Метпідприємства Маріуполя змушені переходити на морські перевезення

7 червня 2017, 00:27
Група "Метінвест" змушена була шукати альтернативні, але, на жаль, і більш дорогі варіанти поставок сировини

Метпідприємства Маріуполя змушені переходити на морські перевезення, фото Ю. Зінченко / Facebook

Металургійні підприємства прифронтового Маріуполя – Маріупольський металургійний комбінат ім.Ілліча (ММК) і "Азовсталь" (обидва – Маріуполь Донецької обл.), що входять до групи "Метінвест", констатують збереження низької пропускної здатності недавно оновленого залізничного переїзду Комиш-Зоря – Волноваха і змушені доставляти сировину по морю.

"Оскільки "Укрзалізниця" так і не змогла забезпечити необхідну пропускну здатність на ділянці Комиш-Зоря – Волноваха для стабільної роботи маріупольських підприємств (навіть після проведення реконструкції, яка завершилася 25 травня 2017 року, і особистої участі прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана у відкритті реконструйованої гілки між станціями Зачатьєвка і Розівка) – пропускна здатність з 2 по 6 червня становила лише близько 16 вантажних поїздів на добу, що в півтора рази нижче оголошеного "Укрзалізницею" рівня в 24 вантажних поїзда, група "Метінвест" змушена була шукати альтернативні, але, на жаль, і більш дорогі варіанти поставок сировини", – написав генеральний директор ММК ім. Ілліча Юрій Зінченко на своїй сторінці в соцмережі Facebook у вівторок ввечері.

Реклама

За його словами, одним з рішень по доставці вантажів стала закупівля вапняків на далеких ринках з доставкою морським транспортом через Маріупольський морський торговельний порт, що дозволить привезти сировину на меткомбінат без використання перегону Комиш-Зоря – Волноваха.

"І ось, в першій декаді червня Маріупольський порт вперше прийме партію вапняку для ММК Ілліча – теплохід "NAVIOS HIOS" під прапором Греції класу Supramax (довжина 190 м, ширина 32,3 м, дедвейт 55,2 тис. тонн) привіз 52, 2 тис. тонн вапняку, частина якого була вивантажена в нейтральних водах і доставлена в порт теплоходом "Behcet C", – констатував топ-менеджер.

Реклама

При цьому він підкреслив, що це перша пробна поставка вапняку з ОАЕ. Від успішності цієї пробної поставки залежить, чи буде продовжена практика закупівель вапняку за кордоном в обсягах 50-55 тис. тонн на місяць і його доставка комбінатам через Маріупольський порт.

Гендиректор додав, що в умовах недостатнього завантаження порту і з огляду на перспективність такого додаткового вантажопотоку, група "Метінвест" розраховує, що порт впорається з поставленим завданням і вирішить питання безпечного заходу судна, оперативної та якісної перевалки при мінімальній вартості цих послуг для комбінатів.

"І останній крик душі. Минулого тижня в Маріуполі прем'єр-міністр України Володимир Гройсман нарешті відкрив довгоочікувану реконструйовану ділянку Комиш-Зоря – Волноваха, побажав металургам продуктивної роботи – благо всі бар'єри тепер зняті. Однак навіть після цього менеджмент УЗ не може забезпечити необхідну пропускну здатність. Результат двомісячної реконструкції – нульовий. 16 вантажних поїздів ми отримували в I кварталі 2017 року – ще до початку реконструкції і вимушеного зниження пропуску для ремонтних вікон в квітні-травні. Тако ставлення з боку керівництва УЗ до проблеми півмільйонного міста – це або саботаж, або відверта профнепридатність", – резюмував Зінченко.

Реклама

"Азовсталь" і ММК ім. Ілліча входять до групи "Метінвест", основними акціонерами якої є ЗАТ "Систем Кепітал Менеджмент" (71,24%) і група компаній "Смарт-холдинг" (23,76%).

ТОВ "Метінвест Холдинг" – керуюча компанія групи "Метінвест".