Лже-співробітники банків вивідують у українців секретні дані: ТОП-3 схеми

1 вересня 2017, 10:29
Найчастіше шахраї телефонують; експерти радять просто припинити розмову

Говорити тризначний код на зворотному боці картки нікому не можна. Фото: ТАСС

Телефонні шахраї останнім часом часто намагаються обдурити українців, розповідаючи про неіснуючі акції і платежі, щоб випитати секретні дані банківських карт. Про це повідомила Міжбанківська асоціація членів платіжних систем EMA.

Конфіденційні дані карти, які не можна говорити нікому і ніколи:

Реклама
  • термін дії картки;
  • тризначний код безпеки зі зворотного боку картки, або код CVC2/CVV2;
  • пароль з SMS від банку.

Отримавши ці дані, шахрай отримує доступ до банківського рахунку клієнта і може розпоряджатися його грошима.

ТОП-3 шахрайських прийоми:

  1. Шахрай видавав себе за співробітника банку. Сказав клієнту, що його карта використовується для здійснення якоїсь операції в мережі. Для того, щоб "зупинити" операцію, слід було повідомити реквізити карти (в тому числі конфіденційні). Клієнт був обізнаний про ризики телефонного шахрайства, не повірив злочинцеві і перервав розмову.
  2. Шахрай зателефонував від імені співробітника банку і повідомив клієнтові, що на його рахунок надійшла сума від юридичної особи. Далі шахрай став запевняти клієнта, що такі нарахування незаконні і слід "прийняти платіж". Для цього злочинець зажадав повідомити дані карти клієнта. Клієнт засумнівався, не став надавати дані своєї карти.
  3. Шахрай зателефонував від імені банку і запропонував клієнтові взяти участь в якійсь акції. Для участі потрібно повідомити дані карти, в тому числі пароль з SMS від банку. Клієнт від участі відмовився, почувши в трубці чиїсь фрази на задньому плані "Давай швидше, запитай пароль!".

Ці три схеми, з точки зору фахівця, є "класикою" телефонного шахрайства. Багато клієнтів відразу розпізнають обман. Але, тим не менш, збиток від шахрайства, в тому числі, телефонного, 2016 року становив 339 млн грн.

Реклама

Згідно з підрахунками фахівців, понад 90% телефонних злочинців починають розмову з того, що називаються працівниками того чи іншого банку (іноді навіть співробітниками Національного банку України).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Найчастіше шахрай розповідає, що карта клієнта заблокована, а дані карти потрібні, щоб її "розблокувати". У такому випадку потрібно перервати розмову, а потім передзвонити до свого банку (номер телефону банку вказано на банківській картці, а також на офіційному сайті банку). У 99,9% випадків з картою все в порядку. А справжній співробітник банку ні під яким приводом не стане запитувати конфіденційні дані картки клієнта.