Китай потратит 10 млрд долларов на альтернативу GPS

27 листопада 2018, 07:28
Систему запустять по всьому світу в 2020 році

Модель "Бейдоу" супутника. Фото: Imaginechina

GPS – супутникова навігаційна система, на яку спираються сучасні смартфони, розумні пристрої та автономні автомобілі. Китайське уряд стурбований тим, що всі GPS-супутники контролюються Військово-повітряними силами США. Видання Bloomberg звернуло увагу на місцеву розробку, систему позиціонування "Бейдоу". Її творці нещодавно заявили, що проект знаходиться на завершальній стадії реалізації надає короткий переклад матеріалу.

Розробка "Бейдоу" почалася в середині 90-х. Розгортання проекту поділили на три етапи. До 2003 року відбувся запуск чотирьох тестових супутників. У 2012 році "Бейдоу" почала обслуговувати Китай і прилеглі території.

Реклама

До 2020 кількість супутників і якість покриття повинні досягти необхідних значень – і "Бейдоу" запрацює по всьому світу. Лише в цьому році були запущені 18 супутників позиціонування. В цілому їх кількість досягла 40, а до 2020 року "Бейдоу" поповнять ще 11 супутників. Тоді вона і стане повноцінним конкурентом GPS, у якій зараз лише одна глобальна альтернатива – російська "ГЛОНАСС".

Згідно з планом, з використанням наземних пристроїв корекції, система забезпечить точність позиціонування до 1 метра. Аналогічний показник у "ГЛОНАСС" – 2,8 метра, у GPS – близько 2,2 метрів (з можливістю поліпшити до декількох сантиметрів допоміжними засобами).

Реклама

Слово "Бейдоу" – назва сузір'я Велика ведмедиця, відомого в Китаї під ім'ям Північний ківш. За оцінками експертів, до 2020 року Китай витратить на розвиток "Бейдоу" від $ 9 до $ 10,6 млрд. Однак в уряді впевнені, що проект стане центром індустрії, яка згенерує понад $ 57 млрд прибутку. Також, це потенційний об'єкт інтелектуального експорту. Спочатку чиновники орієнтуються на те, що "Бейдоу" покриє території країн, задіяних в економічній ініціативі "Один пояс – один шлях".

Китайські фірми вже почали виготовлення апаратури, орієнтованої на прийом сигналу "Бейдоу". Виробник напівпровідникових компонентів NavInfo Co. оголосив про запуск відповідних пристроїв з 2020 року. Компанія поставляє продукцію для Tesla і BMW і очікує попиту на 15 млн чіпів для самоврядних автомобілів.

Щоб не зустріти труднощів при роботі на території Китаю, сумісні з "Бейдоу" й інші виробники електроніки. Так, американська Qualcomm Inc вже тривалий час випускає мобільні процесори з урахуванням цієї системи позиціонування. Про підтримку заявляють Samsung, Huawei і Xiaomi.

Реклама

Та ж ситуація в транспортній сфері. Китай – найбільший автомобільний ринок в світі. Німецька Volkswagen, лідируюча з продажу в країні, забезпечить сумісність нових автомобілів з "Бейдоу" протягом двох років. Відповідні переговори веде і Toyota.

У небі прогрес поки повільніше – єдиним виробником літаків з підтримкою цієї навігації поки залишається державна компанія COMAC. Однак і у неї все обмежується однією моделлю, призначеною для рейсів усередині країни. Американська Rockwell Collins, що поставляє чіпи для Airbus, Boeing і COMAC, поки не має наміру випускати пристрої з підтримкою "Бейдоу". Найімовірніше, це скоро зміниться – китайський уряд може зобов'язати всі літаки, які відвідують республіку, оснаститись відповідним обладнанням.

Раніше ми писали, що в Китаї штучний інтелект оштрафував портрет на автобусі за перехід дороги на червоне світло. Система розпізнавання облич, яка використовує штучний інтелект, виписала штраф місцевій підприємниці.

Нагадаємо, Фінляндія запідозрила Росію в організації збоїв GPS під час навчань НАТО.