Легалізація автомотлоху: названий середній вік розмитнених "євроблях"

22 лютого 2019, 12:24
Екологи попереджають про небезпеку через шкідливі викиди і проблеми з утилізацією

/ Фото: Вiталiй Лазебник, Сьогодні

Сьогодні, 22 лютого, в Україні закінчується термін пільгового розмитнення авто. Всього автовласники зареєстрували понад 100 тисяч старих автомобілів, при чому їх середній вік зріс удвічі. Про це повідомляє платформа для роботи з відкритими даними "Опендатабот".

Так, середній вік автомобілів в грудні-2018 – січні-2019 склав 14 років. Це на сім років більше, ніж вік автомобілів, розмитнених в попередні місяці.

Реклама

За офіційними даними Держфіскальної служби (ДФС), станом на 25 листопада 2018 року в Україні перебувало близько 640 000 авто, які потребують розмитнення. За період пільгового періоду була розмитнена лише шоста частина з них.

При цьому експерти відзначають, що старі машини становлять небезпеку для екології.

Реклама

"По-перше, це ризик забруднення повітря. Автомобілі, яким 15 років і більше, мають більш високі показники викидів забруднюючих речовин, ніж сучасні авто. По-друге, старі машини швидко ламаються і виникає питання, що з ними робити далі. Належної системи утилізації автомобілів в Україні немає", - каже еколог і президент Всеукраїнської громадської організації "Жива планета" Світлана Берзіна.

А ось бюджет від нових законів точно виграв. За даними ДФС, за розмитнення "євроблях" в останні три місяці вже заплатили понад 12 млрд гривень.

Нагадаємо, раніше в ДФС також назвали ТОП-5 найдорожчих розмитнених "євроблях" в Україні. В ДФС впевнені, що власники цих елітних авто ухилялися від податків.

Реклама

Як повідомлялося, в Україні активізувалися шахраї, які пропонують спростити легалізацію авто. Про те, як не стати жертвами аферистів, дізнавайтеся з репортажу-розслідування "Сегодня" "Слідами євроблях. Нові ціни":