Фото: Дмитро Ніконоров
Ринок праці в Україні дуже динамічний і суперечливий: з одного боку, – досить висока конкуренція серед претендентів, з іншого, – роботодавці скаржаться на кадровий дефіцит. Так, за даними аналітичного центру hh.ua|grc, протягом 2019 року конкуренція на ринку праці була на рівні 6-8 резюме на одну вакансію, а найконкурентнішими видалися якраз останні місяці.
"У листопаді та грудні на одну вакансію припадало понад 8 резюме. Цей період традиційно найневдаліший для зміни роботи, адже наприкінці року компанії менш активно відкривали вакансії. А ось перша половина року виглядає привабливіше з точки зору конкуренції. В цей час починається реалізація нових проєктів, розширюється бізнес в різних напрямках, тому і пропозицій роботи стає більше", – зазначають експерти.
Наприклад, з лютого по червень конкуренція стабільно трималася на рівні 5,7-6,3 резюме на одну вакансію. При цьому найбільше вакансій додавали в лютому, коли після свят, затвердження бюджетів і стратегій роботодавці почали активно шукати співробітників. Також високі сплески активності спостерігалися в квітні і червні.
Ясна річ, що все залежить і від вакансій, і від сфер діяльності. Проте, можна виділити основні фактори, які в цілому впливають на сезонність ринку праці. За словами Оксани Огнєвої, Head of Recruitment and Management Practice порталу з пошуку роботи Jooble, сезонність на ринку обумовлена трьома факторами:
- напрямком діяльності компаній, які шукають персонал;
- рівнем шуканих фахівців;
- загальноприйнятими "паузами" в бізнес-сезоні.
"Напрямок діяльності компаній, наприклад, – аграрна промисловість, виробництво морозива, кафе-ресторани відкритого типу – активно анонсують вакансії в теплу пору. А ось вакансії для топ-менеджерів або фахівців високого рівня частіше з'являються до кінця або ж на початку року. Пов'язано це з тим, що підбиваються підсумки року і сторони приймають рішення про співпрацю", – пояснює Огнєва.
Детальніше читайте на сайті "Сьогодні" в матеріалі: "Давайте після свят: коли найкраще шукати роботу".