Київ у тренді: столиця України стала з'являтися в іноземній рекламі

25 вересня 2017, 09:16
Apple, Google, Diesel, Mazda і Lacoste вже відмітили в київських локаціях для зйомок

Київський вокзал "засвітився" в рекламі Apple. Кадр з відео

Київ полюбили західні гіганти: Google, Diesel, Mazda і Lacoste замовляють зйомку своєї реклами в українському мегаполісі. Кульмінацією стала поява київських локацій в рекламному ролику Apple під час презентації нових продуктів 12 вересня, пише "Новое время".

"Київ зараз у тренді, – говорить виконавчий продюсер продакшн-студії Family Анастасія Буковська. – Це крута європейська столиця. Іноземці не очікували, що тут є щось цікаве, крім Печерської лаври і соборів".

Реклама

Хоча роздобути Apple в портфоліо виконаних робіт для України було непросто: IT-гігант не працює безпосередньо з українськими підрядниками. Вони отримують замовлення, перемагаючи в тендерах американських рекламних агентств. Ті підписують контракти з Apple і потім шукають країни, в яких можна зняти якісний і недорогий ролик. Таким чином американці і звернули увагу на Україну. І не одні вони: влітку Radioaktive брала участь у зйомках реклами для французького бренду одягу Lacoste, а до цього працювала з Google, Xbox, General Electric і Heineken.

Реклама Apple Watch - на вокзалі і в метро

Реклама

Українські продакшени залучають іноземців перш за все ціною: вартість зйомки в Україні зазвичай в 4-5 разів нижча, ніж у розвиненій європейській країні або США.

У той же час, західні бренди не готові довіряти дорогі зйомки місцевим фахівцям такого профілю. Найчастіше вони привозять своїх операторів. Українським продакшенам дістається роль організатора зйомок – логістика, забезпечення технічного обладнання, масовки, проживання та харчування. "Десять фахівців із тієї ж Америки на тиждень, а летять вони бізнес-класом, – це вже додаткові 50 тис. дол. до кошторису зйомки", – резюмує засновник креативного агентства Banda Павло Вржеш.

В Україні можна отримати дозвіл на зйомки в таких місцях, на які в будь-який інший розвиненій країні наклали б табу

Буковська каже, що і самі українські креативні агентства не дуже хотіли працювати з місцевими режисерами. "В інститутах не вчать на рекламних режисерів, а кінорежисери на рекламний продакшн дивляться зверху вниз", – скаржиться продюсер. Але нове покоління національних кадрів наступає на п'яти імпортним конкурентам: студії дедалі частіше дивляться на більш дешевих українських фахівців для локальних проектів, пояснив режисер і засновник продакшена Shoot Group Юліан Улибін.

Реклама

Студії в Україні технічно готові до найвишуканіших іноземних замовлень. Крім того, в Україні можна отримати дозвіл на зйомки в таких місцях, на які в будь-який інший розвиненій країні наклали б табу, розповів Вржеш. "У багатьох країнах заборонено знімати в метро, скільки б грошей ви не заплатили, – каже він. – Я не уявляю, як Apple зняла би в Нью-Йорку вокзал і скільки б це коштувало".

Його слова підтверджує радник глави Київського метрополітену Наталія Макогон. Домовитися про зйомки в столичному метро нескладно – необхідно лише заповнити форму на сайті і бути готовим оплатити кошторис, яка включає рахунок за електроенергію, використання вагонного складу і зарплату технічних працівників.

Реклама Diesel на недобудованому Подільсько-Воскресенському мосту

Привабливість естетики Києва, пояснює виконавчий продюсер Toy Production, яка знімала рекламу в Україні для британського телеком-оператора Virgin Media, італійського автомобільного бренду FIAT і великої американської енергетичної компанії Chevron: "Глобальному ринку цікава радянська архітектура, а також сучасні інтер'єрні речі, – підкреслює він. – Але Пирогове йому нецікаво, це виключно наша внутрішня естетика. Миру потрібен космополітизм".