Металурги пояснили, чому металобрухт повинен залишатися в Україні

16 червня 2017, 05:19
У профільному об'єднанні прорахували економічні вигоди за час дії нових експортних мит

Фото: v4asno.com

Металобрухт повинен залишатися в Україні – через дефіцит страждає металургійна галузь, а значить і вся економіка країни, кажуть у профільній Федерації.

Крім того, продавати готову продукцію набагато вигідніше, ніж металобрухт. У минулому році мита на експорт брухту виросли в три рази.

Реклама

Рік тому вивозити металобрухт з України стало дорожче – мито на експорт зросла з 10 до 30 євро за тонну. На бюджеті це відразу відбилося – збори збільшилися майже в два рази, і ще більше сировини стало залишатися в країні, прорахували металурги.

"На даний момент комбінат повністю забезпечений металобрухтом. На жаль, рік тому ситуація була протилежна. Ми були забезпечені ломом максимум на добу. Ми всі практично розуміли, що це практично аварійна робота. Найменший збій в доставці залізничним транспортом міг привести до зупинки комбінату", – розповів співробітник "Азовсталі" Дмитро Гуса.

Ситуація змінилася саме після збільшення мит, кажуть на Маріупольській "Азовсталі". У профільному об'єднанні прорахували економічні вигоди за час дії нових зборів.

Реклама

"Кожна тонна брухту, яка переробляється в Україні, дає в 10 разів більше надходжень до бюджету. Кількість людей, які задіяні в галузі, в 10 разів більше, і, відповідно, і валютна виручна на порядок більше. Було отримано додатково не меньше півтора мільярда доларів додаткових надходжень валюти в країну. Було збережено близько 25 тисяч робочих місць", – пояснив президент Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

Профільний парламентський комітет запропонував продовжити дію мита, і депутати схвалили ініціативу з першого разу. "За" голосували представники всіх політичних сил – мова не тільки про бізнес, це питання національної безпеки. Підтримує закон і прем'єр-міністр Володимир Гройсман.

Міжнародні договори дозволять Україні підвищити мито на експорт брухту. Регулюють вивезення сировини багато країн-експортерів, так і мито в 30 євро – не найвище в світі. Дорожче вивозити брухт, наприклад, в Китаї, Індії та Пакистані, а в Казахстані і зовсім заборонили вивозити цю сировину з країни.

Реклама

"Це очевидно, що готова продукція в будь-якому випадку має набагато більшу цінність як для іміджу держави, так і для економіки, ніж торгівля сировиною, якою є металобрухт. Краще створювати робочі місця в Україні, ніж в тій же Туреччині, яка є нашим основним імпортером металобрухту", – розповів голова Федерації металургів України Сергій Біленький.

Щоб мито в 30 євро діяло і далі, прийнятий парламентаріями законопроект повинен підписати і президент України Петро Порошенко.