Металургійним комбінатам Маріуполя потрібно більше залізничних маршрутів для доставки продукції

4 грудня 2017, 22:05
Перегін Камиш-Зоря-Волноваха зараз – єдиний працюючий залізничний напрямок для Маріуполя

З Києва можуть прокласти "вузькоколійку". Фото: fdlx.com

Перегін Камиш-Зоря-Волноваха може стати дорогою прибутку. По цій гілці проходить продукція від металургійних комбінатів Маріуполя. Але локомотиви можуть стояти в дорозі кілька днів: покупці вчасно не отримують продукцію, підприємства – валюту, а бюджет податки.

Маріупольський завод "Азовсталь" щорічно виробляє 4 млн тонн продукції. Працюючи на повну потужність, може дати до 7 мільйонів, але поки це – в планах. Зараз у "Азовсталі" перебої з доставкою продукції покупцям, тому що сталь везуть переважно по залізниці.

Реклама

Перегін Камиш-Зоря-Волноваха зараз – єдиний працюючий залізничний напрямок для Маріуполя. Ще один – Донецький – зруйнували обстрілами. Потяги там не ходять. Тому на єдиному вцілілому перегоні постійні "пробки": склади змушені пропускати один одного і можуть стояти в черзі по кілька днів.

"На сьогодні пропускна здатність перегону – 16 складів. Для нормального функціонування комбінатів потрібно більше в 2 рази – 32-34 маршрути. З огляду на технології на комбінаті і заводі Ілліча, замовлення є, щоб працювати на 100%. Зараз" Азовсталь "працює на 60% ", – говорить Енвер Цкітішвілі, генеральний директор" Азовсталі ".

Поки завантажені вагони стоять в черзі, готова продукція вимушено простоює на складі комбінату.

Реклама

Проблема з пропускною спроможністю перегону Камиш-Зоря-Волноваха і несправністю тепловозів УЗ призводить до ще однієї проблеми – пробоїни в бюджеті Маріуполя. Основний вихід із ситуації – розширити гілку Камиш-Зоря-Волноваха. Так, щоб потяги більше не стояли на рейках в черзі, а їздили по різних коліях.

"Ми домагаємося, і з цього приводу у мене була зустріч з прем'єр-міністром про те, що урядом прийнято рішення і проект реконструкції цього залізничного переходу. Його орієнтовна вартість понад 2 мільярди гривень. Ми хочемо, щоб це не УЗ робила – хочу-не хочу, а державна програма розвитку транспортного сполучення з Маріуполем ", – сказав народний депутат Олег Ляшко.

До кінця року "Укрзалізниця" повинна подати проект-постанову на реконструкцію переїзду. Уряд пообіцяв державні гарантії на виконання цих робіт.