Китай втратить статус світового "локомотива" за попитом на нафту – Morgan Stanley

10 березня 2019, 08:12
Після піку споживання чорного золота в КНР піде на спад

Попит на нафту в Китаї досягне пікового рівня в 2025 році, тобто на 5-8 років раніше, ніж очікує більшість ринкових експертів. Про це свідчить прогноз аналітиків Morgan Stanley.

Такий прогноз, як пояснили аналітики, заснований на унікальності транспортної моделі, яку реалізує влада КНР.

"В той час, як більшість країн зі швидко зростаючою економікою, очікують підвищення споживання нафти в зв'язку зі збільшенням попиту на автомобілі, в Китаї активно просуваються електромобілі, а також високошвидкісні залізничні магістралі, що буде сприяти зниженню попиту на автомобільне паливо", – відзначають в Morgan Stanley.

Реалізація такого прогнозу буде означати серйозні зміни на нафтовому ринку, враховуючи, що на частку Китаю припадає більше третини глобального зростання попиту з 1999 року.

"Китай більше не буде двигуном зростання глобального попиту на нафту", - відзначає аналітик Morgan Stanley Енді Мен.

"У програші залишаться нафтопереробні компанії, а у виграші – виробники акумуляторних батарей", - цитує експерта агентство Bloomberg.

Згідно з оцінками Morgan Stanley, рівень проникнення електромобілів на китайський ринок складе 6,4% до кінця поточного десятиліття і досягне 80% до 2040 року. На їхню думку, процес може виявитися ще більш швидким, враховуючи активний ріст місцевих виробників акумуляторів.

У той же час швидкий розвиток високошвидкісного залізничного сполучення в КНР в умовах серйозних заторів на автомобільних дорогах сприяє збільшенню обсягу перевезення пасажирів. Частка автомобільних доріг в загальному обсязі пасажирообороту в Китаї в 2018 році скоротилася до 27% з 55% в 2012 році. Для порівняння: в США цей показник в минулому році склав 87%, відзначають в Morgan Stanley.

Нагадаємо, раніше ОПЕК знизила свій прогноз світового попиту на нафту в 2019 році. В організації вважають, що попит в середньому складе 100 млн барелів на добу, що на 0,05 млн менше попередніх показників.

Як повідомлялося, нафта з початку 2019 роки подорожчала більш ніж на 20%завдяки планам ОПЕК+ скоротити видобуток нафти і санкціям США щодо Венесуели і Ірану.