Варшави близько 400 тонн захисних масок, костюмів, окулярів, дезінфектантів та апаратів штучного дихання.

Після цього польоти по всьому світу будуть майже безперервними. 22 квітня "Мрія" після трьох рейсів з Китаю в інші країни доставить гуманітарний вантаж і в Україну. Як повідомили Deutsche Welle в авіакомпанії "Авіалінії Антонова", "Мрія" зафрахтована до середини травня.

Реклама

"Ми перевозимо одним рейсом стільки, скільки п'ять-шість "Боїнгів". Треба зараз швидко доставляти ці вантажі в країни, де спалах коронавірусу... І наші літаки зараз потрібні", – сказав директор авіакомпанії Михайло Харченко.

Графік польотів "Русланів" також розписаний на місяць вперед. За інформацією держконцерну "Укроборонпром", куди входить ДП "Антонов", всі ці рейси – комерційні. Частина з них здійснюється за програмою Strategic Airlift Interim Solution (SALIS). Це програма НАТО щодо виконання стратегічних вантажних авіаперевезень в інтересах Альянсу та ЄС. Деталі вантажу компанія не розголошує. Однак Харченко уточнив, що такі перевезення українські літаки здійснюють з початку березня і вже виконали рейси приблизно в 30 країн.

За словами Харченка, зараз в закордонних відрядженнях перебувають майже 200 пілотів і техніків. Всі вони повинні працювати в аеропортах призначення тільки в протиепідемічних костюмах і по змозі уникати будь-яких контактів. Авіакомпанія дотримується і національних правил карантину: коли екіпажі повертаються в Україну, їх відправляють на обов'язкову обсервацію.

Реклама

Нагадаємо, що літак "Мрія" здатний перевозити вантажі вагою до 250 тонн. Злітна вага "Мрії" досягає фантастичною величини – 640 тонн. Серед рекордів "Мрії" – перевезення важкого вантажу масою 253,8 тонни, моновантажу – 187,6 тонни, а також вантажу довжиною 42,1 м.

Тим часом у конструкторському бюро "Антонов" скаржаться на брак робітників: