Кожен день гине 9 осіб: як на стан доріг впливають вимірювачі швидкості TRUCam

16 січня 2019, 07:00
Лихачі звалюють провину на дружин і не вірять лазерним радарам

/ Фото: Вiталiй Лазебник

Тиждень почався з страшної автокатастрофи – вранці в понеділок на Харківщині біля Чугуєва в ДТП загинули відразу чотири особи, а ще дев'ять отримали травми різного ступеня тяжкості. За інформацією поліції, водій легкового Hyundai не впорався з керуванням, виїхав на зустрічну смугу і зіткнувся з мікроавтобусом. У Нацполіції кажуть, що загалом по країні ситуація зі смертністю на дорогах залишається сумною – в середньому на добу гинуть 9 осіб. "Сегодня" з'ясувала, як через три місяці працюють лазерні вимірювачі швидкості TRUCam, якими спорядили копів для контролю лихачів, і чи допомагають вони поліпшити статистику.

Один з таких патрулів ми застали в столиці на проспекті Перемоги.

Реклама
 

"Без сумніву, водіїв ці заходи дисциплінують, – розповів нам патрульний Олександр Щуковський. – Але, на жаль, не всіх. Ось, нещодавно, зупинив за перевищення пенсіонера – розігнався в місті до 114 км/год. Заявив, мовляв, заговорився з дружиною".

За словами поліцейських, швидкість зараз перевищує кожен п'ятий, кожен третій із зупинених намагається довести, що прилад помиляється.

 

"Спочатку обіцяли навіть судитися, мовляв, ми незаконно використовуємо радар. Але він, як відомо, узаконений. Зараз водії йдуть на інші хитрощі. Наприклад, їздять з брудними номерами, а після зупинки нарікають на негоду, мовляв, заляпали. У таких випадках довести перевищення, звичайно, неможливо. Штрафуємо за брудний номер на 255 грн. Також деякі перевищують швидкість і при вигляді радара маневрують серед інших рухомих авто, щоб ми не встигли зафіксувати номер ", – кажуть копи і додають, що все ж намагаються довести лихачам, що вони – загроза на трасі для себе та інших.

Загалом же, за три місяці роботи, як заявив Олексій Білошицький з Патрульній поліції, радари допомогли зафіксувати понад 25 тисяч фактів перевищення швидкості.

 

"Штрафи заплатили близько 70% порушників. Це досить непоганий показник", – сказав нам Білошицький.

Але офіцер додав, що загалом по країні за минулий рік зареєстровано зниження числа ДТП – поки що майже на 8% порівняно з 2017-м.

Реклама
 

"Незважаючи на зниження, ми розуміємо, що роботи ще дуже багато і ситуація залишається сумною. Адже щодня на дорогах країни обриваються життя в середньому дев'яти осіб", – повідомив коп.

Київ – Чоп – найнебезпечніша траса

Найпоширенішими причинами ДТП поліцейська статистика називає пияцтво за кермом, перевищення швидкості, порушення вимог сигналів регулювання, а також порушення правил проїзду перехресть. За підсумками минулого року в декількох регіонах зареєстрували зростання аварій через виїзд автомобілів на зустрічну смугу.

У поліції також назвали траси державного значення, на яких стається найбільше аварій. Наприклад, за 11 місяців минулого року на трасі Київ – Чоп сталася 631 аварія, де загинули 156 осіб. На автодорозі Київ – Харків – Довжанський сталося 324 аварії, які забрали життя 94 осіб. Трохи менше трагедій сталося на автодорозі Київ – Одеса. Тут відбулося 318 аварій, в яких загинули 87 осіб.

Також, згідно зі статистикою, понад півтисячі аварій в нашій країні відбулися через жахливий стан доріг різних категорій. У таких аваріях загинуло понад 50 осіб і більше 270 отримали травми. Також, за статистикою поліції, аварій через поганий стан доріг в Україні стало трохи більше порівняно з таким же періодом 2017 року.

Реклама

Нагадаємо, раніше журналісти "Сегодня" розбиралися в нових ПДР і штрафах: що змінилося для водіїв 2018 року і чого чекати 2019-го