Хто встановлює такі високі ціни на їжу в поїздах

7 березня 2016, 07:51
300 грн на квиток і ще 200 на харчування. У скільки обійдеться перекус в поїзді і хто встановлює ціни на харчування в українських поїздах

Що і за скільки можна з'їсти в українських поїздах журналісти програми "Ранок з Україною" на каналі "Україна" вирішили перевірити особисто, тому поснідали в електричці, пообідали в вагоні-ресторані і повечеряли в "Інтерсіті".

Найбільш бюджетна їжа – в електричках. Електричку, яка ще не встигла виїхати в рейс, вже атакують продавці різних страв. За 20 грн тут пригостять пивом. Дешево, всього за 15 грн, продадуть літр домашнього молока. На пару гривень дорожче, ніж в магазині, в електричці можна купити чіпси і сухарики. І звичайно, куди ж без смажених в олії біляшів і пиріжків. З капустою, картоплею та горохом – за 5 грн, з м'ясом трохи дорожче – за 9 грн.

Контролери, що перевіряють квитки у пасажирів, бабусь з візками і чоловіків, які прямо з рюкзака продають спиртне, не помічають. "Не секрет, що є ціла пасажирська мафія в "Укрзалізниці". Більшість бабусь платять певну мзду. Їх вже ловили за руку багаторазово, але тим не менше, віз і нині там", – каже експерт з транспорту В'ячеслав Коновалов.

Неофіційне меню в електричці хоч і різноманітне, і недороге, але не завжди безпечне для здоров'я. Тому захоплюватися такими перекусами не варто.

Вагони-ресторани зараз велика рідкість. При вході в них розташована кухня. Саме тут готують перше, друге і навіть компот. Однак ціни тут аж ніяк не низькі. Другі страви коштують 120 грн. Зазвичай це макарони або гречка з курячим, яловичим, свинячим м'ясом або котлетою. Якщо захочеться першого, заплатите ще 50 грн. Свіжий салат з огірками та помідорами обійдеться в 40 грн, чай – в 10 грн.

"Кожен начальник залізниці, а у нас їх 6, сам собі придумує, так би мовити, варіанти, як він буде заробляти. Мотивується це благородною ідеєю того, що треба все-таки окупати пасажирські перевезення, а вони у нас, виявляється, збиткові", – пояснює експерт з транспорту.

Через 100% -й націнки виходить, що б не замовляв у вагоні-ресторані, менше, ніж в 150 грн не вкладешся. За такі ж гроші можна ситно поїсти в пристойному закладі столиці. Тому навіть при максимальному завантаженні поїзда відвідувачів в ресторані небагато. Саме через це в Україні подібні заклади громадського харчування на колесах визнали нерентабельними і суттєво скоротили. Зараз українських поїздів з вагонами-ресторанами всього 4, ще 15 вагонів-кафе. Кілька вагонів-ресторанів курсують на міжнародних напрямках.

Ще в жовтні "Укрзалізниця" хвалилася тим, що в "Інтерсіті" на прохання пасажирів опустили ціни на продукти на цілих 20%. Зараз сендвіч з чорним хлібом в самому комфортабельному поїзді України коштує 62 грн, сендвіч з булочкою і сиром – 55 грн, сендвіч зі звичайною булочкою – 50 грн.

На відміну від інших поїздів, в "Інтерсіті" є реальне меню. І ціни в ньому дадуть фору будь-якому престижному ресторану. В меню є пельмені за 50 грн, ковбаса за 25 грн за 50 гр і навіть три види супів за 25 грн. За шоколадний батончик, який в магазині коштує максимум 15 грн, в "Інтерсіті" потрібно заплатити 40. Один круасан, вартість якого в будь-якому супермаркеті не перевищує 10 грн, тут всі 55. За найменше шоколадне печиво попросять 20 грн, а маленька пляшечка солодкої газованої обійдеться в 45 грн.

Виходить, щоб хоча б один раз повноцінно поїсти в "Інтерсіті", потрібно мати з собою не менше 200-т грн в кишені. І це з урахуванням того, що найдешевший квиток на такий поїзд коштує ті ж 200 грн.

"Укрзалізниця" заспокоює: мовляв вже зовсім скоро поїсти в "Інтерсіті" можна буде дешевше. У березні харчування передадуть в руки однієї з автозаправних мереж. В результаті пасажири отримають європейський сервіс і більш демократичні ціни. "Я б не сказав, що ціна буде кардинально знижена. Просто не вірю. Знаючи "Укрзалізницю", знаючи їх тарифи, я боюся, що там буде косметичне зниження на 5-10%", – стверджує експерт з транспорту В'ячеслав Коновалов. Тому, упевнені експерти, доступні для всіх пасажирів обіди в українських поїздах з'являться не скоро.