Meizu і Chanel на паузі: митниця пояснила, чому "патрає" посилки з покупками українців

31 травня 2017, 09:18
У ДФС спростовують обмеження на ввезення продукції відомих брендів і запевняють, що це тільки перевірка товару

Посилки затримуються на митниці, але справжня продукція доїжджає до покупців. Фото: ngzt.ru

Обмеження на ввезення до України товарів відомих брендів, придбаних в іноземних інтернет-магазинах, відбувається тільки на вимогу правовласників або їх представників. Про це заявив директор департаменту організації митного контролю Держфіскальної служби (ДФС) Олексій Василенко, повідомляє прес-служба уряду.

"Такі обмеження застосовуються тільки в разі, якщо продукція контрафактна, або якщо її походження не вдалося встановити", – пояснив Василенко.

Реклама

Він підкреслив, що відповідно до Митного Кодексу України, всі надходження проходять обов'язкову перевірку, а правовласнику надається можливість визначити, чи є цей товар оригінальним.

"У разі встановлення контрафактності товар не потрапляє на митну територію України. Зате при відсутності порушень прав інтелектуальної власності правовласник повідомляє митницю про можливість відновлення митного оформлення такого товару. В більшості випадків саме так і відбувається, і покупці отримують свій товар. Така процедура застосовується в Україні давно. З одного боку, вона захищає права споживачів на отримання якісного оригінального товару, з іншого боку, захищаються авторські права виробника", – зазначив представник ДФС.

Василенко категорично спростував інформацію про те, щомитницям дано вказівку забороняти фізичним особам ввезення до України товарів, права на торговельні марки яких заявлені в митному реєстрі.

Реклама

"Зазначене не відповідає дійсності, оскільки митницям такі вказівки ні усно, ні письмово від ДФС не надходили", – зазначив Василенко.

За даними ЗМІ, до списку торгових марок, які перестала пропускати митниця, увійшли марки одягу, сигарет, авто, побутової техніки, електроніки, алкоголь, парфумерія тощо, в тому числі: Adidas, Amway, Apple, Canon, Chanel, Chesterfield, Chevrolet, Chivas, Christian Dior, Coca-Cola, Contex, Dormeo, Electrolux, Lego, Levi's, LG, Lipton, Honda, HP, Meizu, Mercedes Benz, New Balance, Nivea, Nokia, Opel, PlayStation, Redmond, Samsung , Sandora, Shell, Subaru, Xerox, Xiaomi та ін.

Крім того, повідомлялося що митниця не пускає до України посилки з Meizu. Вказувалося, що проблема в неодноразових письмових зверненнях правовласника Meizu до ДФС.

Реклама

За неофіційними даними, саме в зв'язку з перевірками посилок минулого тижня "Нова пошта" скаржилася на масові огляди міжнародних відправлень. Тоді в компанії повідомлялося, що митники розкривають посилки, проте точна причина не називалася.


Такий юридичний підхід пов'язаний з вичерпанням прав на товарний знак. Так, виробник товару під власною торговою маркою втрачає право на його комерційну експлуатацію після першого продажу. У цьому сенсі, права власника на торговельну марку вичерпуються.

Але при міжнародній торгівлі різночитання з'являються. Деякі країни вважають, що імпортер (покупець) товару повинен при ввезенні до своєї країни підтвердити у виробника право на його продаж. Це називається національний принцип вичерпання прав. Якщо цього робити не потрібно – це міжнародний підхід. На сьогодні в нашому законодавстві принцип вичерпання прав чітко не встановлено.