Мобільний банкінг в Україні чекають великі зміни

13 листопада 2016, 11:00
Можна буде дізнаватися за відбитками пальців, чатитись з співробітниками банку, оплачувати безконтактно і замовляти продукти і послуги

Розвиток. Мобільний банкінг піде в соцмережі і месенджери / Фото: Олександр Яремчук

Ось сидиш в редакції, занурений в черговий текст, і раптом чуєш, як тут і там мобілки одна за одною весело повідомляють про смс. А слідом за цим йде хвиля радісних вигуків співробітників: на картковий рахунок "впала" зарплата. І ти вже продовжуєш працювати зовсім з іншим настроєм і планами на найближче майбутнє. Так просто, так зручно, так звично – а як взагалі без цього? Що може бути природніше смс про кожне зняття з рахунку – чи то отримання готівки в банкоматі, або оплата карткою в магазині, або якийсь із "автоматичних" платежів – за банківське обслуговування, наприклад?

БЕЗ ВИБУХУ.Як не дивно, навіть такі елементарні можливості мобільного банкінгу радують сьогодні далеко не кожного власника рахунку. Виявляється, ще не всі банки в Україні всерйоз взялися за розвиток цього напрямку. І навіть у тих, хто ніби як намагається, далеко не всі носії банківського пластику серед клієнтів підключені до відповідних мобільних сервісів. Крім того, як відомо, автоматизація порядку збільшує порядок, а автоматизація хаосу плодить хаос жахливих розмірів. Так і з мобільними функціями: судячи з відгуків користувачів, долучається до мобільного банкінгу, деяким фінустановам для початку непогано б навести елементарний порядок у своїй офлайн-роботі. Наприклад, якщо людині потрібно витратити мало не тиждень, щоб отримати можливість користуватися мобільним сервісом, це суперечить самій ідеї "мобілізації". "Розвиток мобільного банкінгу в Україні навряд чи можна назвати вибуховим або революційним, – розповідає директор департаменту цифрового бізнесу Platinum Bank Олександр Овчарук. – Навіть впровадження 3G, всупереч очікуванням, не привело до стрімкого розвитку даних послуг. Процеси, які зараз відбуваються в сервісах мобільного банкінгу , скоріше можна назвати зваженими і такими, що стабільно розвиваються. Основні учасники ринку пильно стежать за появою новинок на інших ринках і, щоб уникнути витрат на експерименти, оцінюють, що з цього зможе "злетіти" в Україні" .

Реклама

ТАКІ РІЗНІ ПОСЛУГИ

За словами " мобільний банкінг " можуть ховатися абсолютно різні можливості . Наприклад , в одному відомому банку це має на увазі отримання смс про зарахування і зняття коштів з карткового рахунку , а також – отримання за запитом такої інформації : баланс рахунку , перелік карт і карткових рахунків , п'ять останніх операцій по рахунку , а ще – блоковані суми на рахунку . Крім того , так само можна заблокувати свою платіжну карту , якщо її викрали або ви підозрюєте проведення шахрайських операцій .

Реклама

В іншому банку зі свого мобільного ви можете здійснювати перекази , шукати найближче відділення або банкомат на карті , змінюватися повідомленнями з банком . У списку функцій від третього банку присутні також історія операцій по кожній карті , швидкі платежі з поточних рахунків або платіжних карт за збереженими шаблонами , управління і поповнення депозитів .

ЗА ШАБЛОНОМ.До речі , згадані швидкі платежі за збереженими шаблонами – це в тому числі і оплата комунальних послуг та інших часто зустрічаються платежів . Деякі банки цю можливість вказують окремо – для не надто догадливих клієнтів . Так само як і надають окрему функцію створення шаблонів платежів і регулярних платежів . В повний перелік послуг входить також оплата інтернету і мобільного зв'язку , управління лімітами за своїми картковими операціями , ініціація випуску додаткових карт .

Здавалося б , це все що можна взагалі придумати . Але ж ні ! Є такі додатки мобільного банкінгу , які дозволяють замовити таксі , купити квитки на транспорт і придбати інші товари або послуги .

Реклама

ЧОГО ЧЕКАТИ ВІД МОБІЛЬНОГО БАНКІНГУ

На це питання в прес-службі одного з банків нам відповіли так: "Розвиток безконтактних платежів на основі NFC, доступ в мобільний банкінг на основі сканування відбитку пальця". NFC (від Near Field Communication – бездротовий зв'язок близького дії) – це те, що дозволяє здійснювати безконтактний обмін даними між пристроями, розташованими на невеликих (до 10 см) відстанях один від одного. У нашому випадку мова йде, наприклад, про спілкування стільникового телефону і зчитувального терміналу в магазині або будь-якому місці, де вам треба сплатити послугу або товар. Зрозуміло, що для справжнього повсюдного розвитку цього сервісу одного бажання банків недостатньо – треба, щоб такі термінали з'явилися на кожному кроці. Що стосується ідентифікації скануванням відбитка пальця, то Олександр Овчарук теж виділяє його як один з основних напрямків розвитку. Тут чисто об'єктивним обмеженням є і те, що сама функція сканування відбитків поки що реалізована тільки на вузькому переліку моделей смартфонів.

" В цілому , з найцікавіших тенденцій я б виділив прагнення наблизити банкінг до найбільш звичного способу спілкування сучасної людини , такого як месенджери , соціальні мережі . Банк майбутнього – це не банк з безліччю мобільних додатків , а банк , який дозволяє виконати потрібну клієнту операцію в зручному форматі . у цьому плані цікава можливість інтеграції банківських додатків прямо в iMessage на iPhone . Упевнений , що цю тенденцію підтримає і Google " , – говорить Овчарук .