Які сфери зачепить підвищення тарифів "Укрзалізниці" і як це торкнеться українців

12 грудня 2015, 07:14
Уникнути колапсу в економіці і стрімкого зростання цін не вийде, вважають експерти

Спад у промисловості та аграрному секторі , проблеми в енергетиці та зростання безробіття прогнозують експерти у разі підвищення тарифів на вантажоперевезення "Укрзалізницею" .

Підняття цін анонсовано Міністерство інфраструктури – на 15 % у січні і ще на 15 в липні.

Підвищення тарифів боляче вдарить по більшій частині українських виробників. Для багатьох це буде означати втрату зовнішніх ринків збуту . А значить, країна втратить частину своєї промисловості і валютної виручки.

"Якщо тарифи будуть підвищені – зросте вартість логістики і цілий ряд виробництв просто випаде з рентабельності . Виробляти товар і експортувати буде просто невигідно ", – сказав Сергій Вовк , директор центру Транспортної стратегії .

Подорожчання будматеріалів підвищить ціни на будівництво доріг та нерухомості. Але більшість громадян цього може не відчути . А ось , наприклад, ціна перевезення вугілля відгукнеться всім.

" Істотно збільшиться вартість вугілля на теплоелектростанціях . Це додасться до поточної ціни продажної , за якою реалізується паливо шахтами для теплоелектростанцій ", – сказав Дмитро Марунич , співголова фонду енергетичних стратегій .

Реклама

Відео: "Укрзалізниця" підніме ціни на вантажоперевезення на 30%

За словами Дмитра Марунича , за підсумками 9 місяців збитки ТЕС України склали 11 %. Якщо в новому році доставляти вугілля їм стане ще дорожче – доведеться або зупиняти станції , або додатково підвищувати ціну електроенергії , в першу чергу для населення.

" У такій монополістичної структурі , яка пронизує всю економіку, береться і підвищується тариф. Це автоматично призводить до того, що підвищується інфляція в цілому по економіці . І тоді виходить , що вам знову потрібно піднімати тарифи . Тому що у вас же інфляція виросла ", – пояснив Борис Кушнірук , голова експертно-аналітичної ради Українського аналітичного центру.

До хвилі закриттів шахт і скорочень призведе підняття тарифів у вугільній галузі. Якщо теплоелектростанції перестануть закуповувати паливо – шахтарі опиняться без роботи і зарплат.

Своє занепокоєння з цього приводу вже висловили і в Європейському банку реконструкції та розвитку – одному з головних кредиторів країни .
 
" Питання зачіпає два напрямки. Перший – чи потрібно піднімати тарифи на вантажні перевезення . Другий – чи потрібно піднімати вартість зараз. На мій погляд, це ризиковано і не зовсім обгрунтовано ", – зазначив Пол Шапіро , старший банкір представництва ЄБРР в Україні .

Всі експерти сходяться на думці – підвищення тарифів в сформованих економічних умовах неприпустиме. "Укрзалізниця" повинна підвищувати ефективність своєї роботи і знижувати витрати , не перекладаючи свої проблеми на споживачів , а проводячи реформи .

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі"Україна".